Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mag ik m'n LP-E6 accu's opladen met de R7 oplader

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mag ik m'n LP-E6 accu's opladen met de R7 oplader

Ik heb een reserveaccu van bij m'n 7D camera. Die waren toen nog van een ander type(LP-E6) dan deze die bij m'n R7 zit(LP-E6NH)
    Mag ik de oplader van de R7 gebruiken om zo'n "oude" LP-E6 op te laden?

Geen probleem hoor.
    De oplader die met de Canon R7 (LC-E6 of LC-E6E) wordt geleverd, kan zowel de LP-E6, LP-E6N als de LP-E6NH opladen. Ze zijn allemaal ontworpen met een vergelijkbare aansluiting. Oudere LP-E6-accu's kunnen mogelijk iets minder efficiënt worden opgeladen in vergelijking met de nieuwere LP-E6NH, omdat de LP-E6NH is geoptimaliseerd voor nieuwere camera's en oplaadsystemen. En als je LP-E6 al wat ouder is, kan de capaciteit afgenomen zijn, wat betekent dat hij minder lang meegaat na een volledige lading.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Geen probleem hoor.
      De oplader die met de Canon R7 (LC-E6 of LC-E6E) wordt geleverd, kan zowel de LP-E6, LP-E6N als de LP-E6NH opladen. Ze zijn allemaal ontworpen met een vergelijkbare aansluiting. Oudere LP-E6-accu's kunnen mogelijk iets minder efficiënt worden opgeladen in vergelijking met de nieuwere LP-E6NH, omdat de LP-E6NH is geoptimaliseerd voor nieuwere camera's en oplaadsystemen. En als je LP-E6 al wat ouder is, kan de capaciteit afgenomen zijn, wat betekent dat hij minder lang meegaat na een volledige lading.
      Dus.... voor vuurwerk moet ik geen schrik hebben
      merci hoor. gerustgesteld

Comment

Alle canon LP-E6xx accu types kunnen met alle canon laders voor LP-E6xx accu's worden geladen. De nieuwste accu's kunnen soms niet worden geladen met laders van andere merken. Zelf ondervonden, mijn LP-E6P accu's zijn niet op te laden met een dubbele Jupio usb lader geschikt voor LP-E6NH. (geen vuurwerk, laad gewoon niet)

Comment

Working...
        X