Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruikers nikon coolpix 8400 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gebruikers nikon coolpix 8400 ?

Op dit ogenblik werk ik met een D70 en een aantal lenzen maar soms lijkt het handiger om met een prosumer rond te lopen, ik denk hierbij aan vakantie, korte uitstapjes, wandelingen enz. Ik heb zo eens rond gekeken en ben tot de bevinding gekomen dat de coolpix 8400 wel eens een mooie aanvulling zou kunnen zijn en wel om diverse redenen. Eerst en vooral gebruikt deze dezelfde geheugenkaartjes, kan ik mijn SB600 gebruiken met alle functies en kan ik ook gebruik maken van de meegeleverde infrarood afstandsbediening die anders als ik ze appart moet kopen ook nog eens 22€ kost.
    Volgens de reviews die ik heb gelezen is dit een behoorlijke prosumer met heel wat mogelijkheden en een goede beeldkwaliteit.
    Nu mijn vraag, wie van u gebruikt dit toestel met tevredenheid of niet ?
    Zou je dit opnieuw kopen of zeker niet ?
    Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen, alvast bedankt.
    Eric Van Aerschot BD0730BE

Re: Gebruikers nikon coolpix 8400 ?

Ben ook benieuwd naar reacties. Zit ook al een tijdje met de idee naast mij D70 terug een prosumer aan te schaffen(had vroeger de cp 5700 waar ik uiterst tevreden over was). Inderdaad ook voor op vakantie en waar je niet direkt met een ganse tas materiaal wil komen en uiteraard ook tegen diefstal van zo'n pak waardevol materiaal. Ik heb eerder de CP 8800 op het oog. Wellicht zal die nog wat zakken in prijs in de komende maanden. CF kaarten verder te gebruiken en mijn SB800 werkt er uiteraard ook perfect op, zelfs in iTTL. Een prachtige zoom en VR. Lijkt mij een interessant toestel.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb mij naast de Nikon D70, een Coolpix 8700 aangeschaft, ik ben zeer tevreden over dit toestelletje ( maar 't is verdorie toch klein in vergelijking met de D70 ) Slechts één echt nadeeltje, moeilijk autofocussen bij donkere omstandigheden....voor de rest, plezant om mee te werken.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zijn er hier nu echt geen gebruikers van dit type toestel ?
        Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Jawel. Ben er super tevreden over. Ik wilde een compact toestel dat overal meekan. Ik heb een riemtasje gekocht en draag het overal mee. Op stap of op de fiets.

Zowel creatief of automatisch, zelfs de kinderen nemer er foto van hun hamsters, de poes, of een eigenaardig insekt in de tuin. (ik heb het gekocht bij www.cameranu.nl voor €550 + btw. Nu €550 btw in)
          Vaak moet ik foto's nemen van kleine voorwerpen (ik horlogemaker - juwelier van beroep) de details zijn merkwaardig. Het tekort aan zoem, maak je ruimschoots goed door de 8.000.000 pixels. Ook de continu opnames vallen mee. Ik heb wel een batterij pack bijgekocht, met 6 AA batterijen. Anders kom je vlug adem tekort.
          Ik heb een fotosite waar ik enkel kiekje heb opgeplaats. Maar de forum regels verbieden een link naar een site. Van zodra ik tijd heb plaats ik wel een enkel foto's op een aparte pagina.
          Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
          http://fotoalbum.godderis.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brocot
            Maar de forum regels verbieden een link naar een site. Van zodra ik tijd heb plaats ik wel een enkel foto's op een aparte pagina.
            het zou me verbazen hoor, waarom zou je geen link mogen plaatsen?!?
            foto als spiegel of als venster?

Comment

tuurlijk mg je een link geven. enkel in de echtefotoforums (fotodiscussie en showcase), mag je niet linken naar de foto's, maar wel weer naar een album als er minstens één foto staat, etc.

we zijn geen boemannen hoor
              enkel teddy-bear misschien

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ik dacht dat alleen links naar foto's toegestaan waren niet naar website zoals deze: ?

http://fotoalbum.godderis.be/
                Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
                http://fotoalbum.godderis.be

Comment

tuurlijk mag dat. zolang je maar niet naar je eigen winkel gaat (echt winkel dan he, commercieel)

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
                  X