Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stommiteit???????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stommiteit???????

    na enkele maanden gebruik zag ik plots gisteren dat er grote stofdelen om de sensor van mijn D70 zaten. ik heb die zelf met een oorwatstokje verwijderd. het was al laat gisteren dus nog niet direkt mijn toestel terug geprobeert. stommiteit begaan??????? ik ben er al bang voor

  • #2
    Re: stommiteit???????

    Urhm oorwatstokje?? Ik hoop t niet voor je, dan zal je allereerst wat foto's moeten maken om te testen.
    I create, therefore I exist

    D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

    Comment


    • #3
      Re: stommiteit???????

      tja......eerst fotootje maken en dan weet je het direct.....normaal wordt daar heel omzichtig mee omgegaan ( speciale spatel en produkt ) maar ik heb toch al ondervonden dat zo'n sensor toch wel iets steviger is dan meestal wordt beweerd....dus op hoop van zegen......( duimen omhoog en vingers gekruisd )
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: stommiteit???????

        Vermoed dat je in ieder geval geen schone sensor hebt. Er zullen op z'n minst wel haartjes achtergebleven zijn.

        Even een foto met klein diafragma maken en je zult zien wat het resultaat is. Als je erg veel pech hebt is het glas wat voor de sensor zit beschadigd. Dan kun je terug naar de winkel voor reparatie.

        Eerst nog maar eens proberen met de geeigende middelen (PecPads o.i.d.) schoon te maken en kijken hoe het er dan uitziet. Zal nog wel wat meevallen, je hebt tenminste geen beitel gebruikt
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: stommiteit???????

          't ergste wat er kan voorvallen, is dat er wat pluisjes van dat oorwatstaafje op je sensor achter gebleven zijn..... Niks wat niet met wat eclipse en wat sensorswabs kan opgelost worden.

          of gewoon zelfs met een blaasbalgje.....
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: stommiteit???????

            yihaaaaaaaaaa sensor swabs eclipsen?? ik hhor het hier donderen in Keulen en het is nog niet eens zondag

            Comment


            • #7
              Re: stommiteit???????

              ik zit soms ook met zon oorstokje bezig.
              enkel opletten want da pluist verschrikkelijk.

              ik gebruik het enkel als ik stipjes zie die ik niet met een swab weg krijg.
              maar ik ze toch weg moet hebben..anders rij je best naar de invoerder
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: stommiteit???????

                Oorspronkelijk geplaatst door karlsmet
                yihaaaaaaaaaa sensor swabs eclipsen?? ik hhor het hier donderen in Keulen en het is nog niet eens zondag
                Zoek hier maar eens op het forum. er zijn al veschillende threads geweest over ' reinigen sensor'

                Je zal der dan wel uitgeraken
                Groetjes,
                Bartolomoio

                Canon stuff, BD0258BE

                Comment


                • #9
                  Re: stommiteit???????

                  Nee, zeker geen stommiteit !
                  Je zal wel heel voorzichtig tewerk gegaan zijn veronderstel ik.
                  Het enigste zou kunnen dat er wat haartjes of pluisjes achtergebleven zijn.
                  Die sensors zijn toch wel iets sterker dan we doorgaans denken.
                  Vergeet niet dat als een toestel op onderhoud moet, dat zij net hetzelfde doen !

                  Yvan
                  Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                  Comment

                  Working...
                  X