Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal clicks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aantal clicks

    Hallo,

    Hopelijk stel ik deze vraag niet in de verkeerde groep?

    Heb namelijk een specifieke vraag over mijn 'te koop' camera

    Na aanschaf van nieuwe camera, wil ik mijn Canon EOS 600D verkopen. Om prijs te bepalen, zoek ik op 't Internet naar gelijkaardige aanbiedingen. Daar staat dan meestal het aantal clicks bij.
    Ik zou dit ook willen vermelden, maar blijkbaar is dit niet terug te vinden in de EXIF. Bovendien vind ik geen gratis tool of app of website terug.

    Misschien weten jullie wel hoe dit kan?

    Alvast bedankt. Guy
    Canon EOS400d - EF-S-17-85mm-f-4-5.6-IS-USM-Lens e.a.
    Homepagina : https://reisblog.guyrotty.be

  • #2
    Iedere camera sluiter een bepaalde levensduur. Wil je graag weten hoeveel foto’s jouw camera heeft gemaakt? Met deze tips weet je het binnen no-time!

    Comment


    • #3
      Beste,
      Reeds betreffende website bezocht en naar www.camerashuttercount geweest. de tools kan ik niet gebruiken, heb geen MAC, enkel windows en linux. Foto's uploaden (CR2 en JPG) geeft hetzelfde resultaat op deze website, nl 'Your camera doesn't add shutter count information to images.'.
      In linux kan ik alle exif gegevens uitlezen, maar ik vind ook geen 'count' terug.... Iemand die weet onder welke exif-tag de EOS600D zijn shuttercount bewaart?
      Canon EOS400d - EF-S-17-85mm-f-4-5.6-IS-USM-Lens e.a.
      Homepagina : https://reisblog.guyrotty.be

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Guy400 Bekijk bericht
        Beste,
        Reeds betreffende website bezocht en naar www.camerashuttercount geweest. de tools kan ik niet gebruiken, heb geen MAC, enkel windows en linux. Foto's uploaden (CR2 en JPG) geeft hetzelfde resultaat op deze website, nl 'Your camera doesn't add shutter count information to images.'.
        In linux kan ik alle exif gegevens uitlezen, maar ik vind ook geen 'count' terug.... Iemand die weet onder welke exif-tag de EOS600D zijn shuttercount bewaart?
        Canon schrijft zijn totale shuttercount niet in de exif gegevens !
        Daarvoor heb je een progje of appje nodig

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          De EOS600D slaat de shuttercount op, maar deze is niet zichtbaar tenzij met 3th party software of via een technische ondersteuner van Canon.

          Daar staan programmatjes op die ook onder windhoos moeten werken, Spijtig genoeg is er niks voor linux.
          Het is een engelstalige website, maar desnoods haalt u deze even door een vertaler zoals google translate of het europese (en beter) deepl.com
          groeten

          Comment

          Working...
          X