Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ombouwen camera naar infrarood

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ombouwen camera naar infrarood

    Hallo allemaal,
    Is er iemand die weet waar ik terecht kan om een DSLR camera te laten ombouwen tot infrarood camera?
    Alvast dank Grtjs Patrick

    Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk


  • #2
    Hopelijk is het niet tegen de regels om deze linken hier te plaatsen, anders verwijder ik ze terug.
    Ronny

    Take your photography to a new level with an Infrared conversion or Astro conversion. Find a conversion service at fair prices for all camera brands.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ronny64 Bekijk bericht
      Hopelijk is het niet tegen de regels om deze linken hier te plaatsen, anders verwijder ik ze terug.
      Ronny

      https://irrecams.de/en/
      Dank je Ronny,ik zal het eens bekijken,er zijn niet veel winkels voor fotografie die het doen,miss ben ik bij deze al geholpen, Ik heb de website trouwens opgeslagen, dikke merci.
      Grtjs Patrick

      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Inderdaad DDW is wel de referentie voor onze lage landen qua ombouwen naar IR.
        Ze leveren ook prima werk af met behoud van de autofocus, wat bij veel anderen niet meer werkt.
        Tevens heb je veel mogelijkheden qua ombouw bij hen, afhankelijk van wat de bedoeling is te doen met de camera.

        ps. veel anderen waar je terecht kan die sturen de camera ook door naar hen om te modden (modificeren)

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 23 september 2024, 20:39. Reden: aanvulling tussen haakjes bijgeplaatst
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ronny64 Bekijk bericht
          Hopelijk is het niet tegen de regels om deze linken hier te plaatsen, anders verwijder ik ze terug.
          Ronny

          https://irrecams.de/en/
          Heb al een bericht gestuurd naar DDW ,nu wachten op een antwoord . Het bedrijf ligt in Zeeland wat voor mij de mogelijkheid biedt om hem zelf te gaan brengen ipv opsturen
          Grijs Patrick

          Comment


          • #6
            Zelf zeer goede ervaringen met IRREcams.

            DDW accepteert enkel Nikon en Canon, ik heb een Fujifilm laten converteren.
            Last edited by baloo; 24 september 2024, 12:44.
            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
              Zelf zeer goede ervaringen met IRREcams.

              DDW accepteert enkel Nikon en Canon, ik heb een Fujifilm laten converteren.
              Vandaag antwoord gehad ,met echt heel uitgebreide uitleg wat mijn vertrouwen vergroot , ik ben nu nog aan het onderhandelen ,maar eerst zal ik nog een aparte vraag stellen in een ander topic

              Comment


              • #8
                Hallo allemaal
                ter info het zijn mijn eerste stappen in IR .
                voor mensen met ervaring in IR ZW welke filter ivm ombouw camera kies ik het best , Ik had eerst geopteerd voor een 830nm maar nu hoor ik van de firma die de ombouw doet dat ik miss toch best kies voor de 700nm omdat er ong tussen die twee 3 stops lichtverlies zit . Mijn bedoeling is vooral natuur en landschap wat een bewegend onderwerp is ( bladeren ,takken ,wind ...) , dan zou ik wel genoodzaakt zijn de iso te verhogen .
                Maar aan de andere kant lees ik dat je best fotografeert bij hard licht (omgekeerd van normale fotografie ) dus vermoed ik dan dat een 830nm geen probleem mag zijn .
                Wie heeft hier ervaring mee
                Grijs Patrick

                Comment


                • #9
                  Voor zover ik weet geeft een 700nm filter ca 2/3 EV verlies en een 830nm zo'n 2 EV - een verschil van 1 1/3 dus.
                  Voor zwartwit opnamen is een 700nm goed bruikbaar, in nabewerking kan je nog wat contrast toevoegen.

                  Omdat ik ook nog (beperkt) in IR kleur wil werken heb ik mijn camera naar 630nm laten converteren (daarmee kan ik dan al mijn lenzen gebruiken).
                  Voor enkele groothoeken heb ik een tweetal maten van 830nm schroeffilters in huis.
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                  Comment


                  • #10
                    IK heb nog geen IR conversie laten doen, maar als ik het doe, zal ik hoogstwaarschijnlijk kiezen voor Full Spectrum conversie, en dan zet je er de IR filter op die je wil.
                    Ronny

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ronny64 Bekijk bericht
                      IK heb nog geen IR conversie laten doen, maar als ik het doe, zal ik hoogstwaarschijnlijk kiezen voor Full Spectrum conversie, en dan zet je er de IR filter op die je wil.
                      Ronny
                      Zoals ik zei ,het zijn mijn eerste stappen in deze soort fotografie (IR ZW) , miss een domme vraag ,maar als je full spectrum kiest , moet je dan nog apart een IR voorzetfilter plaatsen miss ?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht

                        Zoals ik zei ,het zijn mijn eerste stappen in deze soort fotografie (IR ZW) , miss een domme vraag ,maar als je full spectrum kiest , moet je dan nog apart een IR voorzetfilter plaatsen miss ?
                        Eerst en vooral dank voor de hulp!

                        Intussen wat lectuur gevonden, in mijn geval omdat het louter om zw fotografie gaat zou Ik liever opteren voor 700nm of zelfs de 830nm omdat met voorzet filter de sluitertijd veel te lang wordt, als ik het goed begrijp tenminste. Ik weet dan is het definitief, maar dat is ook de bedoeling dat de camera alleen voor dit doel gebruikt wordt.


                        Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                          Zelf zeer goede ervaringen met IRREcams.

                          DDW accepteert enkel Nikon en Canon, ik heb een Fujifilm laten converteren.
                          Baloo ,dank je wel ,ik heb er daar een al omgebouwde camera besteld uitgerust met een 700nm filter . Ik moet hem nog ontvangen ,dan begint het oefenen
                          Tot nu toe waren ze heel vriendelijk tijdens het onderhandelen en meteen heel veel tips gekregen !

                          Grijs Patrick

                          Comment


                          • #14
                            Misschien al te laat, maar deze zijn ook heel goed in camera conversie/sensor repair: https://www.lifepixel.com
                            Heb daar ooit een Canon 1Ds laten herstellen met een barst in de lowpass filter.
                            Last edited by dleemans; 1 oktober 2024, 22:53.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment

                            Working...
                            X