Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe compactcamera, onmogelijke opdracht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe compactcamera, onmogelijke opdracht?

    Hoi iedereen,

    Na heel wat jaren is nu mijn Panasonic TZ 100 compactcamera echt kapot gegaan. Geen probleem dacht ik, ik zoek een nieuwe compactcamera met volgende vereisten:
    - Trekken in RAW is een must
    - Groot zoombereik
    - Compacte body zoals de TZ100 had. Deze kon ik gemakkelijk in een mini hoesje in mijn handtas steken. Dus geen 'bulky body' zoals bij de bridge camera's (zie vereiste hierboven ivm zoombereik). Systeemcamera's vallen om deze reden ook uit de boot.
    - Degelijke battery life
    - Degelijke prestaties
    - Geen belachelijk hoge prijs

    Dus ik zoek eigenlijk een waardige opvolger voor mijn TZ 100. Dat bleek moeilijker dan ik dacht. Ik heb verder de Canon 5D MK IV en ik fotografeer al 15 jaar lang met een spiegelreflex. De compactcamera dient om snel en gemakkelijker te nemen voor gelegenheden waarop ik de 6D niet wil meeslepen maar toch wat momenten/zichten wil kunnen vastleggen. Vandaar dat het een compact moet zijn die een degelijke prestatie heeft. Een foto-maatje dat ik altijd bij de hand/in de handtas kan hebben. Ik ben me ervan bewust dat de prestaties van een compact niet die zijn van een spiegelreflex. Maar van mijn TZ 100 was ik tevreden voor waar die voor moest dienen. De zoomvereiste is omdat ik op vakantie het groter zoombereik van de compact gebruik in aanvulling op de 5D. Ik heb geen telezoom voor de 5D omdat ik op vakantie daar te weinig nood aan heb.

    Dus, de zoektocht naar een opvolger:
    - Canon? Richten zich precies meer op vloggen. Compactcamera's die (min of meer) binnen het bovenstaande vallen zijn overal uitverkocht. Ze hebben precies wat supply problemen.