Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bril + zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bril + zoeker

    inderdaad pentax is erin geslaagd om een correcte zoeker in een kleine behuizing te monteren

    ik denk dat het enkel te maken heeft met winst

    en indien je bij nikon of canon een correct zoekerbeeld wil..dan moet je echt extra betalen

    ik vind de 20d een leuk toestel maar de zoeker is de reden waarom ik deze nog binnen de garantieperiode vervang

    Comment


    • #17
      Re: Bril + zoeker

      Oorspronkelijk geplaatst door ajh
      Zal vast met de prijs en het formaat te maken hebben. Gezien de trend bij Canon naar kleiner en nog kleiner zullen dergelijke zaken moeilijker in een body te persen zijn.

      Ook heb ik begrepen dat een goede heldere en vooral grote zoeker een optisch kunstwerkje is. En dat betekent dus gelijk dat het erg duur is.

      Zoals al gezegd, die € 4000,- camera heeft het wel. 't is kiezen of delen. Of een (relatief) goedkope camera met mindere zoeker of een hele dure.

      Heb trouwens het idee dat de minolta's meer ontwikkeld zijn met in het achterhoofd de ouderwetse analoge camera's. Dat is overigens positief bedoeld

      Canon en Nikon concentreren zich wat mij betreft momenteel te veel op miniaturisering en gadgets en verliezen enigzins uit het oog waar het ding nu eigenlijk voor bedoeld is

      De Minolta 5D binnen vier vijf weken te verkrijgen in de betere fotozaak
      heeft dezelfde zoeker meegekregen als zijn grotere broertje de 7D, nochtans
      dacht ik dat het formaat van dit toestel ongeveer gelijk is aan dat van de
      350D, is de prijs waarschijnlijk een stuk onder de 1000 euro, dus zij kunnen het wel. Daarbij heeft den display op den dezelfde grote size als deze van de 7D maar dan wel met wat minder pixels.
      Maar ja ik moet hier geen reklame maken voor de 5D dat is de taak van Minolta zelf maar die hebben schijnbaar niet hetzelfde marketing machien als vooral Canon en Nikon.
      Ik wil maar zeggen laat je niet misleiden door reviewers die meestal gesponserd worden door een van de grote merken of toch moeten leven van hun reklame inkomsten, zij banaliseren of verzwijgen meestal de nuttige features van andere merken en prijzen de gadgets van hun grote sponsors.
      Maar ja "that's businnes" het is aan jou om je kop er bij te houden en je niet te laten misleiden.

      Pablo,

      Comment


      • #18
        Re: Bril + zoeker

        Oorspronkelijk geplaatst door ajh
        Zal vast met de prijs en het formaat te maken hebben. Gezien de trend bij Canon naar kleiner en nog kleiner zullen dergelijke zaken moeilijker in een body te persen zijn.

        Ook heb ik begrepen dat een goede heldere en vooral grote zoeker een optisch kunstwerkje is. En dat betekent dus gelijk dat het erg duur is.

        Zoals al gezegd, die € 4000,- camera heeft het wel. 't is kiezen of delen. Of een (relatief) goedkope camera met mindere zoeker of een hele dure.

        Heb trouwens het idee dat de minolta's meer ontwikkeld zijn met in het achterhoofd de ouderwetse analoge camera's. Dat is overigens positief bedoeld

        Canon en Nikon concentreren zich wat mij betreft momenteel te veel op miniaturisering en gadgets en verliezen enigzins uit het oog waar het ding nu eigenlijk voor bedoeld is

        De ist Ds heeft dezelfde (naar mijn normen) goede zoeker meegekregen als zijn grote broer de ist D en toch is het de kleinste en één van de goedkoopste (in de VS zelfs dé goedkoopste) DSLR.
        Het heeft meer met marketing te maken mi. De groten (vooral Canon dan, maar ook Nikon) weten dat de cijferkes meer tellen dan al de rest: dus 5 fps en tig MPix zullen altijd beter verkopen dan een camera die alles heeft (zoals bvb. de ist Ds) maar minder Mpix en minder fps... Niemand die hun ooit verteld dat meer Mpix ook een nadeel kan zijn en dat die aantal fps niet belangrijk zijn als je niet op het juiste moment afdrukt...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #19
          Re: Bril + zoeker

          Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
          ik veronderstel dat er op je toestel geen correctiewieltje staat bij de zoeker (zoals bv bij de d70), da kan een oplossing zijn voor mensen met een lage dioptrie...
          Ik heb astigmatisme. Niks mee te maken met kortzichtig/verziend zijn enzo.
          Voor mij is dus het correctiewieltje geen oplossing.

          Comment


          • #20
            Re: Bril + zoeker

            Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-
            Hebben jullie daar geen moeite mee?
            als ik echt alles in de zoeker wil zien moet ik mijn bril er echt helemaal tegenknotsen en da's niet zo gezond voor die bril zelf denk ik...
            Mijn bril is een doorlopende bron van ergernis, temeer omdat het dioptriewieltje maar tot +3 gaat. Je kan correctielenzen aankopen, maar dat blijkt toch nauwelijks een oplossing (doorlopend bril op en af).

            Dus heb ik Corné gevraagd of hij een Zigview kan meebrengen als hij mijn nieuwe lens komt brengen. Mogelijk zit daarin een oplossing.
            Fullator
            Fotostudio Candela Zone
            website: http://www.chronax.be
            website: http://www.marquisemodels.eu

            Comment


            • #21
              Re: Bril + zoeker

              Oorspronkelijk geplaatst door ajh
              Heb trouwens het idee dat de minolta's meer ontwikkeld zijn met in het achterhoofd de ouderwetse analoge camera's. Dat is overigens positief bedoeld

              Canon en Nikon concentreren zich wat mij betreft momenteel te veel op miniaturisering en gadgets en verliezen enigzins uit het oog waar het ding nu eigenlijk voor bedoeld is
              Heb meer het gevoel dat bij de ontwikkeling van de Konica-Minolta's ingeneers betrokken waren die reeds een SLR in hun pollen gehad hebben en wisten wat belangrijk was voor de echte fotograaf en daardoor hun DSLRs een uitstekende ergonomie hebben meegegeven met de knopkes met de juiste functie op de juiste plaats en daarbij een grote heldere en korrekte zoeker.

              De KM d5 heeft ongeveer dezelfde afmeting als de 350D maar heeft wel de zoeker van den d7 meegekregen.

              Comment


              • #22
                Re: Bril + zoeker

                Met een lazer krasjes op je ogen laten zetten en de problemen zijn opgelost.
                Ieder beest zijn eigen zelfgekozen feest
                Nikon D50 ; Olympus C-100 ; enkele SB Flitsers en een mini studio.

                Comment


                • #23
                  Re: Bril + zoeker

                  is niet voor alle ogen toepasbaar...een oplossing voor sommigen maar niet voor de meerderheid van de brildragers

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bril + zoeker

                    En dan hebben we het nog niet over €....

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bril + zoeker

                      Exactly my idea...


                      Oorspronkelijk geplaatst door Pablo
                      Heb meer het gevoel dat bij de ontwikkeling van de Konica-Minolta's ingeneers betrokken waren die reeds een SLR in hun pollen gehad hebben en wisten wat belangrijk was voor de echte fotograaf en daardoor hun DSLRs een uitstekende ergonomie hebben meegegeven met de knopkes met de juiste functie op de juiste plaats en daarbij een grote heldere en korrekte zoeker.

                      De KM d5 heeft ongeveer dezelfde afmeting als de 350D maar heeft wel de zoeker van den d7 meegekregen.
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment

                      Working...
                      X