Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S2 of Sony H1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon S2 of Sony H1

    Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met beide of met een van de 2 camera's en me er wat advies over zouden willen geven.

    1. Kun je op deze camera's ook nog andere lenzen zetten dan alleen maar een tele en wideangle?

    2. Wat vinden jullie de voordelen en de nadelen aan beide camera's?

    3. Wat zijn jullie ervaringen met de camera?

    4. Welke camera zouden jullie kiezen?

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik weet echt niet welke ik moet kiezen. Of weten jullie misschien een betere camera in dezelfde prijsklasse?

  • #2
    Re: Canon S2 of Sony H1

    Heb gisteren net mijn S2 ontvangen, mijn broer vorige week zijn H1
    Helaas hebben we nog niet echt de tijd gehad om beide toestellen uitvoerig te testen en de resultaten te vergelijken.

    1. Beide toestellen hebben via een adapterring de mogelijk om extra lenzen op te schroeven, helaas heb ik hier ook nog geen ervaring mee

    2. De doorslaggevende argumenten voor mijn aankoop (S2) waren
    - kantelbaar scherm
    - goedkomer geheugen
    - uitstekende zoom 12x
    - beste movie mode (in vergelijking met andere toestellen) + zoom tijdens het filmen
    - snelle AF
    - ligt beter in de hand

    Mijn broer zijn argumenten voor de H1 waren
    - groot LCD scherm 2.5"
    - zoom 12x
    - goedkoper in aankoop dan de S2 (zonder geheugen )
    - betere flitsprestaties
    - looks zijn v/h toestel iets beter(zwart)

    3. op het eerste zicht(van een amateur) lijken de resultaten vrij vergelijkbaar al vind ik dat de S2 beter focused op bewegende beelden wanneer de zoom gebruikt wordt ... en dat is in mijn geval vrij veel.

    4. hehe de S2 natuurlijk

    Ik weet dat het een moeilijke keuze is ... heb er zelf een kleine maand over gedaan om te beslissen, heb elke review gelezen dat er te lezen valt ... en dan nog weet ik niet of ik nu de juiste keuze gemaakt heb. Ik ben nu ook nog niet zo ervaren in de fotografie dus zal mijn mening gaandeweg nog meerdere malen veranderen? Het klinkt bijzonder cliché .... gewoon beide toestellen testen is de enige optie .

    Comment


    • #3
      Re: Canon S2 of Sony H1

      Als ge graag wat meer info wilt van de S2 en ge hebt vééél tijd,
      lees dan deze thread nekeer... 33 pagina's commentaren van gebruikers (Nederlands)
      Héél informatief

      Comment

      Working...
      X