Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij XT-3 loopt snel leeg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterij XT-3 loopt snel leeg

    ik zit al enige tijd met het probleem dat de batterij van mijn XT-3 ongelooflijk snel leegloopt, ook de interne batterij waardoor ik alle instellingen kwijt ben. Ik heb al het volgende geprobeerd: camera via USB 24uur aan de lader hangen, daarna volle batterij er in (zowel originele als aftermarket). Als ik de camera dan direct uitschakel en 14 dagen niet gebruik is de batterij leeg en ben ik alle instellingen kwijt ...

    wie o wie kan mij helpen?

    Alvast een dikke merci
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

  • #2
    Geen idee of dit bij Fuji zo is, maar een interne batterij laadt zich normaal op met de energie van de andere batterij. Als je interne batterij kapot is en niet meer oplaadt kan het zijn dat die de andere batterij steeds "leegzuigt". Interne batterij vervangen zou het geheel kunnen oplossen - maar of die in de nieuwere toestellen ook echt kan vervangen worden weet ik niet.
    Last edited by philitalia; 1 februari 2024, 15:18.
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      bedankt voor de reactie. Ik heb nu 24uur de externe batterij eruit gehaald, als ik die nadien terug plaats staat datum en tijd nog steeds goed. De interne batterij lijkt dus niet volledig stuk te zijn ... Nu eens proberen de externe batterij er 5 dagen uit te laten, maar ik snap er nog steeds niets van
      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
      - Isaac Asimov-

      Comment


      • #4
        Ik had hetzelfde voor met een Sony DSC-WX350. Nieuwe batterij gekocht, geen oplossing. Externe lader gekocht. Geen oplossing. Binnengedaan bij fnac, na 10 dagen toestel terug met nieuw moederbord. 135€. Probleem opgelost.

        Comment

        Working...
        X