Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Leica camera voor mijn 8-jarige dochter?

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Leica camera voor mijn 8-jarige dochter?

Om mijn dochter in te wijden in de wondere wereld van de fotografie, wil ik voor haar een camera kopen. Ik tiwjfel tussen een Leica Q3 43 of een Leica M11 met een 35 mm f/2 APO Summicron-M (of een 50 mm f/2 APO Summicron-M).

Welk keuze is de beste?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anastasia Bekijk bericht
      Om mijn dochter in te wijden in de wondere wereld van de fotografie, wil ik voor haar een camera kopen. Ik tiwjfel tussen een Leica Q3 43 of een Leica M11 met een 35 mm f/2 APO Summicron-M (of een 50 mm f/2 APO Summicron-M).

Welk keuze is de beste?
      Op 26 augustus om 14:46 u wil je raad over welke camera je voor een kind van 8 jaar moet kopen... daarbij is de keuze van een M11 ronduit potsierlijk....

Maar dezelfde morgen, om 07:47 u prijs je iemand anders wel "zonder aarzelen" een keuze voor Leia aan, zeker van je stuk.
      Uiteindelijk is het je er blijkbaar enkel om te doen om te laten horen dat jij geld teveel hebt om een peperdure camera aan te prijzen die je diezelfde namiddag
      nog voor jezelf in vraag stelt..?

Duidelijk "de nieuwe kleren van de keizer", en heeft jouw antwoorden niets vandoen met fotografie, maar enkel met pochen....

Begin met foto's te nemen!
      Johanuz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht

Op 26 augustus om 14:46 u wil je raad over welke camera je voor een kind van 8 jaar moet kopen... daarbij is de keuze van een M11 ronduit potsierlijk....

Maar dezelfde morgen, om 07:47 u prijs je iemand anders wel "zonder aarzelen" een keuze voor Leia aan, zeker van je stuk.
        Uiteindelijk is het je er blijkbaar enkel om te doen om te laten horen dat jij geld teveel hebt om een peperdure camera aan te prijzen die je diezelfde namiddag
        nog voor jezelf in vraag stelt..?

Duidelijk "de nieuwe kleren van de keizer", en heeft jouw antwoorden niets vandoen met fotografie, maar enkel met pochen....

Begin met foto's te nemen!
        Johanuz
        Mijn vraag ging specifiek over mijn 8-jarige dochter. Voor een volwassene ken ik zelf wel het antwoord, vandaar mijn "advies" over de vraag van de andere poster. En of ik al dan niet "geld teveel heb" lijkt me niet echt uw zaak zou ik durven stellen. Als dat je stoort, kan je er ook gewoon voor kiezen om mijn post te negeren, toch?

Comment

Als geld toch geen rol speelt, dan zal de duurste misschien de beste zijn...
          Ik denk niet dat Leica camera's maakt die specifiek ontworpen zijn om gebruikt te worden door kinderen.
          Let ook op waar ze ermee buiten komt, want er zijn plaatsen waar zo'n dure camera misschien ongewenste aandacht trekt en dat kan gevaarlijk zijn voor een kind dat zich niet kan verdedigen (op sommige reisbestemmingen kan dat wel eens het geval zijn).

Ik heb totaal geen ervaring met Leica, maar voor een 8-jarige zijn er hoogstwaarschijnlijk wel een heleboel andere camera's die meer waar voor hun geld bieden.
          Tenzij het over bepaalde Leica modellen gaat die een hoge verzamelwaarde hebben, maar die zou ik dan ook niet meteen toevertrouwen aan een 8-jarige.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ik denk dat dit ideaal is:

Ook voor de vader.
            ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Hahaha, schitterend...
              Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Dan moeten ze wel snel bestellen, want op dit ogenblik zijn er nog maar drie over .
                Misschien zijn die nog exclusiever dan een echte Leica .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ach, als je de laatste reacties zag van Anastasia, dan was het duidelijk dat hij hier gewoon nog efkes kwam stoken. We zijn er in getrapt...
                  De enige bijdragen die van die account kwamen was de verkoop van wat materiaal... En dan een handvol bijdragen op jaren...

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                  X