Ben de mijne daarstraks bij Topfoto gaan afhalen (469 Euro), dus ik vermoed dat ze binnenkort ook wel in België zullen opduiken. De adviesprijs voor België ken ik wel niet.
Ben de mijne daarstraks bij Topfoto gaan afhalen (469 Euro), dus ik vermoed dat ze binnenkort ook wel in België zullen opduiken. De adviesprijs voor België ken ik wel niet.
En eerste indrukken??
Laat maar eens zien wat hij kan
Weet iemand wanneer die leverbaar is in Belgie en wat de prijs daarvan gaat zijn ?
BB.
Canon PowerShot S2 IS *** oplaadbare batterijen 2500 mAh Ni-Mh en batterijlader en car-adapter going prijs 499,- inclusief 21% btw vanaf volgende week verkrijgbaar.
Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen
Alvorens te kopen best even grondig vergelijken met de gelijkwaardige Panasonic FZ5 of FZ20. De Canon heeft op het eerste zicht (volgens foto's op Canon site) vééél mééér ruis dan de Pana's.
Dag Luc, ik (en vele anderen vermoed ik) ben zeer geïnteresseerd om de S2 te kopen, maar ik heb toch nog m'n twijfels...
Indien mogelijk kan je je bevindingen ermee even mededelen?
Indien ja, hoe zit het nu met de hoeveelheid ruis bij hogere ISO's ?
Want dat is hier nmlk dé hamvraag op het moment.
Indien de ruis meevalt, dan is de keuze tss de Lumix FZ5 & de S2 rap gemaakt.
@ Nete...
De S2 heeft voor mij persoonlijk een beentje voor de FZ5 vanwege:
- 0cm macro-modus vs 5cm op Lumix
- swivel-display voor creativiteit
- exellente video-modus + zoom mogelijk tijdens filmen (optisch + digitaal)
- Image stabilizer met "panning-mode"
- gebruikt AA batterijen
- gebruikt gewone SD-kaartjes
Allemaal features dat de FZ5 niet heeft...
Dat is voor mij persoonlijk al serieus doorslaggevend...
Nu enkel dat ruis-gedoe nog
Dag Luc, ik (en vele anderen vermoed ik) ben zeer geïnteresseerd om de S2 te kopen, maar ik heb toch nog m'n twijfels...
Indien mogelijk kan je je bevindingen ermee even mededelen?
Indien ja, hoe zit het nu met de hoeveelheid ruis bij hogere ISO's ?
Want dat is hier nmlk dé hamvraag op het moment.
Indien de ruis meevalt, dan is de keuze tss de Lumix FZ5 & de S2 rap gemaakt.
@ Nete...
- Image stabilizer met "panning-mode"
- gebruikt AA batterijen
- gebruikt gewone SD-kaartjes
Hey Scalll, heb 'm spijtig genoeg nog niet echt kunnen testen, maar vrijdag gaat ie mee naar het concert van U2 voor een eerste proefrit. Aangezien ik daar waarschijnlijk op hogere ISO zal moeten werken om toch nog ietwat deftige foto's te trekken, zal ik je dan meer kunnen vertellen ivm ruis.
@ Nete...
- gebruikt AA batterijen
Idd, sorry Nete, 'k had het over het hoofd gezien...
Heb nog wat zitten delven op het net en kwam het volgende tegen...
Hier een link naar een recente vergelijkende test tss:
- Powershot S2
- Lumix FZ5
- Sony DSC-H1
- KM Dimage Z5
Reviewer = Tim Rothman van Newyork Times
'k Heb hem in een tekst-doc gezet omdat je anders moet ingelogd zijn om hem kunnen te lezen.
Canon S2 eindigt op de 2e plek achter de Panasonic FZ5 (Sony op 3 en de Konica Minolta en Kodak zijn afraders). Tot de laatste test van de "indoor action pictures" was de S2 de leader tot dan en steekt de FZ5 de S2 op dit onderdeel voorbij.
De reviewer vergeet hier ook nogmaals belangrijke voordelen van de S2:
- 0cm macro-modus
- draaibaar-display
- exellente video-modus + zoom mogelijk tijdens filmen
- gebruikt AA batterijen
Het hangt ervan af wat je persoonlijk wilt vind ik. Wil je de beste beeldkwaliteit dan moet je voor de Lumix gaan.
Voor mij persoonlijk weegt de iets betere beeldkwaliteit van de Lumix niet op tegen al de bovenstaande features van de S2.
Ik lees hier tot tweemaal toe dat het gebruik van AA-batterijen een voordeel is.
Kunnen jullie mij, een leek, uitleggen waarom. Mij lijkt het toch makkelijker om een accu te hebben die je in het toestel laat zitten voor het opladen, zodat je niet steeds zit te knoeien met een extra batterijoplader. In een gsm is het gebruik van accuutjes toch algemeen aanvaard, waarom is dat anders bij digicam's?
Ik lees hier tot tweemaal toe dat het gebruik van AA-batterijen een voordeel is.
Kunnen jullie mij, een leek, uitleggen waarom. Mij lijkt het toch makkelijker om een accu te hebben die je in het toestel laat zitten voor het opladen, zodat je niet steeds zit te knoeien met een extra batterijoplader. In een gsm is het gebruik van accuutjes toch algemeen aanvaard, waarom is dat anders bij digicam's?
Ik denk niet dat je deze batterijen IN de camera kunt opladen, er is een lader apart voorzien denk ik.
Extra batterij van de Lumix bvb kost 70-90 Euro !
Gewone AA heroplaadbare batterijen kun je overal verkrijgen & je kiest zelf de kwaliteit (4 x AA van 2500 milli-ampère kost +-20 EURO bvb)
Indien je op vakantie bvb plots met lege batterijen zit, kan je steeds in de winkel gewone batterijen kopen...
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de kwaliteit van bijgeleverde batterijen zoals bij de Lumix slecht is, integendeel ze gaan ook heel lang mee...
Hello, gewoon om info : ik heb de powershot S1 is sinds een jaar,(als tweede
toestel naast een 20 D) en ben er zeer tevreden van,zelfs tot -20° c en in
aktieshots voor sport, heel goede zoom.
Groetjes, Fotodan
Ik heb zelf ook een S1 en mijn broer de FZ3 (voorganger FZ5)
De S1 (en dus S2 ook) heeft nog een aanzienlijk groot voordeel tov de Panasonics namelijk de ergonomie. Zelfs mijn broer moest na een dagje wisselen toegeven dat de canon een voorbeeld was in gebruik en dat de Panasonic je toch wel vaak tot schermpjes doorlopen dwingt om instellingen aan te passen. De fotokwaliteit van de FZ 3 was wel beter. Maar de S1 heeft dan ook een hele reeks minpunten vind ik die in de S2 blijkbaar wel allemaal aangepakt zijn geworden.
Voor mij is het dus ook nog even wachten op de ruisresultaten van de S2 om tussen de FZ5 en de S2 te kiezen.
Ook ben ik erg nieuwschierig naar de samsung pro 815 die nog moet uitkomen (augustus?)
Maar ik moet wel even erbij vertellen dat ik met de S1 zeer mooie actie foto's kon maken (race) en dat ik de macro echt subliem vond. (S1 is verkocht )
Hey Scalll, heb 'm spijtig genoeg nog niet echt kunnen testen, maar vrijdag gaat ie mee naar het concert van U2 voor een eerste proefrit. Aangezien ik daar waarschijnlijk op hogere ISO zal moeten werken om toch nog ietwat deftige foto's te trekken, zal ik je dan meer kunnen vertellen ivm ruis.
Ik ben zeker geïnteresseerd in de resultaten, zie ook "mijn" discussie.
Ik ben zeker geïnteresseerd in de resultaten, zie ook "mijn" discussie.
Hey Aquila, als ge even tijd hebt, bekijk dan deze enorme thread (9 pagina's !).
Veel links naar gebruiker-foto's van de S2.
Als het kan, laat ons iets weten wat jij ervan denkt..
Groeten, Pascal
Comment