Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wachten op Nikon Z6 iii?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wachten op Nikon Z6 iii?

    Ik zou graag overschakelen van een DSLR naar een fullframe systeemcamera van Nikon. Ik ben aan het twijfelen om nu een Nikon Z6 ii aan te kopen of te wachten op de z6iii. Nu de Zf net aangekondigd is veronderstel ik dat het nog even wachten zal zijn...

  • #2
    Je kan altijd blijven wachten, na de III zal er nog wel een IV komen die volgens de fabrikant weer véél beter is en die in de praktijk niet zoveel verschilt met het vroegere model (tenzij er plots een revolutionaire superieure technologie wordt uitgevonden, maar die is dan toch eerst voorbehouden voor de duurste camera van die fabrikant).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Wanneer je wil overstappen maak dan eens een lijstje van datgene je momenteel hebt. Een fullframe, een DX ?
      Daarnaast ook een lijstje met je lenzen.
      Een lijstje van je verwachtingen.
      Vanuit deze lijstjes kan je eventueel op maken indien argumentatie tot nieuwkoop verantwoord is of niet.
      Mocht je nu over een DX beschikken en bijhorende lenzen ook even nachecken welk bedrag dit eventueel nog kan op brengen want, indien je naar de Nikon Z6... gaat kan je alle hudige materiaal weg bergen want niet meer bruikbaar en dan komt een duurdere lenzenaankoop ook in het vizier.
      Eventueel even nadenken indien een tweedehands ook geen optie is.

      Wachten op een nieuwer type wijst ergens op het feit dat er geen echte haast, noodzaak is. Wachten impliceert ook dat je huidige materiaal minder en minder zal opbrengen bij eventuele verkoop.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Er is hier nog niets bekend van de Nikon z6iii. https://nikon-club-nederland.nl/

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Marieke28 Bekijk bericht
          Ik zou graag overschakelen van een DSLR naar een fullframe systeemcamera van Nikon. Ik ben aan het twijfelen om nu een Nikon Z6 ii aan te kopen of te wachten op de z6iii. Nu de Zf net aangekondigd is veronderstel ik dat het nog even wachten zal zijn...
          Misschien is de Zf zelf wel iets voor jou? Dit toestel is sowieso een verbetering tegenover de Z6II.

          Comment


          • #6
            Ik volg al die ontwikkelingen niet meer op de voet maar op welk gebied is een Zf een verbetering tegenover de z6II ?
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

              Misschien is de Zf zelf wel iets voor jou? Dit toestel is sowieso een verbetering tegenover de Z6II.
              Noem die verbetering eens.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Noem die verbetering eens.
                Alleen al de auto-focus die de Zf deelt met de Z 9 en Z 8.
                Toen de Z 9 en later de Z 8 beschikbaar werd was iedereen ervan overtuigd dat de autofocus in AFC (snelheid, betrouwbaarheid, 3D tracking, eye tracking, ...) stukken beter was dan de Z 6II en Z 7II. Dan mogen we dat nu ook zeggen voor de Zf.
                De Zf heeft ook een nieuw IBIS. (8 stops stabilisatie, vergeleken met 5 stops). Bovendien kan het beeldstabilisatiesysteem zo worden ingesteld dat prioriteit wordt gegeven aan stabilisatie in het gebied van het scherpstelpunt.

                Verder: https://photographylife.com/nikon-z6-ii-vs-nikon-zf

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Noem die verbetering eens.
                  Timefreezer heeft ze intussen al benoemd. Door eerste indrukken te lezen zoals op Photography Life en andere sites krijg je snel een idee hoe een toestel presteert en ik was over die Zf dus aangenaam verrast. Ik ben zelf in de markt om een tweede body naast mijn Z7 te kopen. De Z7 is voor mij al 5 jaar een geweldig toestel maar ik zou wel graag een iets solidere tracking van bewegende onderwerpen aan boord van mijn camera hebben. Die moet dan niet altijd de mooiste foto's opleveren maar wel mij het nodige plezier verschaffen. De Z8 lijkt hiervoor het aangewezen toestel maar als een goedkopere Z7III dit ook kan aan een iets lagere prijs is dit voor mij ook al voldoende

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Marieke28 Bekijk bericht
                    Ik zou graag overschakelen van een DSLR naar een fullframe systeemcamera van Nikon. Ik ben aan het twijfelen om nu een Nikon Z6 ii aan te kopen of te wachten op de z6iii. Nu de Zf net aangekondigd is veronderstel ik dat het nog even wachten zal zijn...
                    Welk toestel gebruik je nu?
                    Heb je veel AF-S lenzen ?

                    de Z-wereld wordt soms mooier voorgesteld dan hij is
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment

                    Working...
                    X