Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een paar kleine CP 5700 vraagjes ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een paar kleine CP 5700 vraagjes ...

    Paar vraagjes:
    • - Je hebt een scherpstellingsmodus "oneindig" ... van wanneer gebruik je deze juist ? Ok in de handleiding staat voor landschappen, maar kan het iets concreter ? Een heel ver gebouw fotograferen ... gewone AF of oneindig ?
    • - Klopt het dat je je scherpstellingsmodus (Macro, gewone AF, Oneindig), je diafragme, je sluitertijd niet kan wijzigen wanneer de camera data aan het wegschrijven is op zijn CF kaart (icoontje boven links) ?
    • - Klopt het dat het een ramp is makro foto's te nemen bij donker bewolkt weer bij valavond ? Ik heb het gisteren geprobeerd ... een 20 foto's geschoten en geen enkele scherpe
    • - En als laatste ... is het waar dat je DOF kleiner wordt naargelang je dichter komt bij je object (makro)?


    Ik heb een CP 5700, maar hij doet nog niet half van wat ik verwacht had. Hopelijk ligt het juist aan mij en zal het verbeteren met een beetje oefening.
    Frank
    http://www.mirrorshades.be

  • #2
    Originally posted by Catscratch
    [*]- Klopt het dat het een ramp is makro foto's te nemen bij donker bewolkt weer bij valavond ? Ik heb het gisteren geprobeerd ... een 20 foto's geschoten en geen enkele scherpe [/*]
    Waarschijnlijk heb je je toestel bewogen. Bij valavond of weinig licht moet je zeker voor macro (en ook bij het zoomen) een uiterst vaste hand hebben... die heb ik niet dus gebruik ik een statief of iets dat er voor kan dienen. En als je erg precies te werk wilt gaan dan kan je ook de zelfontspanner gebruiken, want bij het afdrukken zou je wel eens je toestel kunnen bewegen.

    Verder veeeeeeeel oefenen!

    Op de andere vragen kan ik je geen zinnige technische uitleg geven. Maar anderen die daar wel in onderlegd zijn en die zullen dat vast wel doen!
    Succes!
    eMJeke
    website

    Comment


    • #3
      Originally posted by eMJeke
      Originally posted by Catscratch
      [*]- Klopt het dat het een ramp is makro foto's te nemen bij donker bewolkt weer bij valavond ? Ik heb het gisteren geprobeerd ... een 20 foto's geschoten en geen enkele scherpe [/*]
      Waarschijnlijk heb je je toestel bewogen. Bij valavond of weinig licht moet je zeker voor macro (en ook bij het zoomen) een uiterst vaste hand hebben... die heb ik niet dus gebruik ik een statief of iets dat er voor kan dienen. En als je erg precies te werk wilt gaan dan kan je ook de zelfontspanner gebruiken, want bij het afdrukken zou je wel eens je toestel kunnen bewegen.
      Ik had een klein statiefje bij de hand dus dat was het probleem niet. Misschien heeft de AF ergens gemist ... ik weet het niet zo goed.

      De poging:
      Frank
      http://www.mirrorshades.be

      Comment


      • #4
        Originally posted by Catscratch
        Originally posted by eMJeke
        Originally posted by Catscratch
        [*]- Klopt het dat het een ramp is makro foto's te nemen bij donker bewolkt weer bij valavond ? Ik heb het gisteren geprobeerd ... een 20 foto's geschoten en geen enkele scherpe [/*]
        Waarschijnlijk heb je je toestel bewogen. Bij valavond of weinig licht moet je zeker voor macro (en ook bij het zoomen) een uiterst vaste hand hebben... die heb ik niet dus gebruik ik een statief of iets dat er voor kan dienen. En als je erg precies te werk wilt gaan dan kan je ook de zelfontspanner gebruiken, want bij het afdrukken zou je wel eens je toestel kunnen bewegen.
        Ik had een klein statiefje bij de hand dus dat was het probleem niet. Misschien heeft de AF ergens gemist ... ik weet het niet zo goed.

        Bij macro's is het beter om de AF area manueel te selecteren. De automatische selectie verkiest nogal vaak het gebied dat zich het dichtst bij bevindt.

        Comment


        • #5
          Originally posted by voyager
          Bij macro's is het beter om de AF area manueel te selecteren. De automatische selectie verkiest nogal vaak het gebied dat zich het dichtst bij bevindt.
          Tnx ... we gaan dat nog eens proberen. Als het zonneke ernu maar moest doorkomen en weinig wind ...
          Frank
          http://www.mirrorshades.be

          Comment

          Working...
          X