Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 of D70 of D70s....?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D50 of D70 of D70s....?

Hoi

Lang geleden dat ik het forum nog heb bezocht.
    Maar hier dan toch met een vraagje.

Ik heb besloten mij een digitale reflex camera aan te kopen, maar weet niet welke te kiezen.
    Zeker is dat ik naar Nikon wil overstappen…!!

1 / de D50
    2/ de D70
    3 / de D70s

Ik wil mijn toestel voornamelijk gebruiken (doe ik al lang) voor concertfotografie.

Ik heb mij laten vertellen dat de verschillen tussen de D70s en de D50 niet zo echt groot zijn.
    Tevens zou de D70s nogal complex in gebruik zijn.
    De D70 daarentegen is stukken goedkoper dan zijn nieuwe broertje de D70s en ook tussen deze twee is het verschil niet zo groot.

Alle tips zijn welkom.
    Alvast mijn dank.
    Bobtje
    Bobtjes Blues Pages www.bobtjeblues.com
    Bobtjes Photography
    http://photography.bobtjeblues.com
    Fuji Finepix S 602 Zoom
    Nikon D70s

Re: Nikon D50 of D70 of D70s....?

als je hem nog kan vinden dan zou ik de d70 nemen, daar ga je een goede deal aan hebben.

verschil tss d70 en d50 is denk ik iets persoonlijks.
    ik zou voor de d70 gaan. toch weer wat meer instelmogelijkheden, grooter..

Comment

Ik kan me moeilijk voorstellen dat de D70s complexer is dan de D70, aangezien ze zo goed als gelijk zijn, vooral als je de firmware van de D70 update. Juist doordat het verschil zo klein is, zou ik ook opteren voor de D70.
      Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
      Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

ik heb nog een D70 op de kop kunnen tikken in de Action Shop.
        De verkoper raadde me deze aan omdat er geen echte verschillen waren met de D70s. Kort gezegd heeft de D70s een 2" LCD tegenover een 1,8" op de D70.
        Als ik me niet vergis schrijft de D70s de foto's iets rapper weg dan zijn voorganger. Dit verschil zal in de praktijk weinig merkbaar zijn, daar de D70 de foto's ook al heel vlug schrijft op de geheugenkaart.

De D50 is het lichtere broertje van de D70.

Persoonlijk zou ik gaan voor de D70, maar dan zou ik me haasten want deze wordt stilaan vervangen door zijn opvolger.

Veel plezier, met uw nieuwe aankoop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T-Ace
          Als ik me niet vergis schrijft de D70s de foto's iets rapper weg dan zijn voorganger.
          Zelfs integendeel... Op imaging-resource zagen ze zelfs dat de bufferdiepte van de D70s iets afgenomen was tov. de D70...

Dus wat mij betreft is momenteel de D70 the way to go...
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Even de verschillen op een rij gezet door Ken Rockwell.

Mvg

Comment

grootste verschil tussen de D50 en de D70(s) is de DoF knop en het raster in de viewfinder. En vooral de laatste zou ik erg missen.
              Dus snel opzoek naar de D70
              Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjs
                grootste verschil tussen de D50 en de D70(s) is de DoF knop en het raster in de viewfinder. En vooral de laatste zou ik erg missen.
                Dus snel opzoek naar de D70
                Ook niet vergeten het instelwiel achteraan, wat soms toch wel heel handig is om snel bepaalde settings te veranderen.
                En de SD card ipv CF.

Ikzelf ben de gelukkige bezitter van een D70s, en heb daar nog geen seconde spijt van gehad, schitterend toestel.

Comment

Ik zou opteren voor de D70. Die zal nu dalen in prijs wegens het uitbrengen van de nieuwe modellen D70s en D50. Maar je kunt je D70 updaten naar een D70s. De firmware daarvoor kun je downloaden van de site van Nikon als geregistreede gebruiker. Ik heb dat intussen met mijn D70 reeds gedaan en geen problemen ondervonden.
                  Nikon D70 AF-S 18-70mm Sigma EF-500 DG SUPER NA i-TTL

Comment

Hoi hoi

Ik kon nergens meer (toch niet in mijn regio) de gewone 70 vinden. Heb dan maar de 70s besteld.
                    Ik kan amper wachten om er mee te beginnen :-)

In ieder geval bedankt voor jullie tips, ze zijn heel wat waard.

Groetjes
                    Bobtje
                    Bobtjes Blues Pages www.bobtjeblues.com
                    Bobtjes Photography
                    http://photography.bobtjeblues.com
                    Fuji Finepix S 602 Zoom
                    Nikon D70s

Comment

have fun ermee

Comment

Ik heb vrijdag een D70 besteld bij pixmania. Hij was uit voorraad leverbaar en werd met de kitlens 18-70 voor 869 Euro verkocht. Inclusief express levering wat wil zeggen dat hij normaal hier moet aankomen op maandag.

Om de vrede in huis te bewaren moest het budget beneden de 1000 Euro blijven. Nu kan ik nog een 50mm 1.8 kopen. Bij aanschaf van een D70s was dit niet mogelijk geweest.

Nu kan het leerproces beginnen. Ik kom van de olympus 100RS (geweldig toestel trouwens).

Succes met je beslissing.
                        D
                        Bodies: Fujifilm x-t3
                        Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

Comment

Working...
                        X