Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji Finepix F810

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji Finepix F810

    Kent er iemand dat toestel? Volgens testen is het een goed toestel, maar is het ook betrouwbaar? Stevig? Geen lens errors zoals Casio 750? Geen stof op de ccd zoals bij Sony P-reeks en DSC-reeks? Geen barsten zoals bij...
    http://users.telenet.be/patric/

  • #2
    Re: Fuji Finepix F810

    Niemand? Zijn die Fuji's met hun speciale ccd's goede toestellen?


    Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric
    Kent er iemand dat toestel? Volgens testen is het een goed toestel, maar is het ook betrouwbaar? Stevig? Geen lens errors zoals Casio 750? Geen stof op de ccd zoals bij Sony P-reeks en DSC-reeks? Geen barsten zoals bij...
    http://users.telenet.be/patric/

    Comment


    • #3
      Re: Fuji Finepix F810

      Is bvb de Fuji 6mp ccd even goed als de Sony 7mp ccd?

      PS: ik blijf zagen tot ik een antwoord krijg!
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Fuji Finepix F810

        Over de F810 kan ik niet veel zeggen....
        De Finepix 6900Z (nu al een heel oud toestel ) ken ik wel.
        Het is een goed toestel. De super CCD "verdubbelt" het aantal pixels. Dat mag je met een korreltje zout nemen. Als je een factor 1,5 (ipv 2 )neemt heb je vergelijkbare resultaten met ander camera's.

        Maar na meer dan 2 jaar intensief gebruik vertoonde de CCD "spikkeltjes". Alsof er roestvlekken op de CCD zaten. Alleen te zien bij foto's in moelijke lichtomstandigheden. 's' Avonds... Waarschiijnlijk stof op de CCD.
        Maar voor de rest : mooie (Fuji) kleuren en een handig toestel om mee te werken. (De 6900Z...)

        groetjes
        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

        Comment


        • #5
          Re: Fuji Finepix F810

          Dankewel!
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: Fuji Finepix F810

            Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric
            Kent er iemand dat toestel? Volgens testen is het een goed toestel, maar is het ook betrouwbaar? Stevig? Geen lens errors zoals Casio 750? Geen stof op de ccd zoals bij Sony P-reeks en DSC-reeks? Geen barsten zoals bij...
            @tkpatric

            Ik heb nog nooit een lens error gehad bij mijn Casio EX-Z750...
            Ken jij iemand die dit dan wel heeft?
            Bij een vriend op het werk hebben de meeste ( meer dan 20 ) collega's van hem een Casio 750, zij gebruiken hem om schadegevallen te fotograferen.
            En niemand die er van klaagt...


            Weet je wat het probleem is....men is bang van casio...omdat hij zo goed is.
            Lees dit eens...
            kijk eens naar deze foto's
            En dat allemaal voor 360 euro
            Dus om deze redenen heb ik hem gekocht...

            Dus niet zo vlug oordelen over een camera die je niet kent...

            En ja ..de lenserror is er als je lens tegen je vingers aanspringt als je de camera start. ( hebben veel camera's van andere merken ook)
            Nee, er is geen lenserror als als je kan omgaan met een camera.


            Mvg
            PhotoNews
            D70 enz... Casio EX-Z750 ...www.PhotoNews.tk
            "Photography has no rules. It is not a sport. It is the result which counts, no matter how it is achieved"

            Comment


            • #7
              Re: Fuji Finepix F810

              In feite was de Casio mijn eerste keuze, en ik twijfel nog tussen deze, Sony DSC-W7 en Fuji F810.
              Waar kan je de Casio kopen in Belgie? (Deinze, omgeving Gent...)

              PS: dankewel!
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Fuji Finepix F810

                Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric
                In feite was de Casio mijn eerste keuze, en ik twijfel nog tussen deze, Sony DSC-W7 en Fuji F810.
                Waar kan je de Casio kopen in Belgie? (Deinze, omgeving Gent...)

                PS: dankewel!
                je kan een casio 750 kopen bij...photohall

                de mijne komt van bij Ingo

                Mvg
                PhotoNews
                D70 enz... Casio EX-Z750 ...www.PhotoNews.tk
                "Photography has no rules. It is not a sport. It is the result which counts, no matter how it is achieved"

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji Finepix F810

                  Hoi Bandit

                  Ik heb de casio 750.... prima toestel
                  Ik gebruik mijn casio 750 zelfs meer dan mijn Nikon D70

                  Lees dit eens...
                  Wat betreft de casio 750 is zijn review wel juist hoor.

                  kijk eens naar deze foto's

                  De handleiding ( klein boekje bij je toestel) is in 7 talen waaronder nederlands..(bij top-foto)
                  Maar het is geen volledige handleiding..het is de Basisreferentie ( 17 blz)

                  De volledige handleiding (engels) kan je op de site van casio downloaden 250 blz...maar geen nederlands.

                  Mijn test wijst uit dat je met de meegeleverde accu ..ongeveer 300 foto's kan maken op een 1GB kaart (3008*2000) de camera staat dan 6 uur aan.

                  Mvg
                  PhotoNews
                  D70 enz... Casio EX-Z750 ...www.PhotoNews.tk
                  "Photography has no rules. It is not a sport. It is the result which counts, no matter how it is achieved"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji Finepix F810

                    Hoi tkpatric ,
                    Ik heb nu een klein jaar de fuji F-810 en ben er erg tevreden over. Ik heb hem gekocht omdat er nogal wat goede kritieken over waren en ik op digitaldiver.com een paar mensen erg goede resultaten mee zag bereiken .
                    Als je meer dingen over de camera wilt weten kijk daar dan eens want op dat forum zitten er een paar heel actieve gebruikers ( kijk vooral eens naar de foto's van dr bob)
                    Ik gebruik hem meestal om onderwaterfoto's te maken en daar is hij als point en shoot ideaal voor.
                    Ik heb er nu enkele duizende foto's mee gemaakt en nog geen problemen gehad , het enige wat ik een keer gehoord heb is dat door condensatie in het onderwatrhuis de camera beschadigd is geraakt e.e.a. is toen door de importeur opgelost.
                    De ccd die gebruikt wordt geeft erg goede resultaten en wat gaat het verschil nog brengen tussen 6 - 8 of 12 megapixels ?
                    Heb hem inmiddels al een keer op de grond laten stuiteren en dat heeft hij zonder problemen overleefd. Het enige probleem dat ik gehad heb ligt aan mezelf ik heb hem met het polsbandje eraan in mijn zak gestopt en dat is op het lcd-scherm gaan schuren en dat beschadigt.
                    Er is in het fuji assortement nog een camera met dezelfde chip en lens die goedkoper is en waar de mogenlijkheid is om wat lenzen op te schroeven etc. Daar is echter geen onderwaterhuis van.
                    Hopenlijkheb je hier nog iets aan want ik heb je post nu pas gezien.
                    Grts Frank

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji Finepix F810

                      Heel erg dankewel! Nu wacht ik nog op de test van de Sony DSC-W7 op Dpreview, en als deze mij niet aanstaat dan koop ik de 810.
                      Vele groetjes,
                      Patric.
                      http://users.telenet.be/patric/

                      Comment

                      Working...
                      X