Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat raden jullie me aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat raden jullie me aan?

    hallo,
    ik ben op zoek naar de ideale digitale (wie niet ) er zijn echter wel wat voorwaarden waardoor alles nog wat moeilijker wordt.

    het toestel moet zo licht mogelijk zijn (max 450gr batterijen incl)
    de lcd viewfinder moet draaibaar zijn
    de lens moet toelaten er andere op te zetten (vb tele of macro)

    reden is dat ik wegens ziekte rolstoel en noodgedwongen vanop schoothoogte moet schieten.

    bedoeling is in de tuin mooie scherpe kiekjes te (proberen) nemen van bloemen en insecten (macro) en van vogels (vanop max 10m - dus tele)

    ik heb wat rondgesurft en de canon a95 en nikon coolpix 5400 lijken me interessant (pentax optio 750z is prachtig en licht maar spijtig genoeg zonder opzetlenzen en nogal prijzig)

    voorlopig heb ik een ricoh caplio RR1 maar ik geraak maar niet aan de gewenste scherpte (kan ook aan mijn onkunde liggen ) en voor vogels is hij onbruikbaar.

    dus alle tips en aanbevelingen zijn meer dan welkom.

    alvast bedankt!

  • #2
    Re: wat raden jullie me aan?

    *****edit

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: wat raden jullie me aan?

      echt niemand?,

      Comment


      • #4
        Re: wat raden jullie me aan?

        Je kunt ook eens naar de canon S2 kijken (405gr zonder bat.), wel geen ervaringen mee.

        Comment


        • #5
          Re: wat raden jullie me aan?

          Kijk eens naar de Canon S2 IS. Deze voldoet aan al je wensen: draaibaar display, 12 voudige zoom, licht en kan uitgebreid worden met tele- en breedhoek- voorzetlenzen.
          Bovendien is dit evenzo een volwaardige camcorder (30 beelden/s in 640x480) met volledig behoud van alle functionaliteit (auto witbalans, zoom, image stabilizer enz..)
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

          Comment


          • #6
            Re: wat raden jullie me aan?

            Ik deel GeertB zijn mening. Heb afgelopen dagen een lijstje bekeken met camera's dat iemand had samengesteld. en daar kwam voor mij de canon Powershot S2 IS uit. Scherpe foto's, ook in macro stand. Zeer goed bereik met de standaard lens "36-432mm"
            Het lijkt mij in ieder geval een schitterend toestel.

            Succes ermee.

            Comment

            Working...
            X