Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nikon D2x topic

    Je kan toch ook gemakkelijk direct een jpg maken van een RAW bestand; ik zie dus niet direct het nut ervan in

    Comment


    • Re: De nikon D2x topic

      @Eddy Lamin: Super

      Het is echt waanzinnig snel.

      THX

      Svenmichiels

      Comment


      • Re: De nikon D2x topic

        Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
        Lees je geen dpreview of nikonians, Svenmichiels?
        Heel veel mensen komen er met tha beast juist achter dat hun techniek van fotograferen toch niet zo goed is als ze wel dachten
        Wil je hiermee iets zeggen Natalia?

        Ik kan met de 17-35/70-200VR scherpere/beter belichte foto's produceren.
        Foto's getrokken met de 17-35/70-200VR, daar moet ik van af blijven: zero bewerking, ze zijn perfect. Als ik de 28-70 neem, vragen de foto's nog een lichte nabewerking. 't zal wel nen defective user zijn.
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

        Comment


        • Re: De nikon D2x topic

          Ja 't was wel even confronterend, maar zoals met iedere camera kom je in een leerproces terecht en wordt als het goed is ook de techniek beter.

          @Svenmichiels: 't is al te laat he, om nu berichten van tot 6 mnd geleden te gaan lezen.......

          Comment


          • Re: De nikon D2x topic

            Wouter als je een Jpeg maakt van een Nef moet je de foto meestal eerst bewerken, het Jpeg betaand ingesloten in het Nef bestaand hou rekening (wit balans) met alle instellingen van de opnamen en kan meestal zonder bewerkingen worden afgedrukt.
            Het oog en niet het toestel bepaalt de kwaliteit van een foto.

            Comment


            • Re: De nikon D2x topic

              Dat is niet waar: als je via batch in Photoshop je bestanden omzet naar jpg, worden de de instellingen van het RAW bestand gebruikt, dus zal deze jpg bijna identiek dezelfde moeten zijn aan de jpg die je uit het RAW bestand haalt.

              Comment


              • Re: De nikon D2x topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                Je kan toch ook gemakkelijk direct een jpg maken van een RAW bestand; ik zie dus niet direct het nut ervan in
                Groot voordeel van het tooltje is de snelheid, een jpg maken van 100 bestanden is zo klaar. Als ik dit via een raw converter doe staat mijn pc toch wel even te stampen.
                http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                Comment


                • Re: De nikon D2x topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                  D2x + nikon 70-200 VR = Super

                  mvg Sven
                  Is dit een goede prijs voor de 70-200 VR ????

                  "Wij kunnen u dit objectief leveren aan 1960 euro alles inbegrepen.
                  (Lijstprijs Nikon De Beukelaer = 2399 euro)"
                  D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                  BD0323BE

                  Comment


                  • Re: De nikon D2x topic

                    Als je hem in België wil kopen is dit een goede prijs, maar je moet wel weten dat de (reeds bekende) Corné hem u gratis wil brengen tegen een prijs van €1610.

                    Comment


                    • Re: De nikon D2x topic

                      @Natalia...

                      Heb je ondertussen al een oplossing voor de frontfocus van je 85mm f1.4? Ik heb dit prachtobjectief momnteel nu ook (geleend van een vriendelijke buur) en vind het een fantastisch ding, maar na vele toch wat onscherpe foto's heb ik toch eens een focustest gedaan en wat blijkt... ook hier frontfocus!!!

                      Comment


                      • Re: De nikon D2x topic

                        Nee frank207be
                        Ben nog niet uit of ik dan alleen de lens of de lens + camera naar Inca BV moet brengen... Zowel camera als lens zijn import, dus 't zal wel wat kosten. Geen probleem hoor, maar ik heb a) geen tijd en zin om naar Haarlem te gaan en wil b) mijn camera niet missen.
                        Hier een voorbeeld wat er gebeurt. Is natuurlijk niet een professionele test.

                        Comment


                        • Re: De nikon D2x topic

                          Hallo,

                          Gisteren m'n Dk-17m en Dk-2 gaan afhalen.

                          Dit weekend eens testen.

                          Het ziet er zo uit



                          (foto's zijn van bpetterson op Nikoncafé)

                          mvg Svenmichiels

                          Comment


                          • Re: De nikon D2x topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                            Hallo,

                            Gisteren m'n Dk-17m en Dk-2 gaan afhalen.

                            Dit weekend eens testen.

                            mvg Svenmichiels

                            Ziet er zeer goed uit!

                            Ik ga waarschijnlijk alleen de DK2 kopen voor op mijn toestel omdat licht dat vanachter komt niet meer kan binnendringen en geen invloed meer kan hebben op de lichtmeting.

                            Comment


                            • Re: De nikon D2x topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
                              Nee frank207be
                              Ben nog niet uit of ik dan alleen de lens of de lens + camera naar Inca BV moet brengen... Zowel camera als lens zijn import, dus 't zal wel wat kosten. Geen probleem hoor, maar ik heb a) geen tijd en zin om naar Haarlem te gaan en wil b) mijn camera niet missen.
                              Hier een voorbeeld wat er gebeurt. Is natuurlijk niet een professionele test.
                              Dat is inderdaad niet wat het hoort te zijn. De camera moeten missen is natuurlijk een ondraaglijke ervaring die ik ook hoop nooit te hoeven ondergaan

                              Ikzelf heb nieuwe testen gedaan en het bleek een fout van mij te zijn, want nu deed ie het correct. Ondertussen heb ik 'm teruggebracht naar de eigenaar. Als ik mij de 85mm 1.4 ga aanschaffen vraag ik om een frontfocusinruilgarantie

                              Comment


                              • Re: De nikon D2x topic

                                [QUOTE=Eddy Lamin]Voor het probleem van de opslag van onze foto’s (Raw, Jpeg of beide) heb ik deze week een interessante oplossing gevonden.

                                Bij het fotograferen in Raw (Nef) zet Nikon in elk bestand een jpeg beeld, om de foto’s te kunnen tonen op scherm en vignetten aan te maken.

                                Het programma PreviewExtractor haalt deze jpeg beelden uit de Nef bestanden en zet deze in een door ons gekozen map.

                                Het is dus niet meer nodig om Raw+Jpeg te gebruiken en daardoor winnen we plaats op onze kaarten.
                                [SIZE=6]


                                windows heeft nu toch ook een mogelijkheid om NEF's rechtstreeks te zien in hun bestanden browser!
                                een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                                Comment

                                Working...
                                X