Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies over aankoop dig. camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies over aankoop dig. camera

Hallo

Kan er iemand mij een advies geven over digitale camera's?

Ik zou graag de Kodak Z740 Easyshare of een vergelijkbare camera aankopen.

kent iemand de pro's en contra's van dit toestel?

Waar kan ik dit toestel zo goedkoop mogelijk kopen? In de gewone fotografie-winkels of via een site? (Welke online shops zijn betrouwbaar?)

Groeten,

G.V.

Re: Advies over aankoop dig. camera

Volgens m'n info is dat een toestel met 10x zoom. Heeft dit toestel een stabilisator? Daar zou ik ondermeer naar kijken. Als je in google je toestel intikt met review ervoor is de kans groot dat je een aantal testen gaat vinden.
    Belangrijk is te weten wat jij wil doen met je toestel (makro, sport, ...) en aan de hand daarvan een keuze maken.

Comment

Op dpreview staan ook veel gebruikerservaringen van mensen met deze camera én andere kodakcamera's, zie maar:

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Kodak/

Misschien kun je er iets mee.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

Volgens mij zit er geen stabilisator op dit toestel (dus volgens jullie niet OK??? )

Ik wil zowel sport, landschappen, personen,... vanalles wat fotograferen.

Maar wil niet zo'n mini-toestel waar ik ik met mijn vingertop 5 buttons bedek...

Een goeie optische zoom en 5 Mpixels lijken me OK.

Die Z740 leek me OK, maar misschien zijn er alternatieven?

Groeten,

G.V.

Comment

Ben zelf aan mijn zoektocht begonnen en vond de Canon Powershot S2. Deze beschikt niet alleen over de nieuwe DigicII processor (=snel) uit de SLR's maar ook over een fameuze 12* optische zoom. Heb in de winkel een aantal foto's gemaakt en vond de kwaliteit goed (maar daar is mijn digitaal "oog" nog niet ervaren genoeg in om vergelijkingen te maken). Je kan met dit toestel ook filmpjes maken op 640*480 aan 30fps. En dat heeft die Kodak ook niet. Beide zijn 5MP. Zelf opteer ik momenteel voor dit toestel om de combinatie van mogelijkheden : snelheid met zoom met filmpjes met gewone batterijen : hiermee moet ik in de bergen/expedities wel mijn ding kunnen doen.
          Canon 40D + 17-55 2.8 + 70-200 4.0 IS L
          mountainbiken in nepal

Comment

Hoi,

Wij waren op zoek naar de Kodak Minolta Dimage Z20 (ronde de 225,00 euro) en zagen toen de Panasonic Lumix DMC FZ20. Deze is wel rond de 525,00 euro dus 2x zo duur. Maar heeft een 12x optische zoom, zeer snelle opstarttijd, 3CCD Leica lens en beeldstabilisator in het gehele bereik. Deze wordt het dus voor ons.

Groetjes Marion

Comment

Die FZ20 panasonic lijkt me heel goed, maar dat gaat mijn budget te boven...

ik wil zo'n 300 uitgeven, iemand een voorstel (voorgaande replies in acht genomen...) ???

Groeten,

G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door il Clandestino
                Die FZ20 panasonic lijkt me heel goed, maar dat gaat mijn budget te boven...

ik wil zo'n 300 uitgeven, iemand een voorstel (voorgaande replies in acht genomen...) ???

Groeten,

G
                De FZ5, maar dan zit je toch nog aan 469 euro. Zou qua ruis veel beter scoren dan de Canon S2, maar dat heb ik ook maar gelezen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete
                  Zou qua ruis veel beter scoren dan de Canon S2, maar dat heb ik ook maar gelezen.
                  Heb ik ook gelezen, maar nog niet bewezen.
                  Nog steeds geen enkele review gevonden op het net, maar op dit forum kom je al veel te weten.

Mijn "twijfellijst":

Canon Powershot S2
                  Panasonic Lumix FZ5
                  Sony DSC-H1
                  Konica Minolta Z5 (prijs-kwaliteit)

Afwachten op een deftige review voor de S2... en als dan blijkt dat de ruis bij hoge iso's te doen is, dan twijfel ik niet meer...

Comment

Working...
                  X