Wat is de beste Fugifilm camera voor straatfotografie?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fujifilm
Collapse
X
-
-
Technisch kan je alle richtingen uit.
Zowat elk merk heeft wel iets waarmee het prima lukt.
Iets wat goed werkt is een lichte breedhoek op een kleinbeeldcamera.
MAAR...
Mijn ervaring is dat je vooral erg anoniem wil zijn.
Dat lukt niet met een dikke camera rond je nek.
Zelf heb ik de ervaring om te gaan shooten in grootsteden zoals Brussel en Parijs.
Wil je niet overvallen worden dan heb je maar best iets dat er niet erg duur uit ziet.
Zorg ook dat je iemand bij je hebt voor de veiligheid.
Terzijde: Ik ben in Brussel al 3 x overvallen geweest. Dus ik spreek uit ervaring.
Comment
-
Ik denk dat u op zoek bent naar een X100V. Helaas is die voorlopig nergens meer nieuw te koop. Tweedehands is misschien een optie, maar die zijn ondertussen ook niet goedkoop.
Comment
-
Ik gebruik voor straatfotografie de Fujifilm X-2s met de 27mm erop.
Klein toestel valt niet zo snel op en de resultaten zijn meer dan behoorlijk.
Een Pro toestel van Fuji (X-100 enz.) heb je echt niet nodig, tenzij uw geldbeugel goed genoeg gevuld is.
Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
Comment
-
-
Kijk eens 2de hands voor een fuji X-T2
mvg
Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
schitterende maltwhisky op de kast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk berichtTechnisch kan je alle richtingen uit.
Zowat elk merk heeft wel iets waarmee het prima lukt.
Iets wat goed werkt is een lichte breedhoek op een kleinbeeldcamera.
MAAR...
Mijn ervaring is dat je vooral erg anoniem wil zijn.
Dat lukt niet met een dikke camera rond je nek.
Zelf heb ik de ervaring om te gaan shooten in grootsteden zoals Brussel en Parijs.
Wil je niet overvallen worden dan heb je maar best iets dat er niet erg duur uit ziet.
Zorg ook dat je iemand bij je hebt voor de veiligheid.
Terzijde: Ik ben in Brussel al 3 x overvallen geweest. Dus ik spreek uit ervaring.Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
Ik doe aan straatfotografie met een Fuji-camera.
Vroeger gebruikte ik een X100V. Die heeft omgerekend naar FF een 35 mm beeldhoek. Dit is een zeer handige kleine camera die toch topkwaliteit aflevert. De lens is wat breder zodat je ook veel context mee op je foto kan zetten. Je komt dan wel nogal dicht op de onderwerpen die je fotografeert.
Als deze beeldhoek jouw ding is dan is een 2ehandse X100T of S of F een mogelijke keuze. Zoals gezegd is de laatste versie een X100V overal uitverkocht en de 2ehandsprijzen zijn onrealistisch hoog. Ik verkocht de mijne na 2 jaar voor ongeveer dezelfde prijs die ik betaald had.
Nu fotografeer ik met een X-T3 met een primelens van omgerekend 50 mm. Die beeldhoek ligt mij beter. Dit is eigenlijk een allround brandpuntsafstand en je kan toch zo'n 1,5 meter verder van je onderwerp blijven. Handig op straat. Bovendien kan ik nu lenzen wisselen wat bij de X100 serie niet lukt. Je kan wel een conversielens monteren maar dan is het voordeel van klein en onopvallend weg.
Voor een vriendin die dezelfde vraag had als jij kocht ik een 2ehandse X-T2 en een kleine lichte lens van omgerekend naar FF een brandpunt van 40 mm. Dit is de Fuji 27 mm pancakelens. Een goedkope instapcombinatie die kwalitatief mooie beelden aflevert zonder dat je geldbeugel geplunderd is. Ook dit is eigenlijk een heel onopvallende combinatie.
Veel succes.Straatfotograaf in Antwerpen
Comment
-
Een X-E4 is ook een prettige optie. Ik heb deze samen met een 27 f2.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtIk gebruik voor straatfotografie de Fujifilm X-2s met de 27mm erop.
Klein toestel valt niet zo snel op en de resultaten zijn meer dan behoorlijk.
Een Pro toestel van Fuji (X-100 enz.) heb je echt niet nodig, tenzij uw geldbeugel goed genoeg gevuld is.
zeker goed voor 99´% straatfotografie ; en die andere 1% ?? , dat lossen we op met mijn oude analoge camera's
met deze oldtimers gaan vele deuren open en komen meerdere tongen los .
Straat fotografie is voor mij ook een sociale beleving !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk berichtEen X-E4 is ook een prettige optie. Ik heb deze samen met een 27 f2.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
De X-E4 is niet meer te koop. Toch niet nieuw. Gebrek aan onderdelen, las ik ergens. De onderdelen die ze nog hebben, worden ingezet voor de productie van de X-T5. Daar is meer aan verdiend.
Wat ook nog wel een erg leuke kleine camera blijkt te zijn is een XT-30. Weegt nog geen 400gr.
Is het kleine broertje van de X-T3 reeks.
Comment
Comment