Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A7IV Macro met adapter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A7IV Macro met adapter

Ik heb nu 2 weken mijn A7iV, en wat een fijne camera is me dat. De A7iii was top, maar dit is echt een stapje vooruit.
    De display is echt een pak beter, en ik merk ook echt dat de focus nauwkeuriger is.

Ik had de adapter LA-EA5 al, en daarmee zou de AF ook werken op A-Mount lenzen met schoef-AF (wat de A7iii niet kan).

En omdat ik eens met Macro wou experimenteren heb ik dan ook een A-Mount Sigma 105 2.8 EX Macro lens gescoord op ebay voor 100€.
    En dat werkt prima. Als je dicht bij een onderwerp staat, en handheld werkt durft de focus wel eens wat traag te zijn, en kan de lens gaan hunten, maar zo verwonderlijk is dat niet als je ziet hoe klein de scherptediepte wordt, zelfs op f11 of f16.
    Dus hoopte ik om met de focus bracketing en statief wel iets te kunnen doen...
    Helaas, pindakaas... dat wordt enkel ondersteund met lenzen met ingebouwde motor.

Maar het lukt uiteraard wel om manueel een paar beelden na elkaar te maken en de focus telkens wat te verzetten. Ik ga er nog verder mee spelen...
    In elk geval, ik vind het een fijne lens en voor het geld kon ik het mezelf wel verantwoorden om die er maar even bij te kopen. Als ik een FE Macro wil, dan wordt het al snel 700€+

Misschien is de tussenstap een A-mount Macro lens met SSM of HSM motor.
    Heeft iemand daar ervaring mee?

Working...
X