Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

s30 dood - repareren?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• s30 dood - repareren?

Mijn S30 heeft de geest gegeven :-(
    Vanbinnen rammelde er iets en er is een vijsje uitgevallen.
    Nu geeft hij geen kik meer.
    Het toestel is ruim 3 jaar oud en komt uit de VS.
    Loont het de moeite om dit nog te laten
    repareren en waar kan ik daarvoor terecht?
    Of kan ik er eventueel zelf eens aan prutsen?
    Dank voor goede raad !
    Werner.
    BD0380BE.

Re: s30 dood - repareren?

De meeste Canon verkopers hebben een prijslijst liggen met de herstelkosten voor alle toestellen. Dit is een forfetair bedrag, maar als het defekt te erg is, dan denk ik dat ze je toestel niet meer repareren.

Als je die prijs vraagt, dan kan je zelf uitmaken wat je wil doen. Op drie jaar tijd zijn de toestellen met dezelfde (of meer) mogelijkheden veel goedkoper geworden, en dan zal de prijs van de reparatie waarschijnlijk bijna even hoog zijn dan de prijs van een nieuw fototoestel met ongeveer dezelfde kwaliteiten.

Je kan natuurlijk ook zelf proberen uit te vissen waar dat schroefje hoort te zitten, maar dat is meestal wel een precisiewerkje waarvoor je heel kleine schroevendraaiertjes voor nodig hebt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

ik zou hem begraven...

ge gaat meer uitgeven dan da hij nog waard is.

Comment

Wie niet waagt.... Je hebt niets te verliezen, dus ik zou de ingewanden eens voorzichtig inspecteren, het kan een contactje zijn dat losgekomen is. Veel geluk, je zal het nodig hebben!
        http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik heb een montageschema gevonden, maar helaas geen electronisch schema.
          Na losvijzen blijkt dat de linkervijs van het lcd-scherm verdwenen is.
          Ik vrees dat die een kortsluiting heeft veroorzaakt, want ik vind nergens slechte contacten.
          Bij ETBASS is de kost bijna €150 , dus tenzij ik hem ergens goedkoper kan laten maken, zal ik een tweedehands Sxx moeten op de kop tikken... En ik had 'm net aan mijn vrouw beloofd als ik de 20D heb ...
          'k Zal 't eens vragen in het 'Gezocht' forum en op eBay
          Bedankt voor de reacties !
          Werner.
          BD0380BE.

Comment

Koop haar wat anders !!

Comment

OO als het zo zit zou ik hem mooi terug in mekaar steken bij canon geven ze 150 euro korting als je uw oud toestel binnen levert je gaat toch een d 20 kopen
              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Working...
              X