Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuw toestel voor onderwater foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf nieuw toestel voor onderwater foto's

    Hallo,

    Ik bezit nu een Fuji S602.
    Ik zou graag een toestel aanschaffen om foto's te nemen onder water tijdens mijn duikreis.

    Het is niet de bedoeling of prof foto's te nemen, maar wel om degelijke vakantie herineringen te nemen. Niet van die foto's die je kan trekken met van die goedkopen onderwater toestellen die je na 5 keer gebruiken moet weggooien.

    Kan er mij iemand hierond wat advies geven.
    En nu komt misschien het probleem:

    Ik ben bereid er 1000€ max aan te spenderen (incl huis) maar dan moet het ook heel compact zijn, zodanig dat hij ook mee kan op reis met de motor, mijn S602 is eigenlijk te groot.

    Als het niet compact kan, max 500€

    Ik vermoed dat mijn eisen niet verenigbaar zijn, maar ik kan het toch vragen hé
    Flup
    Fuji S602Z
    Fuji F810

  • #2
    Re: Aanschaf nieuw toestel voor onderwater foto's

    Ik ben flink tevreden van mijn Canon A95 met bijhorende Canon onderwaterbehuizing. Heb ik een ongeveer een jaar geleden bij Top Foto aangeschaft voor rond de 550 EUR.

    De A95 is een stevig maar compact cameraatje en behaalt in de reviews van o.a. dpreview een goeie score. De bijhorende behuizing geeft je controle over alle functies van de camera. Ze is solide en toch niet al te groot (ongeveer 8cm x 8cm x 15cm).


    Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf nieuw toestel voor onderwater foto's

      Heb zelf al foto's gemaakt met een IXUS reeks camera in een bijpassende behuizing (tot 40m). Combinatie IXUS 400 met WP-DC 800. Ben zeer tevreden met deze foto's !!! Prijs is ong 230 euro voor de behuizing en dan 300 euro voor een nieuwe IXUS 40.
      Canon 40D + 17-55 2.8 + 70-200 4.0 IS L
      mountainbiken in nepal

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf nieuw toestel voor onderwater foto's

        Kris,

        Heb je soms een aantal onderwater foto's online staan, dat ik eens naar de kwaliteit kan kijken?

        Alvast bedankt,
        Flup
        Flup
        Fuji S602Z
        Fuji F810

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf nieuw toestel voor onderwater foto's

          Flup,


          Weet naarmate je dieper gaat de kleuren veranderen. Daarom is dit misschien 'n interessant artikel voor jou

          LinkNikon
          DVC

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf nieuw toestel voor onderwater foto's

            Hoi Flup ,
            Ik gebruik de fuji f-810 en ben daar best tevreden over.
            Kijk eens op digitaldiver.com daar wordt hij heel veel gebruikt. Als je eens ergens een duikje met me wilt maken kun je hem ook wel een keer uitproberen.
            Groeten Frank

            Comment

            Working...
            X