Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon eos350D

beste,
    na lang twijfelen heb ik mijn zinnen gezet op de canon EOS 350D
    nu heb ik daar enkele vraagjes bij!
    je kunt deze camera kopen in Nederland of Duitsland behoorlijk minder dan in Belgie,heeft iemand daar vervaring mee,of is dit niet aan te raden (garantie)
    Deze camera is te koop als body of met lenzen (lenskit 18-55 + 55-200 ) is dit aan te raden deze te kopen of zijn er betere op de markt van dezelfde prijsklasse
    daarna welke opslag ruimte zouden jullie me aanraden sommige gaan tot 2gig
    graag jullie ervaring in deze materie die vrij nieuw is voor mij daar mijn vorig toestel een gewoon digitale camera was ,echt niet speciaal,dus ik wil me echt goed verbeteren met degelijk materiaal

Re: canon eos350D

* kunt hem rustig in een ander land gaan halen. Ik adviseer dan wel om echt naar een winkel te gaan en deze niet per internet aan te schaffen. Dan heb je geen enkel probleem met de garantie.
    *Aangezien je weinig tot geen ervaring hebt met spiegelreflex is de kitlens prima om het een en ander mee uit te proberen. In tweede instantie kun je dan altijd nog over gaan stappen naar andere lenzen.
    *Ik adviseer een compact flash (CF). Daarbij zou ik kiezen voor 2 x 1 gig ipv 1 x 2 gig. Kun je altijd even wisselen, is sneller en minder gevaar als er een storing optreedt.

Hopelijk heb je er iets aan. Veel succes in elkgeval!!

Comment

Beste,

Ik kocht mijn Canon EOS 350D wel via het web bij EG-Electronics in Duitsland. Ik kocht die samen met de kitlens aan €799,00 maar zou dit nu toch niet meer doen. Lees eens de verschillende reviews op het net en je zal zien dat er heel wat beter op de markt is dan die 18-55 EF-S. 'k Heb er net een volle week elke dag mee geschoten tot aan z'n limieten en die liggen dicht bijeen. Koop de body en zoek een betere lens om mee te beginnen(bvb. Canon EF-S 17-85/4-5.6 IS USM) Bekijk de site http://www.bobatkins.com/photography...00dlenses.html en je zal zien dat er voor de 350D veel betere lenzen in omloop zijn. Ze zijn een stuk duurder dan de kitlens maar 'waar voor je geld' betekend ook veel, niet? En qua opslag beaam ik dat 2x1Gig Ultra II aan te raden is boven 1x2Gig. Je krijgt er bovendien 256Mb opslag van Canon gratis bovenop als je jouw nieuwe EOS 350D registreert op Canon Image Gateway. 1 Gig is trouwens al goed voor een 300-tal foto's in hoogste resolutie JPEG. (geen RAW)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yann
        1 Gig is trouwens al goed voor een 300-tal foto's in hoogste resolutie JPEG. (geen RAW)

ik kom aan 256 tot 287 foto's (afhankelijk van welk programma dat gebruikt is op dat moment, sport, automatisch, P, AV, enz...)

Aangezien dit zeer grote bestanden zijn (3456x2304) duurt het dan ook wat langer om deze te uploaden, ik gebruik nu meestal de S(mall) instelling (1728x1152),(dit is ruim genoeg voor 10x15 print outs) en dan kom ik aan 780 tot 822 foto's op 1 kaartje van 1GB...
        Last edited by Henk_01; 30 mei 2005, 19:36.
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

de 18-55 een prima lens voor die prijs hoor, tot nu toe al mijn opnamen er mee gemaakt, en met de 1GB schiet ik 130 opnamen in RAW..
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik kocht in het verleden mijn canon g2 bij Wolt in Nederland. Heb daar nu terug prijs gevraagd voor de 350d met kitlens : nog geen 850 euro met verzendkosten inbegrepen. Zeer correcte service ! Kijk maar eens op www.wolt.nl Voor de laatste prijs kan je altijd mailen naar info@wolt.nl

Comment

Working...
            X