Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC F828

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony DSC F828

Een collega van mij biedt een sony dsc f828 camera aan.
    1 jaar oud , + een CFvan 1giga voor de prijs van 600 EUR

Ik heb nu een digita video van Sony met ingebouwd foto optie 2.2 MB en zoek een digitale camera.
    Maar Ik heb ook een analoge Nikon F65 met lenzen.
    Ik twijfel tussen die sony en een nieuwe D70(s) met 18-70 objectief.
    Ik moet toegeven ik gebruik de F65 altijd op automatisch of met de preset programma's want ik ben nl niet echt wat je een fotograaf zou kunnen noemen, eerder familie en vakantiekiekjes....

Wat is jullie advies ? Gaan voor de Sony of toch wat meer sparen en kiezen voor de D70?

mvg
    Paul
    Lespaul
    Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

Re: Sony DSC F828

Ik zou direct voor de D70 gaan, deze kan je met kitlens al hebben voor een 700 euro. Digitale fotografie leer je veel sneller dan analoog, en je bent rap een toestel "ontgroeid". Een DSLR biedt daarenboven betere kwaliteit, door de grotere sensor en is nog altijd merkbaar sneller bij het maken van foto's. Dit kwaliteitsverschil ga je niet direct zien bij goede lichtomstandigheden, maar vanaf er wat minder licht is vloert de D70 de F828!
    Het enige wat de doorsnee beginner kan missen op een DSLR is de functie om filmpjes te maken...

Ik zou wel weten wat gedaan...

Comment

Aangezien je twijfelt vermoed ik dat je wat meer wilt gaan doen met fotografie Tevens heb je al enige ervaring met een SLR, zou toch ook ernstig overwegen om voor de D70 te gaan.

Heb zelf zowel een compact als een DSLR. De compact wordt niet veel meer gebruikt, behalve als de DSLR te groot en te zwaar is om mee te nemen.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Dankjewel voor de reacties!
        Ik was niet van plan om 600 eur te geven voor de sony , dacht meer aan 500 of zo maar
        nu ga ik dus verder sparen voor de D70,
        al wordt dat meer iets voor eindejaarsperiode.
        groetjes,
        Lespaul
        Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

Comment

Working...
        X