Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een compacte camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Is de beeldhoek van een 30mm macrolens wel ideaal?
    Ik gebruik voor macro liever een langere lens omdat het met een kleinere beeldhoek veel gemakkelijker is om storende elementen uit de achtergrond te houden.

Ik heb zelf de Sigma 180mm f2,8 OS, dat is zeker geen lens die je altijd wil meenemen, want daarvoor is die veel te zwaar, maar tussen de 30mm en mijn 180mm zijn er nog macrolenzen met een brandpuntsafstand van 70-100mm waarbij er ook redelijk lichte exemplaren zitten die niet verschrikkelijk duur zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

" Maar u mag altijd een voorbeeld geven wat u zou aanraden … misschien kan ik er iets van leren.​"
      Ik heb geen schrik van een discussie of het uitwisselen van ideeën, maar niet neerbuigend doen. Trouwens, ik kan lezen en ben voldoende intelligent om de vraag correct te interpreteren. Het herhalen van de vereisten was niet nodig.
      Voor mij mag de TS kopen wat hij wil. Ricoh was maar een suggestie. Zelf heb ik Nikon en Fuji.
      Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Is de beeldhoek van een 30mm macrolens wel ideaal?
        Ik gebruik voor macro liever een langere lens omdat het met een kleinere beeldhoek veel gemakkelijker is om storende elementen uit de achtergrond te houden.

Ik heb zelf de Sigma 180mm f2,8 OS, dat is zeker geen lens die je altijd wil meenemen, want daarvoor is die veel te zwaar, maar tussen de 30mm en mijn 180mm zijn er nog macrolenzen met een brandpuntsafstand van 70-100mm waarbij er ook redelijk lichte exemplaren zitten die niet verschrikkelijk duur zijn.
        De 30 mm op een M43 camera heeft een FOV van 60 mm (in full frame equi). Persoonlijk vind ik ook dat niet ideaal maar ik probeer mee te denken wat Lesc wenst. Er is ook nog de al eerder genoemde Olympus 60 mm (120 mm ff eq), dat is een heel slanke lichte maar relatief lange lens (1/3 langer dan de 30 mm). Tja ik moet altijd aan die handtas denken waar hij in moet passen. Misschien is voor TS een groter handtas de meer voor de hand liggende oplossing :-)
        Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
        X