Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onscherpe foto's Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Onscherpe foto's Nikon D70

    ik zie nu ook dat de achtergrond sherper is dan de loper met de hond .
    Wat ik niet begrijp is dat de loper en de hond niet scherp zijn . Ik zag de loper en de hond afkomen van op geruime afstand met de ontspanknop half ingedrukt houdend en heb ze dan ook gevolgd tot dat ze mijn scherm beeldvullend maakten . Wel zie ik nu dat de foto's zijn gemaakt in de AF-S stand met de selectie scherpstelveld dichtbz onderwerp .
    Had ik deze instelling niet beter op Dynamisch onderwerp gezet ?
    Ik zie nu ook in mijn gebruiksaanwijzing dat er zo veel mogelijkheden zijn .
    Oefenen denk ik tot ik het bereikte resultaat vast heb .
    HJS , wat bedoel je met WB spelen ?

    Comment


    • #17
      Re: Onscherpe foto's Nikon D70

      Ken de D70 niet, maar las ik je antwoord zo lees heb je inderdaad de verkeerde scherpstelling gebruikt.

      De camera heeft nu waarschijnlijk scherp gesteld op het moment dat je de sluiterknop indrukte en heeft dit niet meer aangepast. Bij dynamisch onderwerp zal de camera proberen hetgeen beweegt scherp te houden en dat is nu precies wat je wilt.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #18
        Re: Onscherpe foto's Nikon D70

        Wit Balans, maar dat was meer een reaktie op de mooiere kleuren uit de 350D (A90).
        Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

        Comment


        • #19
          Re: Onscherpe foto's Nikon D70

          als je met halfpress werkt op een bewegend onderwerp, moet je AF-C gebruiken !!!

          ofwel bij AF-S direct doordrukken
          bij AF-S is er geen tracking hé
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #20
            Re: Onscherpe foto's Nikon D70

            [IMG][/IMG]

            Niet alle foto's zijn onscherp geweest . Dit blijkt uit deze foto .
            Alleen jammer dat ik de voorste pootjes van de hond niet volledig in beeld heb .

            Comment


            • #21
              Re: Onscherpe foto's Nikon D70

              Dit geldt voor de D70s, ik veronderstel dat dit ook zo is voor de D70?

              LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


              Als het autofocus systeem van de camera ontdekt dat het onderwerp beweegt als de ontspanknop half ingedrukt wordt, dan zal de Predictive focus tracking automatisch ingeschakeld worden. Als het onderwerp naar de camera toe beweegt of ervan af, zal de camera's focus het onderwerp volgen en voorspellen waar het onderwerp zich zal bevinden als de ontspanknop losgelaten wordt. In Enkel-servo autofocus zal de camera predictive focus tracking inschakelen als het onderwerp bewoog terwijl de ontspanknop half ingedrukt werd. De scherpstelling zal vastgesteld worden zodra het onderwerp niet meer beweegt. In Continu-servo autofocus zal de camera ook predictive focus tracking inschakelen als het onderwerp beweegt nadat de ontspanknop half ingedrukt is. Scherpstelling zal niet vastgesteld worden als het onderwerp niet meer beweegt. Predictive focus tracking is niet beschikbaar bij de handmatige scherpstelinstelling.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment

              Working...
              X