Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eventuele aankoop Nikon Z8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eventuele aankoop Nikon Z8


    Heb al jaren een Nikon D810 waar ik uiterst tevreden over ben, naast een D500.
    ik overweeg de D500 te verkopen en een Z8 aan te kopen.
    Ik gebruik de 810 veel meer dan de D500
    De lenzen die ik gebruik zijn Sigma 24mm en 50mm Art reeks, alsook de Sigma sports 70-200mm en de Tamron 150-600 g2.
    Ik wil deze lenzen houden, heb geen zin een fortuin nieuwe Z lenzen te kopen
    Vraag is, is de Z8 beeldkwaliteit met mijn huidige lenzen en de converter ertussen minstens van het niveau als met de D810?
    Heeft iemand ervaring met deze combinatie, of zijn er evt moeilijkheden met third party lenzen via converter op de Z8
    Last edited by Halcón; 17 december 2023, 20:19.

  • #2
    Gebruik hier zelf de 24 en 50 art op de z7²,
    Geen verschil in kwaliteit kunnen opmerken bij de overstap.
    Met de z8 heb je veel nog kans dat de autofocus er zelfs op vooruit zal gaan

    Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk

    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Ik kom van de D850 en heb nu de Z7II en de Z9. Geen probleem met 3rd partij lenzen. Gebruik zowel Nikon, Sigma als Tamron lenzen. De converter zorgt niet voor vertraging of zo.
      De autofocus van de Z9 is ongelofelijk snel en accuraat. In theorie zou die van de Z8 even goed moeten zijn.
      Al heb ik wel al van de mensen die de Z9 en de Z8 hebben gehoord dat de Z8 iets minder accuraat zou zijn dan de Z9. Maar beiden zullen een hele vooruitgang zijn tov de D810.

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de duidelijke info, met een nieuw model en systeem zijn er altijd onzekerheden.
        Er valt een heel bedrag te betalen, en informeer me liever vooraf bij mensen die ervaring hebben met deze combinatie lenzen/body.

        Mvg Erwin
        Last edited by Halcón; 19 december 2023, 20:05.

        Comment


        • #5
          Dat af-s lenzen beter zouden via een FTZ. Vergeet het maar (ik spreek hier over de AF). In het beste geval zie je geen verschil met een DSLR (zoals een 70-200 F/2.8 FL)
          Met rustige fotografie werken bijna alle lenzen prima via de FTZ. Maar snelle actie (sport), toch maar liever een Z-lens. (persoonlijke ervaring) Zelfs de dure jongens laten hier steken vallen
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Ja, de af is voor mij wel belangrijk. Ik zit nogal wat tijd in bergachtige situaties waar ik dieren in beweging dien te fotograferen. Dank u voor de input.
            Was van plan een dezer naar foto Koch in duitsland te rijden, die hebben daar de Z8 met FTZII incl voor 3200 in promo staan.
            Maar ik ga dit nog even bekijken nu. De Z9 begint op die manier ook in mijn gedachten te komen, maar of die dan betrr presteert op de oude lenzen?? Ik begin zo stilaan te denken alles te verkopen, D500, D810 en alle fx lenzen en te investeren in Z9 met aangepast glas....
            Last edited by Halcón; 25 december 2023, 17:00.

            Comment


            • #7
              Pardon 4200 voor de Z8 met ftz adapter.
              Eigenlijk kom ik toch wel kort bij de Z9, als ik alles nuchter op een rijtje zet.

              Comment


              • #8
                Het verschil tussen z8 en z9 zit het hem niet in het focus systeem of sensor. Die zijn hetzelfde (ik heb ze beide). Het zit in de ergonomie en robuustheid van de body.
                Voor natuurfotografie zou ik zeker voor de Z8 gaan. (of een ingebouwde grip en grote batterij zijn belangrijk). De firmware zodat de Z8 ook vogels herkent zal er wel komen.

                Neem zeker je Sigma/Tamron mee naar de winkel, en test ze uit. Niet nikon-lenzen moeten misschien een firmware upgrade krijgen. Ik had toch een (vrij recente) Tamron die geen AF had op de Z6.
                Maar als natuur je ding is : bekijk de Nikon 180-600 of de nieuwe tamron 100-500 Z-mount. Beide lenzen slachten je spaarvarken niet volledig.

                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #9
                  Goed idee, ik ga de raad van JePe opvolgen, en hier ergens te lande met mijn 70-200 en 150-600 bij een handelaar gaan, de Z8 ermee proberen, eerst op scherpte en dan op bewegend onderwerp, zoals een voorbijrijdende auto.
                  Als het resultaat positief is, hebben we zekerheid, in het andere geval moet ik de zaken heroverwegen, en evt. mijn huidig materiaal verkopen.
                  Ik ga ook de degelijkheid van de body bekijken, en dan komt de Z9 er mogelijk beter uit, hoor over de Z8 body wel wat verhalen.....
                  Er is dus nog wat studiewerk vooraleer een definitieve beslissing...

                  Comment

                  Working...
                  X