Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G1 kapot

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon G1 kapot

Wij zijn het hier thuis al een beetje gewoon dat al wat we nieuw aankopen binnen de kortste keren kapotgaat, maar gisterenavond was ik er toch niet goed van.
    Mijn G1, waarmee sinds april al misschien 1500 foto's zijn genomen, was opgeladen om gisterenavond een reportageke van een kerstconcert en een bezoek van de Sint te maken.
    Rond half zes kijk ik de instellingen nog eens na en, hoe gaat dat als het toch geen film kost, maak ik een paar fotokes.
    En ineens, ik dacht bij een Z/w-testje, valt alles uit.
    NIETS MEER. Zo dood als een pier.
    De lens staat nu nog zoals ie stond, en alle functies zijn uitgevallen.
    Bij de fotograaf is de batterij nog eens getest, en daaraan ligt het niet natuurlijk.
    En dat betekent dat mijn G1 de feesten zal doormaken bij Canon, en dat ik verweesd achterblijf.
    En dat wilde ik nu eens van mij afschrijven.
    Heeft nog iemand dergelijke slechte ervaring? Of een idee wat er aan de hand is?

Ik dacht dat er bij de G1 een soort zekering was die kon springen, maar dat weet ik niet zeker.
    Zoek eens op de Canon Forums op DPreview naar G1 en Fuse, want ik dacht dat ik het daar ooit gelezen heb.

Comment

Kheb ook al eens een kapotte G1 gehad, na nog geen week kregen we enkel compleet zwarte foto's, voor de rest 'functioneerde' de camera wel...

Wat ik ook al gezien heb is dat onze studio G1 op de rechterkant van de foto steeds een groenige kleur weergeeft, ook al trek je een compleet witte muur bijvoorbeeld... soms heel vervelend... kheb op internet nog mensen tegengekomen die zo'n fenomeen ondervonden, vooral zeer goed zichtbaar na het trekken van sneeuwfoto's...

groeten,
      Wim

Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
      X