Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aan de kenners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aan de kenners

    Hallo,

    in september start ik met fotografie in dagonderwijs,
    nu ik moet over een analoog en digitaal toestel beschikken,
    we zien vooral portret, landschap, en publiciteit (zelf hou ik enorm van foto's nemen die met skateboarden en bmx'en temaken hebben in me vrijetijd.. Imeestal groothoeklens of fisheyeI wordt hier vaak bij toegepast..)
    voor een digitale spiegelreflex camera heb ik een budget van ongeveer 1000 euro
    ik dacht al aan een :

    -canon eos 350d
    -nikon d70
    ..

    zijn er toestellen die je me eventueel kan aanraden rond die prijsklasse ?
    alvast dank
    klik

  • #2
    Re: aan de kenners

    ik besef wel dat ik zeker nog het eene en andere moet bijkopen!
    klik

    Comment


    • #3
      Re: aan de kenners

      je zit iig goed met beide toestellen
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Re: aan de kenners

        Oorspronkelijk geplaatst door peterson
        Hallo,

        in september start ik met fotografie in dagonderwijs,
        nu ik moet over een analoog en digitaal toestel beschikken,
        we zien vooral portret, landschap, en publiciteit (zelf hou ik enorm van foto's nemen die met skateboarden en bmx'en temaken hebben in me vrijetijd.. Imeestal groothoeklens of fisheyeI wordt hier vaak bij toegepast..)
        voor een digitale spiegelreflex camera heb ik een budget van ongeveer 1000 euro
        ik dacht al aan een :

        -canon eos 350d
        -nikon d70
        ..

        zijn er toestellen die je me eventueel kan aanraden rond die prijsklasse ?
        alvast dank
        voor de opgegeven onderwerpen hierboven zullen die 2 dslr's die je opnoemt zeker voldoen (bezit ze niet maar naar wat ik er al over gelezen en gehoord heb) zjn het beide zeer goede fototoestellen
        als jeje vooral wilt toeleggen op skate/bmx fotografie is het mss aan te raden van je budget een klein beetje te verhogen en voor de eos 20D te gaan
        is sneller --> meer fps
        die vind je tegenwoordig ook al voor 1200 euro (body)(als je een beetje zoek)
        als je uitgebreide revieuw wilt surf dan is naar dpreview
        of gebruik da search functie van dit forum, ge gaat verschieten hoeveel informatie ge hier zult vinden

        Comment


        • #5
          Re: aan de kenners

          ik mag waarschijnlijk niet echt naar de megapixels kijken hé van deze 2 toestellen?
          klik

          Comment


          • #6
            Re: aan de kenners

            eventueel een D70 tweedehands?
            ik schat een 500euro?

            daar kan voor 1000euro in totaal nog wel
            een mooi lensje bij!
            Nikon

            Comment


            • #7
              Re: aan de kenners

              Zoals altijd alvorens naar de body's te kijken kijk je beter naar het volledige systeem. En dan denk ik vooral aan de lenzen maar ook de rest. Beide body's zijn goed maar je gaat je lanceren in een systeem en eenmaal daarin is veranderen niet zo eenvoudig meer.

              Ook je budget is daarin natuurlijk van belang. 1000€ is een eerste stap maar binnen enkele jaren ga je veel meer uitgegeven hebben als je dit serieus gaat beginnen doen. Beide merken zijn goed en een miskoop doe je er toch niet mee maar eventueel ligt 1 merk je beter dan een ander.

              Comment


              • #8
                Re: aan de kenners

                idd, het is mischien slimmer om je toe te leggen op 1 merk, en dat precies uit te werken. Ook kun je kijken of je perse 2 camera's nodig hebt, of dat je ook uit de voeten kunt met 1 nog iets betere. Voordeel van 1 merk is ook nog dat je de lenzen altijd bij elkaar op kunt schroeven. Dus goedkoper uit.

                Comment


                • #9
                  Re: aan de kenners

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  Zoals altijd alvorens naar de body's te kijken kijk je beter naar het volledige systeem. En dan denk ik vooral aan de lenzen maar ook de rest. Beide body's zijn goed maar je gaat je lanceren in een systeem en eenmaal daarin is veranderen niet zo eenvoudig meer.

                  Ook je budget is daarin natuurlijk van belang. 1000€ is een eerste stap maar binnen enkele jaren ga je veel meer uitgegeven hebben als je dit serieus gaat beginnen doen. Beide merken zijn goed en een miskoop doe je er toch niet mee maar eventueel ligt 1 merk je beter dan een ander.
                  inderdaad, ik ben wel helemaal zeker dak ik al een flash zal aanschaffen, (nog geen idee welke)
                  maar die fisheye lenzen zijn nogal duur.. heb je geen mogelijkheid daarin om met filters te werken ook die ongeveer het resultaat geven van een fisheye lens dan?
                  mijn voorkeur gaat uit naar de nikon d70 alhoewel canon doet me zwaar twijfelen..
                  klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: aan de kenners

                    jullie posten te snel!

                    als ik me op 1 merk concentreer wordt het nikon, kblijf bij m'n eerste keuze..
                    daarin moet ik nu de juiste flash vinden, en tevens ga ik nog voor en fisheye, maar ik ben totaal niet zeker als je dit niet goedkoper hebt met filters?

                    ps, alvast dank
                    klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: aan de kenners

                      Pentax heeft ook nog een mooie camera de Ist Ds.

                      Persoonlijk ben ik onlangs gegaan voor de D70.
                      Reden:
                      Prijs (was het goedkoopste van de 3)
                      bediening (veel via knoppen en wielen op de camera, 350d is meer menu gestuurd)
                      ergonomie (heb grote handen)

                      De pentax viel af doordat de jpg kwaliteit wat minder is volgens dpreview althans.
                      Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

                      Comment


                      • #12
                        Re: aan de kenners

                        Oorspronkelijk geplaatst door peterson
                        jullie posten te snel!

                        als ik me op 1 merk concentreer wordt het nikon, kblijf bij m'n eerste keuze..
                        daarin moet ik nu de juiste flash vinden, en tevens ga ik nog voor en fisheye, maar ik ben totaal niet zeker als je dit niet goedkoper hebt met filters?

                        ps, alvast dank
                        glas is beter als je dan toch veel fish eye wilt trekken
                        peleng heeft fish eye vr 200 euro
                        ik herhaal: check de search functie

                        Comment


                        • #13
                          Re: aan de kenners

                          Ik zou ook voor de D70 gaan. Maar kijk vooral eerst naar de lenzen die je zou willen! Vraag ook advies naar ervaringen met lenzen, want duurder wil niet altijd zeggen beter, en omgekeerd geldt hetzelfde! Als je toevallig bij naraffi in Brussel zou gaan studeren, dan moet je denk ik al niet meer naar de pentax kijken. Een vriendin van me gaat daar studeren en ze zegt dat ze lenzen kan gebruiken van de school, ze werkt met nikon. Ik denk dat ze daar dan een arsenaal hebben van canon en nikon, maar pentax??? Vraag eens na hoe het zit met lenzen, en miss eens naraffi overwegen? Toplenzen kosten nl vaak stukken van mensen...

                          Mvg

                          Comment


                          • #14
                            Re: aan de kenners

                            heb zelf de D70 en ben er tevreden over.
                            of dat die goed genoeg is voor een opleiding fotografie weet'k niet.

                            zoals eerder gezegd: best analoog en digitaal slr hetzelfde merk nemen of een merk dat met dezelfde vattingen werkt.
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: aan de kenners

                              beetje offtopic maar zou je je PM's eens kunnen nakijken, thnx in advance
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X