Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er BD-ers met de olympus E300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zijn er BD-ers met de olympus E300

Was bijna overtuigd er ook een te kopen,maar door het lezen op dit forum ben al wat wijzer geworden,volgens wat ik kan opmaken uit sommige vragen is het zo dat het probleem met de lenzen waar je de waarde x1,5moet doen bijna opgelost is door de FF. sensoren (foul frame ? denk ik).
    Het is toch niet zo dat Olympus binnenkort een betaalbare body op de markt zal brengen met een FF. sensor?Of is het zinloos er op te wachten wat kwaliteit en gebruiksgemak betreft.

ps.het zou niet slecht zijn moesten de profs op dit forum na een gebruikte afkorting ook zo nu en dan de volle naam vermelden zodat de groentjes ook weten wat er bedoeld is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heligeert
      Het is toch niet zo dat Olympus binnenkort een betaalbare body op de markt zal brengen met een FF. sensor?Of is het zinloos er op te wachten wat kwaliteit en gebruiksgemak betreft.
      Olympus is vanaf 0 begonnen met een nieuwe digitale standaard. Olympus lenzen voor 35mm kunnen nooit meer gebruikt worden.
      Geen FF bij Olympus dus.

Merk op dat een FF sensor heel wat kwaliteitsproblemen veroorzaakt.
      Niet alles is beter bij FF, integendeel.

Ik vind het spijtig dat Olympus het minder goed doet dan heel wat andere merken.
      Mijn Olympus C2500L was het beste fototoestel wat ik tot nu toe heb gehad.
      Klein, licht en erg handig.
      Maar spijtig genoeg kan Olympus op dit moment de technische evolutie niet echt volgen.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heligeert
        Was bijna overtuigd er ook een te kopen,maar door het lezen op dit forum ben al wat wijzer geworden,volgens wat ik kan opmaken uit sommige vragen is het zo dat het probleem met de lenzen waar je de waarde x1,5moet doen bijna opgelost is door de FF. sensoren (foul frame ? denk ik).

ps.het zou niet slecht zijn moesten de profs op dit forum na een gebruikte afkorting ook zo nu en dan de volle naam vermelden zodat de groentjes ook weten wat er bedoeld is.
        Maar Heligeert niemand vraagt hier in deze topic of je hem niet gekocht hebt of niet van plan bent te kopen. We vragen juist naar mensen die er wel een gekocht hebben. Fijn voor je dat je een andere camera hebt of op het oog hebt en dat die je bevalt, maar daar hebben wij dus helemaal niks aan, want dat is niet waar we het hier over hebben in dit topic...

Comment

Als je dit forum leest zou je inderdaad verkeerdelijk kunnen besluiten dat er geen e300 worden verkocht. Toch zijn er best wel wat mensen die net als ik een e300 hebben gekocht en daar erg tevreden over zijn. Meestal zullen dat wel zg instap-fotografen zijn, want als je al Nikon, canon of andere analoge lenzen bezit, zul je wellicht toch geneigd zijn bij deze merken te blijven. Neemt niet weg dat ik de e300 een erg mooie camera vind, ligt erg goed in de hand, erg solied gebouwd, een stoffilter waardoor je niet bang moet zijn om je lens te vervangen, zeer mooie kleuren, etc..
          Olympus zal nooit moeten dromen om de grote 2 van de troon te stoten, maar in de niche daaronder zullen zij wel degelijk goed verkopen, zeker als de kits zo scherp geprijsd blijven.
          Als je ervaringen wil uitwisselen met andere e300 gebruikers ga dan zeker eens kijken naar http://www.digifotofreak.nl een nieuwe forum vooral opgezet rond e300, maar toch al met flink wat leden.

dick

Comment

Ik ben enkele dagen geleden in de winkel geweest waar ik men Olympus heb gekocht, volgens de verkoper overtreft de verkoop de verwachtingen van Olympus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
              Olympus is vanaf 0 begonnen met een nieuwe digitale standaard. Olympus lenzen voor 35mm kunnen nooit meer gebruikt worden.
              Geen FF bij Olympus dus.

Merk op dat een FF sensor heel wat kwaliteitsproblemen veroorzaakt.
              Niet alles is beter bij FF, integendeel.

Ik vind het spijtig dat Olympus het minder goed doet dan heel wat andere merken.
              Mijn Olympus C2500L was het beste fototoestel wat ik tot nu toe heb gehad.
              Klein, licht en erg handig.
              Maar spijtig genoeg kan Olympus op dit moment de technische evolutie niet echt volgen.

Jan.
              Wat een bull-**** Jan vertel je hiero..... hoeszo kan Olympus de technische-evolutie niet volgen????
              Kijk evolueren is 1 en foto's maken van briljante kwaliteit is 2 !!
              Ik heb nog geen ander merk gezien met een anti-dust sysyteem voor zijn of haar sensor....maar...weet je wat het grootste probleem is met fotofielen (een groep daarvan dan) dat ze alles moeten hebben wat er nieuw op de markt komt zonder dat ze die extra MP's, cropfactoren en iso instellingen OOIT nodig hebben of gebruiken. Ikzelf werk nu met een E1 van Olympus na gewerkt te hebben met zowel Canon met L-glas alswel Nikon met VR lenzen, echter het contrast en de kleuren uit een Olympus zijn door beide NIET te evenaren, in de verste verte niet!!! Kijk dat is het problem van vele, geile op allerlei hoge specs. en geen foto kunnen trekken. Terwijl bij mij de foto het gene is waar ik mijn brood mee moet verdienen. Niet met folders en witte lensen vol met allerlei lekkermakerij, de foto daar is het om begonnen en daar zal het ook mee einigen!!!!! FOTOKWALITEIT geen MOOIE camera!!
              Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

Comment

gekada,

mss wat sterk verwoord maar wel to the point. Ik heb ook vaak de indruk het voor sommigen meer te doen is om de bits en de bites van de camera ipv van de foto's. Wat de kleuren betreft moet ik je gelijk geven, in deze vind ik Olympus nog altijd top.
                De ultieme camera zal wellicht nooit gebouwd worden, maar ik voel mij technisch nooit geremd met mijn olympus camera en kan alle foto's maken die ik wil. Wat uiteraard niet wil zeggen dat het elke keer raak is...

Comment

Working...
                X