Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Legen van je flashkaart ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Legen van je flashkaart ?

    Vraagje :

    Kan je aangeven op je EOS350D dat wanneer je de foto's overzet van je camera naar je PC, direct je Flashkaart te legen ?

    Welke mogleijk is het beste ?
    1. Tijdens het overzetten van je camera naar je PC het kaartje te legen ?
    2. Of wanneer je ze overgezet hebt dan je schrijfje te formateren ?

    Alvast bedankt

    Orca45
    ________________________
    ***Trotse bezitter van de Panasonic Lumix FZ50, Sandisk Extreme III 2 GB, Raynox DCR 2020 pro 2,2 Telephoto, Raynox DCR-5320PRO MACRO, Raynox DCR 6600 Pro 0,66x HD Wideangle***

  • #2
    Re: Legen van je flashkaart ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Orca45
    Vraagje :

    Kan je aangeven op je EOS350D dat wanneer je de foto's overzet van je camera naar je PC, direct je Flashkaart te legen ?

    Welke mogleijk is het beste ?
    1. Tijdens het overzetten van je camera naar je PC het kaartje te legen ?
    2. Of wanneer je ze overgezet hebt dan je schrijfje te formateren ?

    Alvast bedankt

    Orca45
    Met Adobe Photoshop Elements is dit makkelijk. Na export van de gegevens naar je PC vraagt het programma of je het kaartje wil wissen.
    Probleem is altijd dat je zeker moet zijn dat alle foto's goed zijn overgezet.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

    Comment


    • #3
      Re: Legen van je flashkaart ?

      Ik laat de foto's toch altijd nog op de geheugenkaart staan tot ik ze minstens op 2 verschillende harde schijven heb staan, en de echt belangrijke foto's staan dan ook nog op CD vooralleer ik de CF terug leegmaak.

      Die automatisch laten leegmaken bij het uploaden vind ik een veel te groot risico.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Legen van je flashkaart ?

        Ik laat ze ook op mijn CF staat tot ik zeker ben dat ik ze allemaal heb staan en ze al vlug allemaal eens bekeken heb en een eerste selectie gemaakt. Als ik zeker ben dat alles correct op mijn pc staat, dan formateer ik de CF pas.
        Mocht er iets mis gaan bij de overdracht, kan je opnieuw beginnen. Als je ze automatisch laat verwijderen, loop je het risico dat je je foto's dan kwijt bent.
        Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
        Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

        Comment


        • #5
          Re: Legen van je flashkaart ?

          Oorspronkelijk geplaatst door McSerial
          Ik laat ze ook op mijn CF staat tot ik zeker ben dat ik ze allemaal heb staan en ze al vlug allemaal eens bekeken heb en een eerste selectie gemaakt. Als ik zeker ben dat alles correct op mijn pc staat, dan formateer ik de CF pas.
          Mocht er iets mis gaan bij de overdracht, kan je opnieuw beginnen. Als je ze automatisch laat verwijderen, loop je het risico dat je je foto's dan kwijt bent.

          Idd dit is de veiligste manier van werken, heb zelf al de files gewist direct nadat ze op pc stonden, een minuut later denk ik er plots aan dat ik de shootingproperties (bij canon) vergeten ben, 't ja en dan ist natuurlijk te laat hé, dus nu wacht ik ook ff vooraleer ze (definitief) te verwijderen.

          _________________________________________________

          Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

          Comment


          • #6
            Re: Legen van je flashkaart ?

            Ik formateer mijn cf-kaart nooit voor ik zeker ben dat de foto's op 2 afzoderlijke schijven staan

            Comment

            Working...
            X