Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewaar de "oude" reflex-body's toch nog maar even!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bewaar de "oude" reflex-body's toch nog maar even!

Ter informatie!!

Zojuist gezien op dpreview: silicon-film is weer in het nieuws!! Ben benieuwd naar de geluiden die ongetwijfeld zullen komen als de Photokina is losgebarsten. BD-leden die er naar toe gaan mogen wat mij betreft hier best eens even naar kijken en hun verslag doen. Het kan natuurlijk ook weer "loos alarm" zijn!

http://www.dpreview.com/news/0209/02091903siliconfilmagain.asp

Toch blijft het een interessante gedachte.

Jan
    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

dan toch wat tijd maken om naar photokina te gaan? dit lijkt me fantastisch nieuws .. maar wat gaat het weer kosten? ik vrees dat je voor die prijs ook een D100 zal kunnen kopen (icl toebehoren?)

tot na Photokina stel ik m'n aankoop dan toch wel uit ... you never know

Comment

Heel erg interessant.
      Een Nikon F100 en z'on leuke achterwand
      Alleen......dit bedrijf heeft deze achterwand al menigmaal aangekondigd. Zoals iedereen inmiddels weet tot op de dag van vandaag is er echter nog niks op de markt gekomen.
      Prijs van ± twee jaar geleden was $ 800.
      Eerst de Photokina maar even afwachten.....

Rick

Comment

Een Nikon F100 en z'on leuke achterwand
        Achter- en onderwand, als de beelden mij niet bedriegen!
        Oh ja er schijnen twee versies te zijn, volgens de website van de fabrikant 4 en 10 milj. pixels.

Maar Rick je hebt gelijk eerst zien en dan geloven!

Jan

Comment

Originally posted by jamonadap
          Achter- en onderwand, als de beelden mij niet bedriegen!
          Oh ja er schijnen twee versies te zijn, volgens de website van de fabrikant 4 en 10 milj. pixels.

Maar Rick je hebt gelijk eerst zien en dan geloven!
          Volgens de site van Siliconfilm (www.siliconfilm.com) zelf, zou de component niet zo duur uitvallen. Maar er staat ook dat ze nog inversteerders zoeken, dus ben ik niet zeker of het al in een ver stadium zit. Bovendien lijken de foto's mij nogal artificieel (vooral van die onderwand).

Tja, afwachten maar...
          Leuk concept (dat was de originele E-Film ook, afgezien van de 2.65 multiplier) maar ik heb toch mijn twijfels...

Jörg
          Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Ziet er wel leuk uit maar hoe zou zo een ding de snelheid van de camera kunnen controleren want 2.5 fps per seconde dan moet jouw slr dat toch ook zijn anders lukt het toch nooit?

Comment

Originally posted by slipstream
              Ziet er wel leuk uit maar hoe zou zo een ding de snelheid van de camera kunnen controleren want 2.5 fps per seconde dan moet jouw slr dat toch ook zijn anders lukt het toch nooit?
              Veel van die geavanceerde body's laten volgens mij toe het framerate te kiezen (ik weet dat de F5 dit toelaat)... Maar inderdaad, hoe weet die beeldchip wanneer hij moet "opnemen" (m.a.w. hoe weet die chip dat de sluiter opengaat) ?

Jörg
              Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Zojuist gezien op dpreview: silicon-film is weer in het nieuws.

Jan
                De makers Silicon-film hebben wel eens meer zo'n idee luchtbalon op de markt gebracht jaren geleden en dat is nooit iets geworden.

http://www.dpreview.com/news/9909/99090501siliconfilm.asp

Dus zie ik dit ook weer als een luchtballon, die niet eens van de grond komt.

The SiliconFilm EFS is not yet available. If you are interested in purchasing the EFS when it does become available please send us an email.
                "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                Member of Han Fan Clan
                Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Originally posted by VJ
                  Originally posted by slipstream
                  Veel van die geavanceerde body's laten volgens mij toe het framerate te kiezen (ik weet dat de F5 dit toelaat)... Maar inderdaad, hoe weet die beeldchip wanneer hij moet "opnemen" (m.a.w. hoe weet die chip dat de sluiter opengaat) ?
                  Jörg
                  Doordat er licht op de chip valt? Ik geloof dat het apparaat samenwerkt met de camera om zulke dingen te weten.

Dit is echter wel een hele vooruitgang vegeleken met de vorige generatie silicon film. Deze heeft een acceptabele resolutie (dus niet 1 mp), uitbreidbaar geheugen en een LCD, dingen die naar mijn mening toch wel belangrijk zijn en ook hebben bijgedragen aan de flop.
                  <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

Op de achterwand van mijn reflex staan pinnetjes die alle nodige info uitwisselen met het fototoestel. Het siliconfilmpje zou op dezelfde manier kunnen werken, want alle toestellen dat ze vermelden op dpreview hebben zulke pinnetjes

Comment

De Photokina loopt op z'n eind, niets gehoord/gelezen van silicon-film: dus toch weer "loos alarm"!

jan

Comment

Working...
                      X