Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon R7 in combo met de RF 100-500...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon R7 in combo met de RF 100-500...

    Lieve forumleden,

    Sinds kort ben ik nogal veel "wildlife" aan 't fotograferen.... aangezien ik niet wil werken met teleconverters op mijn lens en in combo met mijn R6 II, ben ik wat aan het overwegen om mij eventueel een R7 aan te schaffen, aangezien die een crop heeft van 1,6X in combinatie met mijn RF100-500.


    Zijn er hier mensen die deze combo gebruiken?

    Graag jullie bevindingen. Ik heb ook al zien voorbij komen (speculaties) dat er begin volgend jaar een R7 II zou uitkomen?

    Groetjes.


  • #2
    Er zijn al langer speculaties over een R7 II, maar voorlopig is er niets dat er op wijst dat er in de nabije toekomst een vervanger komt voor de R7.
    Geruchten zijn er altijd wel te vinden, uiteindelijk zal er waarschijnlijk ooit wel een R7 II komen, maar wanneer, en hoe die er zal uitzien, dat weet niemand. (buiten de mensen van Canon zelf die er misschien aan bezig zijn om die te ontwerpen)
    En als er dan tegenwoordig toch een nieuwe Canon op de markt komt, dan moet je heel veel geduld hebben voor je die werkelijk in je handen hebt (dat geldt voor lenzen, camera's, en zelfs voor de accu voor een R5 II moet je blijkbaar heel veel geduld hebben)...

    Ik heb zelf geen ervaring met een R7, en ook niet met een RF 100-500 (ik gebruik nog altijd oudere lenzen, en camera's met een spiegel)...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Bart, ik had mijn R5 II binnen de week na aankondiging samen met 2 nieuwe reserve batterijen. Dus die wachttijd valt wel mee.
      Ik heb een R7 gehad en gebruikte die veel met een RF 100-500mm. Maar, omdat ik veel vanuit een donker fotohutje fotografeer is het nodig dat ik de bedieningsknopjes blindelings kan bedienen samen met mijn toenmalige R5. En daar liep het dikwijls mis want de bedieningsknopjes op de R7 stonden op een andere plaats dan bij mijn R5. Omdat ik een paar mooie shots gemist heb, heb ik uiteindelijk besloten om mijn R7 terug te verkopen. Ik was wel heel tevreden over de fotokwaliteit.
      Als ik persoonlijk al een R6 II zou hebben, zou ik wachten op een R7 II want ik denk dat die in het voorjaar 2025 gaat uitkomen, maar dat is natuurlijk maar een gissing.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Er zijn al langer speculaties over een R7 II, maar voorlopig is er niets dat er op wijst dat er in de nabije toekomst een vervanger komt voor de R7.
        Geruchten zijn er altijd wel te vinden, uiteindelijk zal er waarschijnlijk ooit wel een R7 II komen, maar wanneer, en hoe die er zal uitzien, dat weet niemand. (buiten de mensen van Canon zelf die er misschien aan bezig zijn om die te ontwerpen)
        En als er dan tegenwoordig toch een nieuwe Canon op de markt komt, dan moet je heel veel geduld hebben voor je die werkelijk in je handen hebt (dat geldt voor lenzen, camera's, en zelfs voor de accu voor een R5 II moet je blijkbaar heel veel geduld hebben)...

        Ik heb zelf geen ervaring met een R7, en ook niet met een RF 100-500 (ik gebruik nog altijd oudere lenzen, en camera's met een spiegel)...
        het zijn idd speculaties natuurlijk... bedankt voor de info

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
          Bart, ik had mijn R5 II binnen de week na aankondiging samen met 2 nieuwe reserve batterijen. Dus die wachttijd valt wel mee.
          Ik heb een R7 gehad en gebruikte die veel met een RF 100-500mm. Maar, omdat ik veel vanuit een donker fotohutje fotografeer is het nodig dat ik de bedieningsknopjes blindelings kan bedienen samen met mijn toenmalige R5. En daar liep het dikwijls mis want de bedieningsknopjes op de R7 stonden op een andere plaats dan bij mijn R5. Omdat ik een paar mooie shots gemist heb, heb ik uiteindelijk besloten om mijn R7 terug te verkopen. Ik was wel heel tevreden over de fotokwaliteit.
          Als ik persoonlijk al een R6 II zou hebben, zou ik wachten op een R7 II want ik denk dat die in het voorjaar 2025 gaat uitkomen, maar dat is natuurlijk maar een gissing.
          Ja dat is het idd wel, zijn twee verschillende camera's natuurlijk.... ik was sowieso nog even van plan om te wachten maar overweeg het wel :-)
          De RF 100-500 is een fenomenale lens, heb er al mooie beelden mee gemaakt, in 't begin dacht ik oei zo duur, ga ik ze wel vaak gebruiken maar ohja heb ze al veel gebruikt. Ook vaak voor fotograferen vanuit een hut(je) :-)

          Tnx voor de info!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Marjannie24 Bekijk bericht
            Lieve forumleden,

            .... aangezien ik niet wil werken met teleconverters op mijn lens en in combo met mijn R6 II...
            Om welke reden wil je dat niet ?

            Ik gebruik - met m.i. zeer behoorlijke resultaten - een 400DOII met 2x extender op de R5 (800mm en 45mpx heb je wel nodig in het veld).
            Jouw 100-500 is qua kwaliteit nagenoeg gelijkwaardig en zou met een 1.4x op 700mm komen (misschien is 2x toch iets te hoog gegrepen).

            De RF-extenders zijn wel een beetje duur om zomaar eens te proberen, als je ze alletwee moet kopen zit je al bijna aan de prijs van een R7 (wat waarschijnlijk de bedoeling was van Canon maar itm de 7D naast de 5D hebben ze de knoppen op een andere plaats gezet).
            De R7 heb ik nooit gehad maar gebruik nog steeds een M6II met dezelfde sensor en die is inderdaad erg goed en met veel pixels om nog te croppen.
            Gaat minder hoog in de ISO dan een FF maar je wint één stop omdat de extender vervalt.
            Last edited by palombian; 16 oktober 2024, 23:04.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

              Om welke reden wil je dat niet ?

              Ik gebruik - met m.i. zeer behoorlijke resultaten - een 400DOII met 2x extender op de R5 (800mm en 45mpx heb je wel nodig in het veld).
              Jouw 100-500 is qua kwaliteit nagenoeg gelijkwaardig en zou met een 1.4x op 700mm komen (misschien is 2x toch iets te hoog gegrepen).

              De RF-extenders zijn wel een beetje duur om zomaar eens te proberen, als je ze alletwee moet kopen zit je al bijna aan de prijs van een R7 (wat waarschijnlijk de bedoeling was van Canon maar itm de 7D naast de 5D hebben ze de knoppen op een andere plaats gezet).
              De R7 heb ik nooit gehad maar gebruik nog steeds een M6II met dezelfde sensor en die is inderdaad erg goed en met veel pixels om nog te croppen.
              Gaat minder hoog in de ISO dan een FF maar je wint één stop omdat de extender vervalt.
              Hallo,

              Voornamelijk door het verlies aan stops, en dat je dan pas een zoombereik hebt vanaf 300mm en niet vanaf 100mm, vandaar dat het mij tegenhoud om een extender te gebruiken.
              +R7 heeft ook iets mer MP's dan mijn huidige FF camera, dus denk een beetje een win win is, op het gene na dat de knoppen wat anders staan, maar denk dat ik dat wel snel kan gewoon worden.
              Het is tenslotte voor iedereen persoonlijk hoe en wat natuurlijk.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Marjannie24 Bekijk bericht

                Hallo,

                Voornamelijk door het verlies aan stops, en dat je dan pas een zoombereik hebt vanaf 300mm en niet vanaf 100mm, vandaar dat het mij tegenhoud om een extender te gebruiken.
                +R7 heeft ook iets mer MP's dan mijn huidige FF camera, dus denk een beetje een win win is, op het gene na dat de knoppen wat anders staan, maar denk dat ik dat wel snel kan gewoon worden.
                Het is tenslotte voor iedereen persoonlijk hoe en wat natuurlijk.
                Met de huidige toestellen, zeker FF, valt het met het licht wel mee (ik heb met 2x een 800mm f:8).
                Met een 1.4x wordt jouw 100-500 een f:10, maar stel dat je daarvoor ISO 3200 moet instellen, dan zal de ruis gelijkwaardig of zelfs minder erg zijn dan op een R7 met ISO 1600
                Dit kan je nakijken bv op dpreview

                Voor het licht moet je het dus niet doen.
                Bovendien is er een grote vooruitgang gemaakt in nabewerking (verscherping en ruisreductie).

                tov de R6II is de pixelwinst van de R7 wel groter dan tov de R5, maar voor het prijsverschil kan je een R7 kopen, zeker als je de extender meerekent.
                De R7 was er niet toen ik een R5 kocht, maar achteraf gezien beklaag ik het me niet.
                Last edited by palombian; gisteren, 15:17.

                Comment

                Working...
                X