iemand ervaringen met de kodak easyshare Z740 , zijn er toestellen die dezelfde optische zoom bieden en ongeveer dezelfde eigenschappen hebben van een ander merk
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
op zoek naar .........
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: op zoek naar .........
De Sony DSC-H1, of Canon S2 IS en de Panasonic Lumix DMC-FZ 20 en FZ5.
Zie ook hier :
Last edited by Jazzaddict; 30 juli 2005, 09:49.
-
Ik heb een Konica Minolta Dimage Z5, deze heeft 12X zoom en 5M. En ben er nog steeds tevreden van! Prijs dat ik hem betaald heb is €450.
Groetjes,
Nick"Het gevaarlijkste aan vliegen is de weg naar de luchthaven!"
Konica Minolta Dimage Z5 (5MP; 12X opt.)
Comment
-
beste jazzaddict. De sony dsc h1 ,canon s2 en panasonic fz20 - 5 zijn wel allemaal een stuk duurder dan de kodak z 740 he. Ik heb bij snogard in duitsland de kodak z740 aan 270 euro en degene die jij noemt liggen allemaal tussen de 400 en 500 euro. De minolta z5 heb ik aan 360 euro bij snogard dus dat kan nog net lukken. Ook de z20 van minolta zou nog kunnen.
Comment
-
Beste Dolphin, je hebt het in je vraag enkel over "dezelfde eigenschappen" en niet over de prijs...........een mens wil dan al eens behulpzaam zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dolphin19474beste jazzaddict. De sony dsc h1 ,canon s2 en panasonic fz20 - 5 zijn wel allemaal een stuk duurder dan de kodak z 740 he. Ik heb bij snogard in duitsland de kodak z740 aan 270 euro en degene die jij noemt liggen allemaal tussen de 400 en 500 euro. De minolta z5 heb ik aan 360 euro bij snogard dus dat kan nog net lukken. Ook de z20 van minolta zou nog kunnen.)
Manuele Focus + RAW mogelijkheid
Macro-modus = slechts vanop 10cm
268 EURO Pixmania
L I N K
Last edited by scalll; 30 juli 2005, 16:47.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door JazzaddictBeste Dolphin, je hebt het in je vraag enkel over "dezelfde eigenschappen" en niet over de prijs...........een mens wil dan al eens behulpzaam zijn.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door parakietleg eens uit wat je hier slecht aan vindt? te dicht of te ver?
Met mijn Z20 kan ik vanop 1cm scherpe foto's maken
@Haai : Amai, de S5600 ziet er wel heel goed uit, spijtig geen 12xzoom
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door scalllTe ver natuurlijk !
Met mijn Z20 kan ik vanop 1cm scherpe foto's maken
met men macrolens haal ik 1:1 op ong 50cm.
maw: wanneer jij tegen je onderwerp kruipt heb ik nog veel plaats over.
dus als beide toestellen tijdens macro dezelfde 1:x verhouding hebben dan neem je het best dat toestel met een degelijke werkafstand.
sommige insecten houden er niet van een fototoestel op hun antennes te vindenfoto als spiegel of als venster?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door parakietwel het draait eigenlijk niet om 'hoe dichtbij je kan komen'
met men macrolens haal ik 1:1 op ong 50cm.
maw: wanneer jij tegen je onderwerp kruipt heb ik nog veel plaats over.
dus als beide toestellen tijdens macro dezelfde 1:x verhouding hebben dan neem je het best dat toestel met een degelijke werkafstand.
sommige insecten houden er niet van een fototoestel op hun antennes te vindenweer iets bijgeleerd dus
Het zit zo dat ik eigenlijk slechts ervaring heb met 1 cam: de Z20, en daarmee is het praktisch onmogelijk om op 1:1 in te zoomen vanop 50 cm...
Hoe zit dat dan met de S5500 in dit geval ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scalllOkweer iets bijgeleerd dus
1:1 en 1:1,5 of zelfs 1:2 kan je ook 'macro' noemen. natuurlijk is de 1:1 macro het 'leukste'
hetzelfde met die 10 of 12 keer optische zoom.
50mm naar 500mm is 10X optische zoom, echter 10 naar 100mm is ook 10X optische zoom
marketing.. het is me watfoto als spiegel of als venster?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scalllMet mijn Z20 kan ik vanop 1cm scherpe foto's maken
@Haai : Amai, de S5600 ziet er wel heel goed uit, spijtig geen 12xzoom
) kon je dichterbij komen. Echter, je miste wel gelijk een deel van je zoombereik aan de telekant. Feitelijk schiet je daar dus niets mee op. Verder is 1cm serieus dichtbij en absoluut niet handig. Ik heb die stand dan ook welgeteld 1x gebruikt, om uit te proberen, daarna nooit meer.
Ik denk dat als je fatsoenlijke foto's wilt maken met een prosumer dat je dan met close-up lensjes moet gaan werken. Er zijn ook mensen (volgens mij ook op dit forum) die hiermee serieus goede resultaten halen!!!
Waar het uiteindelijk echter om draait is: welke camera? Die kodak ken ik zelf niet. De S5500 is inderdaad een fijn apparaat. Toch zou ik dan gaan voor de S7000 (of 1 van zijn opvolgers). Die is duurder maar de beeldkwaliteit is beter. Hij heeft simpelweg een betere lens. Eventueel een tweedehands S602z? Zelfde lens, maar 'slechts' 3,3MP (wel hele goede mp's) Dan houd je zelfs nog geld over voor een setje close-up lensen
Wat echter dingen veel simpeler kan maken: ga eens naar een winkel waar je alles eens kan beetpakken. Dan ga je zien dat er al heel snel een hoop afvalt, en dat zal voor een ieder anders zijn. Uiteindelijk ben jij degene die de foto moet maken.
Comment
Comment