Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nikon D2x topic

    is dat zo????????
    www.sportactiefoto.nl

    Comment


    • Re: De nikon D2x topic

      Zit nu al 2 weken op mijn bestelde 70-200 vr te wachten.
      Besteld bij konijnenberg.
      Is dat ding nou zo moeilijk te krijgen of heeft iemand hem in voorraad?????????

      Gr. John
      www.sportactiefoto.nl

      Comment


      • Re: De nikon D2x topic

        [QUOTE=Peter Lampens]
        Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Lamin
        Voor het probleem van de opslag van onze foto’s (Raw, Jpeg of beide) heb ik deze week een interessante oplossing gevonden.

        Bij het fotograferen in Raw (Nef) zet Nikon in elk bestand een jpeg beeld, om de foto’s te kunnen tonen op scherm en vignetten aan te maken.

        Het programma PreviewExtractor haalt deze jpeg beelden uit de Nef bestanden en zet deze in een door ons gekozen map.

        Het is dus niet meer nodig om Raw+Jpeg te gebruiken en daardoor winnen we plaats op onze kaarten.
        [SIZE=6]


        windows heeft nu toch ook een mogelijkheid om NEF's rechtstreeks te zien in hun bestanden browser!


        Andere mogelijkheid: alleen in RAW fotograferen en dan naar jpg omzetten met RAWshooter Essentials (gratis). Je kan kiezen welke kwaliteit + je kan een batch runnen...
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

        Comment


        • Re: De nikon D2x topic

          Oorspronkelijk geplaatst door marbico
          Zit nu al 2 weken op mijn bestelde 70-200 vr te wachten.
          Besteld bij konijnenberg.
          Is dat ding nou zo moeilijk te krijgen of heeft iemand hem in voorraad?????????

          Gr. John
          De 70-200 is overal uitverkocht. De verwachting is dat deze eind vd maand weer leverbaar wordt.
          Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

          Comment


          • Re: De nikon D2x topic

            Dat hou ik niet meer uit, nou heb ik een wereld camara maar een lens is er voorlopig niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            www.sportactiefoto.nl

            Comment


            • Re: De nikon D2x topic

              Oorspronkelijk geplaatst door marbico
              Dat hou ik niet meer uit, nou heb ik een wereld camara maar een lens is er voorlopig niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
              Geduld is een schone deugd

              Comment


              • Re: De nikon D2x topic

                Hahaha, dat hebben wij ook moeten hebben!

                Comment


                • Re: De nikon D2x topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperen
                  De 70-200 is overal uitverkocht. De verwachting is dat deze eind vd maand weer leverbaar wordt.
                  Bij de beukelaer is ie in stock (als de stocklist op hun site klopt). Heb de mijne gisteren besteld. We zullen zien...
                  D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                  BD0323BE

                  Comment


                  • Re: De nikon D2x topic

                    Ook niet dus want ik hoor niets meer
                    Maar, btw, hij staat al bij je apparatuur dus toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                    Of ben je wat voorbarig geweest
                    www.sportactiefoto.nl

                    Comment


                    • Re: De nikon D2x topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door marbico
                      Ook niet dus want ik hoor niets meer
                      Maar, btw, hij staat al bij je apparatuur dus toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                      Of ben je wat voorbarig geweest
                      ..ik ben een beetje voorbarig geweest...
                      De lens stond t/m vorige donderdag op stock bij De Beukelaer. Vrijdag niet meer....Ondertussen is mijn 80-200 verkocht...
                      Dus is't ook afwachten.
                      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                      BD0323BE

                      Comment


                      • Re: De nikon D2x topic

                        Wie snelheidsproblemen heeft voor het verwerken van de grote NEF's kan hier misschien iets aan hebben:

                        Nikonians is the Nikon community with expert forums, articles, galleries, news, contests and more.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • Re: De nikon D2x topic

                          Wie heeft ervaring met een flits master-slave opstelling van een SB800 en een SB600 ?????
                          Krijg de combinatie wel aan de praat, maar zou toch graag een paar tips hebben: bv instellingen van de master en slave: TTL? AA?; opstelling voor bv het uitlichten van een zaal.????
                          Last edited by martinvideo; 21 september 2005, 22:48.
                          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                          BD0323BE

                          Comment


                          • Re: De nikon D2x topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                            Wie heeft ervaring met een flits master-slave opstelling van een SB800 en een SB600 ?????
                            Krijg de combinatie wel aan de praat, maar zou toch graag een paar tips hebben: bv instellingen van de master en slave: TTL? AA?; opstelling voor bv het uitlichten van een zaal.????
                            Martin,

                            Ik heb wel wat notities gevonden over de SB-800 in Thom Hogan's D2X eBook, maar niet degene de je wegwijs helpen in multiflash-land... Hier zal je waarschijnlijk zelf moeten experimenteren denk ik, temeer omdat uitlichten van een zaal hoogstwaarschijnlijk met krachtiger flitsinstallaties moet gebeuren...

                            Eigenlijk zouden we met z'n allen eens moeten samenkomen om dat eens uit te proberen hé SB-800's genoeg beschikbaar dan

                            Comment


                            • Re: De nikon D2x topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door marbico
                              Zit nu al 2 weken op mijn bestelde 70-200 vr te wachten.
                              Besteld bij konijnenberg.
                              Is dat ding nou zo moeilijk te krijgen of heeft iemand hem in voorraad?????????

                              Gr. John
                              Heb je de lens ondertussen?? blijkt nergens op stock te zijn...
                              D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                              BD0323BE

                              Comment


                              • Re: De nikon D2x topic

                                Nog steeds niet, hier word je toch niet goed van.

                                Gr. John
                                www.sportactiefoto.nl

                                Comment

                                Working...
                                X