Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix 3500 klaar voor stort of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon Coolpix 3500 klaar voor stort of niet?

Hallo,

Ik heb nu 2 en half jaar mijn coolpix 3500 en was daar enorm tevreden over.
    Maar tot over een paar dagen ....
    Nu neemt die alleen nog zwarte foto's. Al de rest werkt nog zoals: in/uitzoomen, infoweergave bij nemen foto, foto's bekijken enz., scherpstellen (ook al zie ik zwart beeld). Hij neemt nog foto's, maar het zijn volledig zwarte foto's.
    Het rood bolletje van slechte autofocus licht ook op.

Iemand gelijkaardig probleem met dit toestel of andere Nikon of ander merk?
    Ook een idee wat oorzaak is? Wat er juist stuk is? Kostprijs voor herstel?

Zou ik best contact opnemen met Nikon zelf of bij de dealer langsgaan?

Alle hulp is welkom!

Dank u
    Canon EOS 350D + kitlens 18-55 mm + Sigma APO DG 70-300 mm

Re: Nikon Coolpix 3500 klaar voor stort of niet?

desnoods kun je em es open doen!
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Veel ga ik daar ook niet aan zien denk ik. Als het een draadje is dat los is wel natuurlijk.
      Maar neem nu dat het de CCD is, wellicht het duurste uit het toestel, dan zal ik dit moeten opsturen.

Ik heb intussen wat research gedaan op het dpreview.com forum om te zien of er nog zo'n problemen zijn. Ik vind enkel iets over de coolpix 5000 en 5700. Daar zou een slechte serie van gemaakt zijn...
      Mijn CP3500 is ook al iets ouder dan deze 2 modellen.

Zelf eens opendoen is idd ook een optie.
      Canon EOS 350D + kitlens 18-55 mm + Sigma APO DG 70-300 mm

Comment

kijk ge gaat prolly meer herstellingskosten betalen dan hij nog waard is!

dus ipv op't stort te smijte kan je er beter wat mee prutsen.
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Als je die wil laten repareren, dan kan je bij elke officiele Nikon-verkoper vragen wat de forfetaire kostprijs is voor een reparatie. Die ligt meestal wel vrij hoog, maar dan kan je voor jezelf uitmaken of die camera dat nog waard is voor jou.

En als de werkelijke reparatiekost hoger is dan dat forfetair bedrag, dan krijg je het toestel gewoon terug in de staat dat je het afgeleverd hebt.

(In de winkel hebben ze meestal een prijslijst liggen, en daarop kunnen ze direkt zien hoeveel je zal moeten betalen.)

Als er dus maar een heel goedkoop onderdeeltje stuk is, moet je ook wel dat bedrag betalen (zo moest ik voor de vervanging van een plastieken tandwieltje van het lensmechanisme van een coolpix 880 meer betalen dan voor een volledige set ketting en tandwielen van mijn Bandit 1200 ).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X