Ik heb momenteel 2 Canon R6-camera's. Ik wil er één verkopen en een R5 kopen. Wat denk je, is het de moeite waard?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ik denk erover om een Canon r5 te kopen!
Collapse
X
-
-
Als je die extra Mpix kan gebruiken voor jou soort fotografie is het zeker de moeite waard. Voor portret, straat of landschapsfotografie ben je met de R6 zeker evengoed af. Voor vogelfotografie is naar mijn ervaring de R5 beter.
Bedenk ook wel de de bediening van de R5 iets anders is dan bij een R6 en daar zat ik in het verleden wel eens op te sakkeren. Voor mij is het belangrijk dat ik mijn knopjes blindelings kan bedienen in mijn donker fotohutje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk berichtAls je die extra Mpix kan gebruiken voor jou soort fotografie is het zeker de moeite waard. Voor portret, straat of landschapsfotografie ben je met de R6 zeker evengoed af. Voor vogelfotografie is naar mijn ervaring de R5 beter.
Bedenk ook wel de de bediening van de R5 iets anders is dan bij een R6 en daar zat ik in het verleden wel eens op te sakkeren. Voor mij is het belangrijk dat ik mijn knopjes blindelings kan bedienen in mijn donker fotohutje.
Nog geen moment spijt gehad van de R5. Ook bij hoge ISO is de ruis zelden een probleem en met de huidige (AI) nabewerking is die gemakkelijk weg te halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk berichtEn de verdere motivatie achter deze gedachte? Veelal is het niet het doosje wat je in je hand hebt wat er uit komt rollen.
Comment
-
Toch lijkt me de vraag van in2lapland eveneens passend. Bij het lezen van openingspost was mijn spontane gedachte ook: waarom zou je één van je twee toestellen vervangen? Nu... de aanvullingen van paul EOS en palombian vertellen me wel welk toestel het meest geschikt is voor het soort van fotografie dat je beoefent.
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.2) - iPhone XR (iOS 18.3.2) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.2)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door CycløBrügge42 Bekijk berichtIk heb momenteel 2 Canon R6-camera's. Ik wil er één verkopen en een R5 kopen. Wat denk je, is het de moeite waard?Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L
Comment
Comment