Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen in Camera (R6) lopen plat na dag niet gebruikt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen in Camera (R6) lopen plat na dag niet gebruikt

    Hallo iedereen,

    ik stel deze vraag voor een kennis van mij, hij heeft een R6 van canon en sinds een week is hij op de sukkel. Het probleem is dat hij het toestel niet gebruikt telkens de batterij'en leeglopen en het toestel niet meer wil op springen, vliegtuigmodus staat AAN dus daar kan het al niet aan liggen, zou toch toeval zijn dat plots die twee originele batterijen van canon stuk zijn?

    Hebben jullie mss een idee aan wat het zou kunnen liggen?

    Groetjes.

  • #2
    Hallo,

    Heeft hij er misschien een (al dan niet originele) batterijgrip onder zitten?
    Ik heb eens aan de hand gehad dat dat de oorzaak van het leeglopen was (met een Nikon). Zonder batterijgrip geen enkel probleem ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Als hij in vliegtuigstand staat dan zou het probleem moeten opgelost zijn
      Zoniet dan manueel de wifi en bluetooth uitschakelen
      Een batterijgrip kan inderdaad ook voor problemen zorgen alsook niet originele batterijen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Ik heb dit ook met mijn EOS R, die accu's lopen ook af als die uitgeschakeld in de kast ligt.
        Bij de EOS R blijft de display actief en trekt langzaam de batterij leeg.
        Ik haal gewoon de batterij eruit wanneer ik ze een tijdje niet ga gebruiken en een extra accu helpt ook wel wat
        Rudy,

        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

        Comment


        • #5
          Ik heb ook een R6. Met de rf24-105 f/4 geen probleem of toch een heel langzame ontlading
          maar ik heb er eens een 24-70 van Tamron opgezet als test: de batterijen vlogen er ook door tot volledig zwart scherm, zelfs bij het afzetten van het toestel

          Dus ik denk dat het wel iets te maken kan hebben met ofwel een EF objectief ofwel de adapter
          Heb ook gemerkt dat RF 12 contacten heeft en EF 8

          Zal het eens proberen met mijn Canon EF 70-200 f/2.8. Ik laat nog iets weten
          70-200 blijft goed
          Last edited by philippeDeli; 22 augustus 2023, 11:16.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Hij heeft zijn camera nu volledig gereset, en het probleem blijkt voorlopig verholpen te zijn, aan wat het nu exact zou gelegen hebben, is ons een raadsel, waarschijnlijk ergens een bug ofzo.

            Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Marjannie24 Bekijk bericht
              Hij heeft zijn camera nu volledig gereset, en het probleem blijkt voorlopig verholpen te zijn, aan wat het nu exact zou gelegen hebben, is ons een raadsel, waarschijnlijk ergens een bug ofzo.

              Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.
              Als de camera dat probleem opnieuw krijgt nadat er iets is aangepast in de menu's, dan is het best om eerst eens naar die aanpassingen te kijken, waarschijnlijk ligt het daar dan aan.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X