Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Streetshots camera
Collapse
X
-
-
-
Re: Streetshots camera
last? roland, ze doen niets liever, dat weet je toch
ps: was een graptjen hie
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...]
Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Comment
-
Ik ben zelf ook nog volledig analoog bezig en Leica-liefhebber. Ben maar studentje, dus Leica zit er niet direct in. Ben zelf momenteel bezig met een reeks straatfotografie in Brussel, zowel met m'n volledig mechanische pentax zonder lichtmeter en m'n Nikon F65+Tamron 28-75 2.8. Maar, mijn ervaring leert dat: 1.voor snapshots je vaak echt wel beter af bent met een AF lens. De M2 heeft bij mijn weten geen inwendige lichtmeter, dus zal je de sunny 16 regel vlot moeten leren beheersen, maar indien je die beheerst... Wat is er mooier dan een foto die je zelf gemaakt hebt zonder bijsturing van je camera? 3. De Leica is een meetzoeker, je kijkt niet door de lens, op elke zoeker zit een kleine parallax fout 4.Mensen liever op de foto willen met een oude camera, liever niet op de foto bij de snotneus met "te veel geld voor ne schone kodak". Dat Leica tot haarscherpe resultaten kan komen staat buiten kijf, maar ik denk dat je voor snapshots je globaal gezien beter zal halen met AF. Langs de andere kant straatfotografie is op zijn best in zwart wit. En zwart wit is op zijn best afgedrukt in een vergroter op lichtgevoelig barietpapier. Misschien is voor zulk onderwerp een terugkeer naar zwart wit fotografie wel haalbaar. Maar dan moet je je wel best aansluiten bij een fotoclub waar je gebruik kan maken van een vergroter, want zwartwit afdrukken bij de fotograaf zijn als digitale kleurenfoto's omgezet naar 8bits, om van de kosten nog te zwijgen. Als je je aansluit bij een fotoclub betaal je enkel nog je negatieven en papier, wat zeer goed meevalt. Een alternatief voor Leica is natuurlijk Voigtlander, deze maken ook meetzoekers en hebben een ingebouwde lichtmeter, maar kan ook volledig zonder batterijen werken. Deze zal je ongeveer evenveel betalen als je M2 die je voorstelt, en je kan er ook Leica lenzen op monteren!!!
Ik weet niet waarom je deze cam wilt voor streetshots, als het is omdat het een leica is, maybe think twice. Als het is omdat analoge z/w prints mooier zijn, dan is het misschien beter uit te kijken naar een analoge cam van het merk van je digitale en daarop een leuke lens te monteren. Indien canon 35mm F1.4L indien nikon 35mm f/2. Als iemand van Nikon dit zou lezen, zegt dan is tegen de hoofdzetel dat ik zit te wachten op een 35mm f/1.4
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScientistIk ben zelf ook nog volledig analoog bezig en Leica-liefhebber.Mvg
Het is per slot van rekening een 35 mm op een "ff"
In elk geval is de aanwezigheid en het gebruik van de scherptedieptering, de heldere grote zoeker en de telemeter terug een aangename verademing. Enfin wij gaan testen
Comment
-
-
Dan is het natuurlijk een andere zaak, ik dacht dat je er zo een wilde kopen... Ik wil ook zo'n schoonvader die me Leica's uitleentBij deze een oproep aan alle mooie vrouwen tussen 18 en 22, die ofwel zelf bezig zijn met fotografie, of waarvan vader of moeder bezig is met fotografie. Vrouwen met ouders met een D2X+Leuke lenzen genieten de voorkeur
Mvg
Comment
Comment