Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijke keuze?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• moeilijke keuze?

hoi,

ik ben op zoek naar een digital camera voor het betere werk rond de 500€. Mijn oog is gevallen op 2 type camera's:

1ste: Sony Cybershot DSC-V3 of Canon Powershot G6
    2de : SONY Cyber-shot DSC-H1 of Canon Powershot S2 IS

Ik weet dat het 2 verschillende types zijn, maar toch vind ik het moeilijk. Kan iemand mij helpen beslissen?

Re: moeilijke keuze?

op dpreview vind je al veel informatie om eens na te lezen,
    vb http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv3/

beste is in winkel eens modellen uitproberen en voor jezelf een keuze maken,
    elk toestel heeft altijd bepaalde voordelen maar ook bepaalde nadelen
    Panoramix

Comment

ik was zeker eens van plan om de verschillende modellen in de winkel te testen. Helaas zijn deze modellen niet altijd samen voorradig en ontbreekt het soms ook aan objectief personeel met de nodige kennis van zaken.

Dus moest er iemand al ervaring hebben met een van deze toestellen? Laat het mij weten aub

Comment

als kennis van zaken ontbreekt, gauw weg wezen uit die winkel.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

2de hands?
          Te koop Nikon coolpix 5700 in perfecte staat. . Lader, usb kabel, drie batterijen, zonnekap en evt. nikon flits sb28DX. 5.0 effective megapixels 8x optische zoom electronic viewfinder Beweegbare LCD-scherm 5 verschillende auto-focus mogelijkheden shutter snelheid 1/4000 sec. 3 foto's per seconde mogelijkheid

ander toestel, evt beter? (ikweet t niet)
          Nikon

Comment

Ik wil hier wel het volgende nog op zeggen, wat me even van het hart moet, het is wat off topic. Sommige "fotografie"winkels moesten zich de ogen uit het hoofd schamen. Ga je een paar duizend euro uitgeven voor een digi reflex of een paar honderd voor een prosumer, sorry meneer, de batterij is niet geladen. We hebben hem niet op voorraad etc. Zo kun je nooit een goede aanschaf doen. Om een goede aanschaf te kunnen doen MOET je de camera kunnen vasthouden. Bij ondeskundig personeel, sorry ik ga wel naar een ander!

Probeer vooraf echt de camera's vastgehouden te hebben. Stel een lijst van je eisen samen. Kijk welke camera het meeste voldoet en lees vervolgens de review. Sommige zaken zijn namelijk van minder van belang voor jou in zo'n review en daar kan dan heel gewichtig over gedaan worden.

Voor mij was het heel duidelijk dat ik een camera wilde waarbij ik geen last had van stof en waarbij hot pixels uitgeschakeld kunnen worden door onderhoud. Ik kon dus maar kiezen uit 2 camera's van Olympus. Heb tenslotte wegens de prijs de evolt 300 aangeschaft. DIE IK MOCHT PROBEREN, gewoon ff vasthouden en vergelijken met de canon 350D een andere kandidaat.

Vervolgens meerdere reviews gelezen en ik vind de ruis voor mij minder belangrijk. Dus werd het de e-volt omdat dit voor mij doorslaggevende gegevens waren. Daarom is het zo lastig om een advies te geven van afstand. Het gaat er uiteindelijk om wat jij gaat fotograferen, wat jij prettig en belangrijk vindt! Betaal dan liever iets meer voor een goed advies. Later als je beter zicht op zaken hebt, kun je eventueel postorder bestellen.

Zo toch nog bij het topic en mijn hart gelucht

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Comment

bedankt om even de tijd te nemen en te antwoorden Ik heb er als noob zeker iets aan gehad ... . Het is inderdaad geen slecht idee om eens een echte winkel binnen te gaan en me te laten bijstaan. Al de reviews die ik al gelezen heb doen me enkel nog meer twijfelen ... en geloof me dat zijn er al redelijk wat!!!

Enig nadeel voor mij is dan natuurlijk wel dat dit mijn beperkt budget gaat aanvreten en mijn keuzes zal beperken. Ik heb ook dat klein beetje eergevoel om niet zomaar elk model te gaan testen om dan uiteindelijk alles on-line te bestellen.

Anyway, ik ga dit weekend eens even in een winkel binnenspringen!!! Iemand goede ideëen regio Gent?

En moest ik eventueel on line bestellen, is pixmania dan aan te raden?

nogmaals bedankt voor de goede raad

Comment

Ik ben ook al weken research aan het doen over de aankoop van een gelijkaardig toestel.

Bij de 12-zoomers met beeldstabilisatie is het momenteel een strijd tss:

1. Canon Powershot S2
                2. Panasonic Lumix FZ5 (ook nog FZ20, maar wel stuk duurder)
                3. Sony DSC-H1

Als ik alle voor en nadelen afweeg, dan is voor mij persoonlijk de S2 de winnaar ... waarom ?

- Gebruik van AA batterijen.
                - Kantelbaar scherm
                - 0 cm Macro-modus
                - exellente video-modus (zoom mogelijk tijdens filmen) + stereo-sound
                - "Handling" + gebruiksvriendelijkheid
                - manuele focus
                - Beeldstabilisator werkt naar't schijnt heel goed (volgens reviews)
                - Exellent batterijverbruik

Sony valt voor mij uit de boot wegens gebruik van 2x zo dure Memory-sticks + beeldkwaliteit is minder dan de 2 andere concurrenten (verschil is wel miniem hoor), geen kantelbaar scherm...

Bij de FZ5 licht het scherm niet op bij donkere omgevingen, gebruikt Panasonic li-ion batterijen, voelt nogal goedkoop aan, geen manuele focus, macro slechts vanop 5 cm, geen kantelbaar scherm.
                Maar de beeldkwaliteit is wel ietwat beter dan de S2, alsook minder ruis bij hogere ISO's + hij is kleiner dan de 2 andere modellen + ietwat goedkoper.

Ben je er iets mee?

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                  Ik ben ook al weken research aan het doen over de aankoop van een gelijkaardig toestel.

Bij de 12-zoomers met beeldstabilisatie is het momenteel een strijd tss:

1. Canon Powershot S2
                  2. Panasonic Lumix FZ5 (ook nog FZ20, maar wel stuk duurder)
                  3. Sony DSC-H1

Als ik alle voor en nadelen afweeg, dan is voor mij persoonlijk de S2 de winnaar ... waarom ?

- Gebruik van AA batterijen.
                  - Kantelbaar scherm
                  - 0 cm Macro-modus
                  - exellente video-modus (zoom mogelijk tijdens filmen) + stereo-sound
                  - "Handling" + gebruiksvriendelijkheid
                  - manuele focus
                  - Beeldstabilisator werkt naar't schijnt heel goed (volgens reviews)
                  - Exellent batterijverbruik

Sony valt voor mij uit de boot wegens gebruik van 2x zo dure Memory-sticks + beeldkwaliteit is minder dan de 2 andere concurrenten (verschil is wel miniem hoor), geen kantelbaar scherm...

Bij de FZ5 licht het scherm niet op bij donkere omgevingen, gebruikt Panasonic li-ion batterijen, voelt nogal goedkoop aan, geen manuele focus, macro slechts vanop 5 cm, geen kantelbaar scherm.
                  Maar de beeldkwaliteit is wel ietwat beter dan de S2, alsook minder ruis bij hogere ISO's + hij is kleiner dan de 2 andere modellen + ietwat goedkoper.

Ben je er iets mee?

Groeten

Dit zijn ook de redenen waarom ik de Canon s2 enkele dagen geleden gekocht heb.Vooral het kantelbaar scherm is zeer handig en de baterijen, toestel twee dagen veel gebruikt en meer dan 500 opnamen gemaakt eer de bat leeg waren
                  hier kan je enkele van de eerste resultaten zien.

Toestel gisteren gekocht vandaag wat gaan oefenen. Hoe vinden jullie ze? Deze met 12 X zoom uit de losse hand beeldstabilisator werkt vrij goed medunkt. supermacro stand, dit spinnetje is +- 2mm groot. Alle reacties welkom.
                  Last edited by Vedi.; 29 juni 2005, 18:14.
                  Canon Powershot S2 IS.
                  Mvg, Vedi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vedi.
                    Dit zijn ook de redenen waarom ik de Canon s2 enkele dagen geleden gekocht heb.
                    hier kan je enkele van de eerste resultaten zien.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=78246
                    Ziet er goed uit, vooral die 12zoom foto met stabilisatie zonder CA, Impressive !
                    Nu de hamvraag.. waar en hoeveel heb je hem betaald ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                      Ziet er goed uit, vooral die 12zoom foto met stabilisatie zonder CA, Impressive !
                      Nu de hamvraag.. waar en hoeveel heb je hem betaald ???
                      Idd de beeldstabilisator werkt zeer goed.
                      kheb hem besteld bij geheugenkaart.be en zelf gaan afhalen.
                      648€ met 1gb SD extreem III kaart en 2 sets batterijen met snellader en car adapter.
                      Canon Powershot S2 IS.
                      Mvg, Vedi.

Comment

Working...
                      X