Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 350D en recht zetten van foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 350D en recht zetten van foto's

    Beste mensen,

    Ik heb ongeveer een week geleden de EOS 350D gekocht, jaha!
    Nou zit ik met het volgende probleem, op de camera zelf kun je instellen dat je de foto's wil omkeren (hij roteerd automatisch de foto).
    Dit vond ik een mooie eigenschap, wat ik niet met mijn oude camera kon (de sony P72). Als ik ze vervolgens op de computer laad, zijn ze weer op normaal formaat gedraaid en kan ik ze allemaal handmatig gaan recht zetten, wat vervolgens omdat vele foto's op 8Megapixels zijn gemaakt tijd kost.

    Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

    Met vriendelijke groet,

    FT
    Canon EOS350D + 18-55 Kitlens + 1GB Sandisk

  • #2
    Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

    Gebruik je voor het laden van je foto's de originele software van Canon?
    Met andere software moet je inderdaad je foto's zelf roteren.

    Ik gebruik de card reader in de pc om alles van de kaart te halen en roteer dan mijn forto's allemaal te gelijk met acdcee.

    groeten,

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

      Ik gebruik ook een kaartlezer, maar de nieuwe software die bij de 20D zat vind ik niet zo handig voor het uploaden van de foto's. Ik gebruik daarvoor nog altijd de Zoombrowser EX die bij mijn 300D zat, en dan worden de foto's ook automatisch gedraaid.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

        Bedankt voor jullie reacties, ik had inderdaad nog niet de software van Canon geinstalleerd. Ik haalde de foto's op via de windows manier.
        Ik ga het even installeren, en kijken of jullie gelijk hebben!

        Gr. FT
        Canon EOS350D + 18-55 Kitlens + 1GB Sandisk

        Comment


        • #5
          Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

          Ik gebruik een gewone CF kaartlezer en kopieer alles over in Windows verkenner.
          Mijn foto's staan meteen juist in PS Elements en Zoombrowser. Zou dus normaal geen probleem mogen zijn

          Heel veel plezier met je aankoop. Ik heb mijn 350D een week of 2 en ben tot nu toe zeer tevreden.

          Comment


          • #6
            Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

            Via de Canon software zullen alle foto's op de juiste manier geroteerd worden.

            Een handiger programma vind ik Downloader Pro (http://www.breezesys.com/)...

            Dit is een pure downloader die ook rekening houdt met de rotatie van de foto's.
            Nikon D300 & een beetje glas...
            Iets kleiners als carry everywhere

            Comment


            • #7
              Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
              Via de Canon software zullen alle foto's op de juiste manier geroteerd worden.

              Idd, met de software (ZoomBrowser) worden ze automatisch geroteerd


              _____________________________________________

              Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
              2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

              Comment


              • #8
                Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Flying Thunderball
                Beste mensen,

                Ik heb ongeveer een week geleden de EOS 350D gekocht, jaha!
                Nou zit ik met het volgende probleem, op de camera zelf kun je instellen dat je de foto's wil omkeren (hij roteerd automatisch de foto).
                Dit vond ik een mooie eigenschap, wat ik niet met mijn oude camera kon (de sony P72). Als ik ze vervolgens op de computer laad, zijn ze weer op normaal formaat gedraaid en kan ik ze allemaal handmatig gaan recht zetten, wat vervolgens omdat vele foto's op 8Megapixels zijn gemaakt tijd kost.

                Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

                Met vriendelijke groet,

                FT

                De automatische rotatie was de eerste gadget die ik uitschakelde op de Mark II. Het lijkt enorm praktisch, maar doordat de review op het scherm ook draaid en je het dan moet stellen met een gedeelte van de smalle zijde van het display als langste kant van je beeld wat héél erg klein wordt, daarom heb ik de functie uitgezet.

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
                  Een handiger programma vind ik Downloader Pro (http://www.breezesys.com/)...

                  Dit is een pure downloader die ook rekening houdt met de rotatie van de foto's.
                  Me too

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

                    Ok Jeff, maar de verticale weergave van die lcdkes is toch ni zo goe als de horizontale zenne
                    hoe komt da eigenlijk ?
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
                      Idd, met de software (ZoomBrowser) worden ze automatisch geroteerd
                      Even een rechtzetting van het bovenstaande, vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat dit toch niet blijkt te zijn zoals eerder vermeld, ik had een aantal foto's genomen en niet direct bekeken en onmiddellijk ge-upt naar de PC, en daar zit het hem nu net, als je de foto direct bekijkt na de shot dan is ie geroteerd en word ook zo gedownload, heb je deze niet bekeken voor het downloaden dan heeft de camera die ook niet geroteerd en word ie ook zo gedownload
                      _____________________________________________

                      Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
                      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 350D en recht zetten van foto's

                        Bedankt voor jullie informatie, het is inderdaad gelukt met de software van Canon, ook heb ik de remote control ondekt!, ook gaaf!

                        GR.

                        FT
                        Canon EOS350D + 18-55 Kitlens + 1GB Sandisk

                        Comment

                        Working...
                        X