Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met IXUS 50 + SD kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met IXUS 50 + SD kaart

    Ik was daarnet volop foto's aan het maken van de tuin en nu ik de foto's wilde bekijken geeft mijn IXUS 50 "Onbekend beeld". Als ik alles download en een foto wil openen zegt hij dat het JPEG-markeringssegment van het bestand te kort is.

    De oorzaak is waarschijnlijk dat ik de SD kaart (Kingston 1Gb) even uit het toestel gehaald heb. Ik dacht nochtans dat mijn camera toen afstond. Een onvoorzichtigheid van een amateur / leek. Zijn die foto's nog te recupereren?

    Het vreemde is wel dat als ik de foto's op mijn camera bekijk, ze soms wel getoond worden en dat er soms "onbekend beeld" opkomt.

    Hulp!
    Canon Digital IXUS 50

  • #2
    Re: Problemen met IXUS 50 + SD kaart

    Kaartje verwijderen kan normaal geen kwaad terwijl de camera opstaat, tenzij de camera juist op dat moment naar het kaartje aan het wegschrijven is.

    Wat wel mogelijk is, is dat er iets hapert aan het kaartje, soms lost zich dat op door te formatteren, soms ook niet en dan moet je terug naar de winkel als er nog garantie op zit. Kapotte kaartjes bestaan hoor, ik heb er al 2 gehad.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met IXUS 50 + SD kaart

      Het kaartje is een week oud ...

      De foto's zijn dus niet te recupereren volgens jou?
      Canon Digital IXUS 50

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met IXUS 50 + SD kaart

        Dat valt nog af te wachten, probeer anders eens met dit programma, er zit een info bestandje bij met uitleg hoe je moet installeren.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met IXUS 50 + SD kaart

          idd probeer dat programmaatje eens, en formateer daarna je kaartje ! Moet lukken
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment

          Working...
          X