Dit vind ik toch even verontrustend... Hun DCS Pro SLR/c was nog niet zo lang op de markt, en nu concentreren ze zich weer op hun core-business... Gelukkig bieden ze nog ondersteuning tot 2008.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kodak houdt DSLR's even voor bekeken...
Collapse
X
-
Kodak houdt DSLR's even voor bekeken...
Labels: Geen
-
-
Re: Kodak houdt DSLR's even voor bekeken...
Kodak was de pionier van digitale fotografie.
Maar de 1DsII en de D2x betekenen het einde voor Kodak.
Na Contax is Kodak de tweede fabrikant die stopt met full frame sensoren.
Is dit het begin van het definitieve einde voor de full frame sensor ?
Jan.
-
Kodak gaat wel de sensor maken voor de nieuwe Leica DSLR (http://www.leica-camera.com/imperia/...odul-r/19.pdf). Ik denk wel niet dat hij FF wordt.
Comment
-
Spijtig dat ze ermee stoppen maar ze zijn nooit een succes geweest en hun andere camera's wel. Ik kan dus wel begrijpen dat ze daar wat meer energie in willen steken.
Het einde van Full frame zal er nog niet snel komen. Er is een markt voor net zoals 35mm nooit het einde van 6x4 of 6x6 was. De grote massa gaat wel met APS size sensors werken dat is nu immers ook al het geval en er is geen reden dat dit zou veranderen.
Comment
-
Voor een aantal full frame gebruikers was de Kodak wel degelijk een alternatief voor de 1Ds en 1DsII. Tenminste, voor mensen die het zich kunnen veroorloven om continu op zeer lage ISO te werken. Ik ben van mening dat het bestaan van een Kodak met EF mount helpt/hielp om de prijs van de Canons sneller naar beneden te halen - met name dan de 1-reeks bodies. Nu is er geen dSLR meer met EF mount, die niet van Canon zelf is. Nikongebruikers hebben wat dat betreft meer keuze, aangezien Fuji toch een belangrijke derde speler is op deze markt.
Comment
Comment