Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nikon D2x topic

    Voorbeelden staan al genoeg op internet. Toch bedankt.

    Als er mss. een nieuwe groothoek DX uitkomt, zal ik nog maar efkes wachten zeker.

    Comment


    • Re: De nikon D2x topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
      Denk je dan dat de 12-24 nikkor betere kwaliteit biedt dan de 14mm. Ik zoek nl. nog een goede groothoek, maar als ik deze ook nog analoog kan gebruiken zou dit mooi meegenomen zijn.
      Kijk bij mijn foto's eens in het album "Canterbury/England" naar de foto's die in de kathedraal getrokken zijn.Allen getrokken met de Nikkor 12-24mm vol open op F4 daar anders m'n sluitersnelheid te laag lag.

      Over de 14mm kan ik je niks vertellen maar de 12-24mm is een prachtige groothoek.Analoog is deze lens bruikbaar vanaf 17 of 18mm zonder enig probleem.
      Danny's Photosite

      Comment


      • Re: De nikon D2x topic

        Ik gebruik de 70-200 AFS VR op mijn D2H en ook op D70, op D2H sneller dan op D70 maar dat komt door de batterijspanning.
        Deze lens is zeker het beste wat er bestaat in zijn soort maar daarvoor betaal je dan ook, ik zal hier maar niet meer zeggen wat ik denk over andere merken, want bij vorige antwoorden voelden sommige mensen zich nogal ongemakkelijk, in ieder geval heb ik zowat elk NIET nikon objectief in mijn bezit gehad, en gebruikt op een F5 waar je wel een en ander kan beoordelen, een paar jaar geleden heb ik besloten om niets anders meer te gebruiken dan Nikkor lenzen, liever 5 Nikkor lenzen dan 10 andere, ze zijn er tenslotte voor gemaakt, en wie weet beter (met alle ingebouwde electronika in de lenzen van tegenwoordig) wat het beste past op hun apparaten dan Nikon zelf denk je. Hetzelfde zal ook wel gelden voor Canon en andere merken.
        Op vorige soortgelijke antwoorden heb ik door sommige mensen heel negatieve reacties gekregen, zo van dat ik daarmee alleen maar mijn eigen materiaal ophemel enzo, er was er zelfs iemand die al mijn antwoorden traceerde en alles wat ik schreef ging afbreken, dan ging hij of zij ook nog zeveren over mijn spellingsfouten en lettertekens.
        Sorry maar ik ben nooit naar een nederlandse school geweest.

        Comment


        • Re: De nikon D2x topic

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
          Ik gebruik de 70-200 AFS VR op mijn D2H en ook op D70, op D2H sneller dan op D70 maar dat komt door de batterijspanning.
          Deze lens is zeker het beste wat er bestaat in zijn soort maar daarvoor betaal je dan ook, ik zal hier maar niet meer zeggen wat ik denk over andere merken, want bij vorige antwoorden voelden sommige mensen zich nogal ongemakkelijk, in ieder geval heb ik zowat elk NIET nikon objectief in mijn bezit gehad, en gebruikt op een F5 waar je wel een en ander kan beoordelen, een paar jaar geleden heb ik besloten om niets anders meer te gebruiken dan Nikkor lenzen, liever 5 Nikkor lenzen dan 10 andere, ze zijn er tenslotte voor gemaakt, en wie weet beter (met alle ingebouwde electronika in de lenzen van tegenwoordig) wat het beste past op hun apparaten dan Nikon zelf denk je. Hetzelfde zal ook wel gelden voor Canon en andere merken.
          Op vorige soortgelijke antwoorden heb ik door sommige mensen heel negatieve reacties gekregen, zo van dat ik daarmee alleen maar mijn eigen materiaal ophemel enzo, er was er zelfs iemand die al mijn antwoorden traceerde en alles wat ik schreef ging afbreken, dan ging hij of zij ook nog zeveren over mijn spellingsfouten en lettertekens.
          Sorry maar ik ben nooit naar een nederlandse school geweest.

          Geeeeuuuuw...
          :::: Canon :::: 1D MkII N
          :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
          :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

          Comment


          • Re: De nikon D2x topic

            Kwartels zijn ook vogels.

            Comment


            • Re: De nikon D2x topic

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
              Kwartels zijn ook vogels.
              Effe goe lezen : er staat geeuw, niet meeuw


              As if...

              Fine feathers do NOT make fine birds.
              :::: Canon :::: 1D MkII N
              :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
              :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

              Comment


              • Re: De nikon D2x topic

                Dames & Heren,
                Beste d2x-gebruikers,

                Kunnen we wel ON-TOPIC bliven AUB ?

                mvg Svenmichiels (moderator)

                Comment


                • Re: De nikon D2x topic



                  Om offtopic en ontopic dan maar met elkaar te combineren
                  D2X met Bigma
                  Trouwens, mijn Nikkor lenzen doe ik meestal -0,3 ev mee, de Bigma heeft -0,7 nodig.
                  Last edited by NataliaNL; 28 augustus 2005, 19:45.

                  Comment


                  • Re: De nikon D2x topic

                    Afijn, ik ga dus de 70-200 2.8 bestellen maar wat zie ik nu!!!!!!!!!!!
                    Hij is er in het wit en zwart!!!!!!!!!!!!
                    Vind in wit wel mooi maar dan lijkt het net een Canon lens en dat is ook weer niet de bedoeling.
                    Wat zouden jullie doen??????????????
                    Zwart of wit?????????????

                    Gr. John
                    www.sportactiefoto.nl

                    Comment


                    • Re: De nikon D2x topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door marbico
                      Afijn, ik ga dus de 70-200 2.8 bestellen maar wat zie ik nu!!!!!!!!!!!
                      Hij is er in het wit en zwart!!!!!!!!!!!!
                      Vind in wit wel mooi maar dan lijkt het net een Canon lens en dat is ook weer niet de bedoeling.
                      Wat zouden jullie doen??????????????
                      Zwart of wit?????????????

                      Gr. John
                      WIT!!! Dat schept alleen maar verwarring, wat leuke reacties (en misschien een goed gesprek) kan opleveren

                      Comment


                      • Re: De nikon D2x topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL


                        Om offtopic en ontopic dan maar met elkaar te combineren
                        D2X met Bigma
                        Trouwens, mijn Nikkor lenzen doe ik meestal -0,3 ev mee, de Bigma heeft -0,7 nodig.
                        ...a propos, natalia, eerst jou 'model' zijn tanden poetsen, of anders de witbalans aanpassen....
                        NB prachtige foto
                        D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                        BD0323BE

                        Comment


                        • Re: De nikon D2x topic

                          Zijn die witte wel leverbaar? Het kan goed zijn dat als je ze besteld, je er dan een paar maanden op moet wachten, terwijl de zwarte op voorraad is.

                          Comment


                          • Re: De nikon D2x topic

                            Hallo,

                            Ik had ook de keuze tussen wit en zwart en het was even lang (4 weken) wachten. Nu heb ik al bijna 13 maanden mijn zwart beestje en heb er geen spijt van.

                            Let wel op: De witte versie is niet wit zoals de Canon-lenzen, maar wit/grijs of grijs/wit.

                            Svenmichiels

                            Comment


                            • Re: De nikon D2x topic

                              iemand ervaring met combinatie D2x/ SB-800 /SB- 600 (slave) ???
                              D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                              BD0323BE

                              Comment


                              • Re: De nikon D2x topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                                iemand ervaring met combinatie D2x/ SB-800 /SB- 600 (slave) ???
                                Binnen 3 dagen wel ja.

                                Zondag ga ik met 3 modellen en een collega fotograaf shooten in de kempen en aangezien ik de medewerking van Saab België heb gekregen, leveren ze me de laatste nieuwe Saab Cabrio.

                                Ik ga de slave functie gebruiken door de SB-800 op m'n D2X te zetten en dan enkele Sb-600's en 800's rond de wagens.

                                Ik laat je iets weten.

                                mvg Svenmichiels

                                Comment

                                Working...
                                X