Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D50

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
    Houd dat ding eerst eens vast, dat kan de zaken compleet veranderen (positief of negatief).
    ...
    Heb dat ding nog niet vastgehad maar degene die de kans al gehad hebben zijn vol lof. Minolta heeft altijd, meer dan de andere, veel waarde gehecht aan de ergonomie van zijn toestellen en ik zou niet weten waarom dit niet zo zou zijn voor de 5D rekening houdend natuurlijk met de doelgroep van verwachte gebruikers.

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
    De lenzen ZIJN het belangrijkste als je een stapje verder wil gaan met fotografie... Spijtig genoeg (voor gevorderde amateurs dan wel) ligt de drempel voor een DSLR nu echt wel heel laag, en degenen die de cam gewoon als point en shoot gaan gebruiken hechten niet dat belang aan een lens (en al zeker niet als ze zo duur is). ...
    Voor de gevorderde amateur blijven de lenzen uiteraard zeer belangrijk,het finale beeld kan nooit beter zijn dan wat de lens doorlaat. Een kwalitatieve lens kost vlug meer tot veel meer dan de instap modellen van DSLR's.

Canon heeft als een van de eerste ingezien dat ze zich met hun DSLR's (instap + midrange modellen) ook moesten richten op de occasionele gebruiker door lenzen aan te bieden van een redelijke kwaliteit tegen een zeer lage prijs. Zo bieden ze zelfs de 20D aan met een kitlens van rond de 70 euro, dat is nu eenmaal marketing strategie. Uiteindelijk hebben ze hierdoor een groot deel van de markt weten in te pikken ten nadele van Nikon en andere.
    Maar ja een toestel van 1500 euro met een lenske van 100 euro verkoopt nu eenmaal beter dan een toestel van zeg maar 1000 euro met een lenske van 600 euro.
    Maar de gevorderde amateur weet uiteraard beter.

Nen mens is irrationeel (gelukkig maar) en sommige weten daar handig gebruik van te maken.

Comment

Re: Nikon D50

Ik moet zeggen, ik heb hem vandaag in de hand gehad, en ik vind hem gewoon te groot en te zwaar!

De 350D, die er naast stond in MediaMarkt, en de Pentax ist DS vind ik veel aangenamer aanvoelen. Ook valt de viewfinder ferm tegen imo, veel te klein.

Zover mijn bijdrage aan deze thread
      flickr

Comment

Working...
      X