Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Censor kuisen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Censor kuisen...

    Oorspronkelijk geplaatst door Cois
    En ik ga wachten tot die grote hoop er van tevreden is,want ik kan niet goed aannemen dat je een erg vuile sensor zonder Eclipse ( vocht ) gaat zuiver krijgen.
    Met andere woorden met een stofzuiger krijg je het stof wel weg,maar af toe moet je toch wel eens een vochtige dweil gebruiken voor je vloer netjes tekrijgen.
    Eeeuuh Cois, er staat toch ook een "vochtige" methode bij de beschrijving vermeld ?!? Of zie ik dat verkeerd ?


    Alleen indien echt noodzakelijk kan men de Wet & Dry set gebruiken om na het stofzuigen eventueel vet of aanslag te verwijderen. In het Wet Foam is een nat reinigingsmiddel, niet brandbaar, niet giftig dus veilig te gebruiken en het reinigingsmiddel is goed gedoseerd. De Dry Sweep wordt gebruikt om het reinigingsmiddel volledig van de CCD te verwijderen. Dit is pluisvrij, heeft een groot absorptievermogen en is uitermate goed geschikt om de in de hoeken van de sensor te komen. De Dry Sweep zorgt ervoor dat uw sensor streeploos schoon wordt.
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #32
      Re: Censor kuisen...

      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
      Eeeuuh Cois, er staat toch ook een "vochtige" methode bij de beschrijving vermeld ?!? Of zie ik dat verkeerd ?
      Greetz, Kariboe
      Oeche ,oeche dank u Kariboe,ik moet dringend een nieuw brilleke kopen.
      edit : Maar allé de stofzuiger zelf doet dat niet hé......
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #33
        Re: Censor kuisen...

        Oorspronkelijk geplaatst door Cois
        Oeche ,oeche dank u Kariboe,ik moet dringend een nieuw brilleke kopen.
        edit : Maar allé de stofzuiger zelf doet dat niet hé......
        Ik denk ook dat je het als een aanvulling moet zien,maar nu kan je het vuil eerst wegzuigen op de ccd/cmos en als het er dan nog niet schoon is dan kan er altijd nog met de natte methode gewerk worden(denk toch dat zeker 95% van het vuil los op de ccd/cmos ligt ) waardoor dit volgens mij wel werk
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

        Comment


        • #34
          Re: Censor kuisen...

          Oorspronkelijk geplaatst door NoName
          Ik denk ook dat je het als een aanvulling moet zien,maar nu kan je het vuil eerst wegzuigen op de ccd/cmos en als het er dan nog niet schoon is dan kan er altijd nog met de natte methode gewerk worden(denk toch dat zeker 95% van het vuil los op de ccd/cmos ligt ) waardoor dit volgens mij wel werk

          Indeed, want met een blaaspeertje bereik je al veel.... maar ja, dan verplaats je alleen maar het stof. 'k hoop gewoon dat dit een methode is.... om even rap in the field toe te passen.
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #35
            Re: Censor kuisen...

            Benieuwd naar jullie bevindingen...????
            Volg deze thread op de voet....
            toffe bende die BD's
            Last edited by rexabe; 10 juni 2005, 17:32.
            [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

            Comment


            • #36
              Re: Censor kuisen...

              Mister Corne,

              Enig idee hoeveel maal je met dit setje de censor kan reinigen?
              Ben ook benieuwd naar je uitleg hoe het precies in zijn werk gaat.
              Enerzijds het droge gedeelte "stofzuigen" en anderzijds het natte "dwijlen" ???
              Getest op de D 70?
              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
              BD0290BE

              Comment


              • #37
                Re: Censor kuisen...

                Door de intensieve werking van de zuiger zul je minder vaak de swaps hoeven te gebruiken. De set komt met 2 setjes wet & dry swaps. Het werkt op iedere DSLR.
                Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                Comment


                • #38
                  Re: Censor kuisen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperen
                  Door de intensieve werking van de zuiger zul je minder vaak de swaps hoeven te gebruiken. De set komt met 2 setjes wet & dry swaps. Het werkt op iedere DSLR.
                  Zijn dergelijke setjes wet & dry swaps los te koop en wat gaat dan de prijs doen?

                  Groetjes NoName
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #39
                    Re: Censor kuisen...

                    ben benieuwd..... Gisteren besteld... gisterenavond nog mail van corne gehad dat het vertrokken was . Van ups een trackingnr gekregen (thuis vergeten natuurlijk ), en volgens ups zou het de 9e (vandaag dus) geleverd moeten worden.....

                    't zit juist een goei vlek in het midden van mijn sensor, 'k ben curieus ......
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #40
                      Re: Censor kuisen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                      Zijn dergelijke setjes wet & dry swaps los te koop en wat gaat dan de prijs doen?

                      Groetjes NoName
                      In het Green Clean Vac systeem zitten 2 sets Dry/Wet Swaps en daarnaast zijn deze ook los te koop. Voor € 32,50 krijg je 5 sets.
                      Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                      Comment


                      • #41
                        Re: Censor kuisen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door jdm
                        ben benieuwd..... Gisteren besteld... gisterenavond nog mail van corne gehad dat het vertrokken was . Van ups een trackingnr gekregen (thuis vergeten natuurlijk ), en volgens ups zou het de 9e (vandaag dus) geleverd moeten worden.....

                        't zit juist een goei vlek in het midden van mijn sensor, 'k ben curieus ......
                        Ik ben mee benieuwd... gebruikservaringen worden in dank aangenomen. Of hoe iemand anders de kastanjes uit het vuur wil halen
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Censor kuisen...

                          allee binnenkort zon stofzuiger..

                          ik heb echter twee bedenkingen:

                          1) raak je je ccd met een zuigmond? zoja kan je dan je glas er niet aftrekken ofzo :-/

                          2) die perslucht (of wat dan ook) is die afzonderlijk verkrijgbaar?
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Censor kuisen...

                            Heb de gebruiksaanwijzing eens nader bekeken op deze site:


                            Wat mij opvalt is dat die "zuigmond" toch heel wat kleiner is dan de censor zelf. Wordt het dus "stofzuigen" van links boven naar rechts onder in zigzagbeweging? Indien na controle blijkt dat je niet alle stof hebt meegenomen mag je dan nog onmiddellijk daarna dezelfde zuigmond gebruiken of dien je reeds een nieuwe te nemen?
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Censor kuisen...

                              Damned, mijn ouders waren niet thuis, toen ups het aangeboden heeft.... Maandag 9/10 kansen een 2e poging.... Maar 'k ben niet meer in het land voor volgende week zaterdag


                              Dus mijn sensor zal nog even moeten wachten, voor ik hem kuis
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment


                              • #45
                                Re: Censor kuisen...

                                Oorspronkelijk geplaatst door jdm
                                Dus mijn sensor zal nog even moeten wachten, voor ik hem kuis
                                En wij dus ook
                                Greetz, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                                Comment

                                Working...
                                X