Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma Canon S2 IS /Panasonic DMC-FZ5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dilemma Canon S2 IS /Panasonic DMC-FZ5

Hey iedereen

Ik ben op zoek naar een nieuw digitale camera

1e prioriteit is groot zoombereik

daarmee was mijn oog gevallen op de volgende 2 toestellen
    deze zijn een beetje vergelijkbaar met mekaar

Canon Powershot S2 IS
    Panasonic DMC-FZ5

Iemand goede/slechte dingen te zeggen over deze toestellen

Of nog iemand andere toestellen in gedachte ?

Ben voorlopig meer geneigd voor de Canon te kiezen aangezien ik nu een A70 heb en ben hier wel content van

alle info is welkom

Gr Filip
    Canon Eos 400d / bg-e3 grip / 18-55 / Sigma 24-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8L IS / 430ex

BD0732BE

..:: FG Fotografie ::..

Re: Dilemma Canon S2 IS /Panasonic DMC-FZ5

Ik heb ook een tijdje getwijfeld tussen deze twee. Uiteindelijk kocht ik vorige week de FZ5.

De FZ5 heeft alles wat ik zocht. 5MP, erg goede zoom (12x), goede stabilisatie (2 standen), goede ingebouwde flits en een hoop instelmogelijkheden. Sinds ik de camera heb heb ik al zo'n 250 foto's gemaakt en ik kan er nog niet echt iets negatief over zeggen. De camera ligt goed in de hand en de batterij is goed (al veel instellingen getest en zo en nog niet moeten opladen), de instellingen zijn eenvoudig te bedienen.

Een goede prosumer dus!
    Panasonic Lumix DMC-FZ20

Comment

Dag Husa, bekijk deze thread even...

Korte conclusie:
      Beste beeldkwaliteit = FZ5
      Beeldkwaliteit S2 zou iets minder zijn (CA), maar wel veel gebruiksvriendelijker + meer features + AA-batterijen + kantelbaar scherm

Momenteel wacht ik op de nieuwe Panasonic FZ-30 dat in september zou uitkomen...
      Last edited by scalll; 26 juli 2005, 22:04.

Comment

Mijn Konica-Minolta A2, zie aangeboden...........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
          Dag Husa, bekijk deze thread even...

Korte conclusie:
          Beste beeldkwaliteit = FZ5
          Beeldkwaliteit S2 zou iets minder zijn (CA), maar wel veel gebruiksvriendelijker + meer features + AA-batterijen + kantelbaar scherm

Momenteel wacht ik op de nieuwe Panasonic FZ-30 dat in september zou uitkomen...
          na het lezen van enkele topics/sites blijft mijn voorkeur bij de S2 IS

voordeel is ook dat je kan zoomen tijdens filmen das wel nice

tja die ruis maja kzen ook geene pro dus doe ik daar niet zo moeilijk over

ik zou deze vooral gebruiken tijdens motocross/motorsport evenementen
          en dan komt een zoom wel heel goed van pas

hier zijn enkele voorbeelden van met mijn powershot A70 waar ik toch redelijk tevreden over ben

Canon Eos 400d / bg-e3 grip / 18-55 / Sigma 24-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8L IS / 430ex

BD0732BE

Comment

wil even opmerken in de thread waar naar verwezen word (canon s2)
            staat panning dat de fz5 dat niet heeft maar deze heeft ook een panning funktie.kleine opmerking heeft zelf deze camera in bezit en ben uitermate tevreden de batterij gaat bij mij een kleine driehonderd foto's mee werkt op sd kaartjes fijn toestel

Comment

De S2 heb ik een tijdje kunnen testen, en ik vind de voornaamste nadelen de beperkte autonomie van de batterijen en de mindere kwaliteit van het LCD scherm, vooral bij sterk licht. Voor de rest een prima toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kamer-A
                De S2 heb ik een tijdje kunnen testen, en ik vind de voornaamste nadelen de beperkte autonomie van de batterijen en de mindere kwaliteit van het LCD scherm, vooral bij sterk licht. Voor de rest een prima toestel.
                Nu, wat die beperkte autonomie van de batterijen betreft, daar ben ik het toch niet mee eens. Met een set van 4x 2300Mah-batterijen geraak ik toch een heel eind hoor (gemengd gebruik LCD, foto's reviewen, filmpjes maken etc). De reviewers op DPReview, Imaging Resource, DCResource etc bevestigen dit trouwens.

Wat de kwaliteit van het LCD-scherm betreft, bij sterk licht, dat klopt gedeeltelijk, maar daar kan de Swivel-functie dan weer helpen, effe een andere hoek opzoeken en opgelost Bovendien vind ik de "gain-up"functie bij minder licht best handig.

Voor de rest nog steeds zeer tevreden van m'n S2 (als back-uptoestel voor m'n D70)
                D7000 en wat glas

Comment

beperkte autonomie ?
                  ik kan meer dan 500 fotos nemen met een setje zelfs met flitsen erbij en bekijken
                  hierin is hij juist onklopbaar
                  Canon Powershot S2 IS.
                  Mvg, Vedi.

Comment

Indien je ook van plan bent te filmen, denk ik dat de S2 zeker de betere keuze is.
                    Zelf heb ik de S1 en ik kan na vele uren filmen zeggen dat je geen camcorder meer nodig hebt met dit toestel .

Het is een volwaardig 2 in 1 toestel. Alle functionaliteit (automatische witbalans, zoom, scherpstelling, image stabilizer) blijft behouden tijdens het filmen, geen bewegende delen voor opslag (alles wordt netjes op CF kaart opgeslagen) en perfect op DVD te zetten om van te genieten in de huiskamer).

Enige nadeel: in hoogste kwaliteit geraakt er slechts 9 minuten op een CF kaart van 1 GB; een laptop of image tank is dus wel aanbevolen (zelf heb ik steeds mijn laptop bij, dus dat is geen probleem ).

Heb er al vele vakantie kiekjes en filmpjes mee geschoten.

Moet toegeven dat de "klassieke" fotomerken (canon, nikon, minolta) mij meer aan het hart liggen dan de nieuwelingen, ook al gebruiken ze dan lenzen van zeiss of leica.
                    Last edited by GeertB; 27 juli 2005, 22:07.
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

Comment

@GeertB
                      ik dat de Canon niet met CF (compactflash) kaartjes werkte, of heb ik het verkeerd voor ?

Comment

Ik maak al ruime tijd gebruik van een Canon S1 IS ... toen ik dit toestel voor het eerst gebruikte was de batterij ook zeer snel leeg ... maar dit kwam doordat de camera standaard de functie 'continu focus' heeft aanstaan ...wat er op neer komt dat de camera continu gaat focussen , ook als je de shoot knop nog niet eens aanraakt ... na dit afgezet te hebben gaan de batterijen ongelooflijk lang mee.

greetz
                        My Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                          @GeertB
                          ik dat de Canon niet met CF (compactflash) kaartjes werkte, of heb ik het verkeerd voor ?
                          De S2 IS werkt met SD kaartjes, in tegenstelling tot zijn voorganger.

greetz
                          My Flickr

Comment

voila bestelling is geplaatst bij top foto

Canon Powershot S2 IS
                            Sandisk Ultra II 512 mb
                            and DCC 90 tas

BD0732BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Husa
                              voila bestelling is geplaatst bij top foto

Canon Powershot S2 IS
                              Sandisk Ultra II 512 mb
                              and DCC 90 tas

geen geduld genoeg om te wachten op de FZ30??
                              hehe, I know the feeling

Comment

Working...
                              X