Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Traveler bij Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Traveler bij Aldi

    Een fototoestel in de Aldi kopen??? Tja...???
    Dan nog liever geen fototoestel of een oude analoge ( Da's zoiets met rollekes van heel vroeger)
    Neen, als je niet veel geld aan een digicam wil uitgeven, koop dan een tweedehands Nikon, Canon, Olympus, Sony,... enz, maar koop iets fatsoenlijks met een lens.

    Comment


    • #17
      Re: Traveler bij Aldi

      Oorspronkelijk geplaatst door Djorry
      Ik zou hem willen kopen.

      Doel : Foto's nemen van heteluchtballons , wil al lang een 10 zoom..

      Zou voor dit doel het een goede keuze zijn , of best andere kieze en paar €'s meer uitgeven?
      Lees eens wat reviews over de Panasonic FZ5, heeft een Leica lens met 12X optische zoom, maar kost natuurlijk een heel stuk meer (ca. 495 euro)
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: Traveler bij Aldi

        Ik had in april een Aldicam gekocht (Traveler Slimline x5: 200 Euro). Na wat rondneuzen op het net kwam ik al gauw te weten dat dit model nmlk identiek was aan de "Konica-Minolta Dimage E50" en vele andere:
        'BenQ DC E53'
        'Rollei Prego dp5200'
        'Maginon Slimline x5" e.a.

        De "hardware" van deze cam was OK, maar de software was van Traveler en die was héél buggy (vastlopen, soms roze foto's bij flash, batterij enorm snel leeg). Al bij al kon je wel heel goede foto's mee nemen ondanks de problemen.
        Heb hem teruggebracht...geld teruggekregen..& nieuw model gekocht (Dimage z20)... Heb wel een 120 Euro meer betaald (sd-kaartje+batterijen+lader). Heb het me nog geen seconde beklaagd.

        Hier zal misschien de software ook "buggy" zijn, maar als je twijfelt, koop hem toch maar, test hem uitvoerig... niet tevreden?.. terugbrengen & geld terug.. Je loopt hier toch geen enkel risico !
        Voor 200 Euro heb je hier wel een compleet pakket voor een beginner vind ik.

        Comment


        • #19
          Re: Traveler bij Aldi

          Laat die Aldi-prullen waar ze zijn

          Comment


          • #20
            Re: Traveler bij Aldi

            Ik moet zeggen dat ik na al deze commentaren die ik hier lees wel wat achterdochtig was geworden omtrent deze aanbieding van Aldi.
            Ik had de pech dat mijn vorig digitaal toestel(Ricoh G3) het deze week voor de 2de keer op 1,5 jaar liet afweten en de herstelling zou meer kosten dan de restwaarde.Dus tijd voor een ander toestel.
            Ik ben geen doorgewinterde fotograaf(een toestel van400-500 euro hoeft voor mij niet) maar wil wel af en toe wat goede foto's nemen zowel indoor als outdoor en af en toe wat natuurfotografie en dit voor normale standaard afdrukken.Vermits ik in een van de andere postings las dat deze Traveler identiek is aan de Toshiba PDR-M700(wat wel degelijk blijkt te kloppen)heb ik het er toch maar eens op gewaagd.
            200 Euro is niet zo veel voor dit starterspakket(camera met 10xoptische zoom,tasje,sd kaart128,lader,4 oplaadbare batterijen)en vermits dat Aldi altijd reclame maakt,niet tevreden geld terug binnen de maand kan ik hem nog altijd terugbrengen.
            Dit zijn mijn voorlopige bevindingen na gebruik van enkele dagen:
            Possitief:-prijs+3jaar waarborg
            -10xoptische zoom die echt goed werkt
            -goede buiten opnamen
            -grote LCD display(2.8inch)die goed zichtbaar is
            -geheel past goed in de hand en voelt stevig aan
            -goede binnenopnamen als er voldoende licht is

            Negatief:-flash is te zwak bij weinig licht
            -met momenten moeilijk te focussen
            -firmware ?te riskeren om die van Toshiba te gebruiken ?
            -slechts 3 miljoen pixels

            Zo, iedereen moet voor zichzelf uitmaken of dit voldoende is voor hem.
            Bij mij is de balans possitief,ik zal hem nog enkele dagen intensief gebruiken maar ik denk nu al dat ik hem zal houden.

            Comment


            • #21
              Re: Traveler bij Aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter 2
              Zo, iedereen moet voor zichzelf uitmaken of dit voldoende is voor hem.
              Bij mij is de balans possitief,ik zal hem nog enkele dagen intensief gebruiken maar ik denk nu al dat ik hem zal houden.
              Dit is tenminste een objectieve beoordeling. Dat kan alleen maar toegejuichd worden

              Comment


              • #22
                Re: Traveler bij Aldi

                Ha,

                Gewoon ff mededelen voor de camera van 18 april 07.
                Het is eigenlijk den deze dat ze verkopen denk ik:
                This website is for sale! fotocentraal.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, fotocentraal.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

                andere naam maar voor de rest ...

                Ik ga zelf geen mening erover geven.

                greetz

                Comment


                • #23
                  Re: Traveler bij Aldi

                  Wij hebben thuis zo'n traveler toestel. We zijn daar eigenlijk altijd heel tevreden over geweest hoor. Ik heb sinds vorige week een Nikon D40 en je kan dat natuurlijk niet vergelijken met zo'n toestel vind ik. Het enigste nadeel, vind ik, is dat de batterij best wel snel leeg is. Je hebt er wel 2 en dat is zeker geen overbodige luxe!

                  Maar als het gewoon is om foto's te nemen van het huis, tuin en keukengebruik (om het zo maar te zeggen ) vind ik dit alleszinds geen slecht toestel.

                  Trouwens, jullie zullen dit waarschijnlijk wel weten denk ik, je mag alles in de Aldi een maand "uitproberen". Ben je echt niet tevreden krijg je altijd je geld terug hoor. Dat is toch ook mooi meegenomen. En dan is er nog de garantie van 3 jaar.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Traveler bij Aldi

                    Ik heb er anderhalf jaar geleden ook eentje gekocht bij Aldi, een traveler koste in die tijd 80eur Trekt vrij degelijke foto's vind ik, maar ik gebruik het wel vooral voor op festivals en dergelijke risicovolle situaties...
                    Cultures don't meet, People do
                    Photoblog

                    Comment


                    • #25
                      Re: Traveler bij Aldi

                      Zoals overal heb je waarschijnlijk ook bij Aldi kwaliteit voor je geld, dus... testen, en als die kwaliteit voldoende is volgens jou, houden.
                      http://users.telenet.be/patric/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Traveler bij Aldi

                        Hallo,

                        Mediamarkt doet een aktie: je krijgt een ruilwaarde van minstens 10 tot maximum 140 eur voor een nog werkend, met alle toebehoren (batterijlader, batterij en handleiding) bij een digitaal toestel van minstens 3 megapixels.
                        Mijn vader heeft daardoor nu een Panasonic F7 (van 6 megapixels, 12 optische zoom, optische beeldstabilisator, e.d.) kunnen kopen voor minder dan 300 eur. (normale aktieprijs zonder inruilwaarde = 288 eur)
                        Als je dergelijk toestel liggen hebt, en geen echte prof maar eerder occiasionele fotograaf bent, of iets kleins (lichtgewicht) als extra wilt (voor op vakantie bijvoorbeeld), een goede oplossing. of niet?
                        (hier alvast tevreden van de beslissing)

                        't Is maar een tip, hé

                        Comment


                        • #27
                          Re: Traveler bij Aldi

                          ik kocht ook wel 'ns zo'n aldi-prul voor erbij, maar het was 'n zwaar teleurstellende ervaring; slechte kwaliteit van 't beeld, erg traag en batterij na 'n paar foto's al leeg

                          sinds kort heb ik 'n fuji finepix f30 (zijn al te koop voor ca. 180 euro) en dat vind ik 'n superdingetje voor naast mijn dslr te gebruiken als ik die grote camera niet mee wil/kan nemen; supergoeie prestaties bij hoge iso, supersnel, kan op automaat, maar je kunt er ook veel zelf op instellen als je wil en de macrofunctie is ook geweldig!

                          de aldi mag z'n bagger houden!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Traveler bij Aldi

                            Ik vind over het algemeen dat de producten van Medion van prima kwaliteit zijn, hoewel ik geen ervaring heb met de digitale fototoestellen van Aldi of het desbetreffende merk. Ik weet van mijn achterneef, importeur in computermateriaal, dat Medion/Mio in tegenstelling tot andere merken prima materiaal leverd voor een prima prijs.

                            Enkele jaren geleden wees m'n moeder op zulke actie van Aldi over een gelijksoortig pakket toen ik naar een beter digitaal toestel rond aan het kijken was, hoewel de prijs niet verkeerd was en de volledigheid van het pakket heb ik toch voor een HP photosmart gekozen zonder al die extra's erbij en heb er zeker geen spijt van en nu doet dit toestel dienst als bijdehandje naast mijn FZ7.
                            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                            Website : http://runaque.deviantart.com/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Traveler bij Aldi

                              Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                              Ik vind over het algemeen dat de producten van Medion van prima kwaliteit zijn, hoewel ik geen ervaring heb met de digitale fototoestellen van Aldi of het desbetreffende merk. Ik weet van mijn achterneef, importeur in computermateriaal, dat Medion/Mio in tegenstelling tot andere merken prima materiaal leverd voor een prima prijs.

                              Enkele jaren geleden wees m'n moeder op zulke actie van Aldi over een gelijksoortig pakket toen ik naar een beter digitaal toestel rond aan het kijken was, hoewel de prijs niet verkeerd was en de volledigheid van het pakket heb ik toch voor een HP photosmart gekozen zonder al die extra's erbij en heb er zeker geen spijt van en nu doet dit toestel dienst als bijdehandje naast mijn FZ7.
                              Ik gebruik hier al jaren een Medion-PC (deze zal nu bijna 4 jaar oud zijn, en de vorige kwam ook van den Aldi), maar in de camera's heb ik heel wat minder vertrouwen.
                              Ik heb al een paar keer foto's van zo'n Aldi of Lidl-camera bekeken, en ik ben er zeker van dat je online echte merk-camera's kan vinden voor dezelfde prijs, en die ook veel betere fotokwaliteit geven.

                              De nieuwste aanbieding van den Aldi kost 199 euro, het is wel een 8 megapixel-camera, maar hoogstwaarschijnlijk zal een 6 megapixel-camera van een goed merk veel betere beelden opleveren.
                              Dat is zeker het geval voor de Fuji F30, en voor die prijs zal je van andere merken ook zeker betere toestellen kunnen vinden dan die Medion.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X