Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D-70

    Ben ik nu de enige, die vind dat de D-70 net nen tuperware pot is? Met instellingen, die je NOOIT gebruikt. Waarbij je, je een aap schrikt als die onozele flits plots tot leven komt? Tot op heden heb ik persoonlijk weinig digitale camera's gezien die prettig in de hand liggen, die compact zijn en toch heel wat te bieden hebben. Vooruitgang? Soms heb ik sterk mijn twijfels, ik vrees dat het eerder grooooooote commerce is! Vergeet niet dat je met een goed glazeke, een openingske en tijdsinstelling, foto's maakt!
    Waarom al diene zwans? Waarom geen bakske waar ik de sluitertijd kies met een stelwieleke, een diafragma met een instelringske en waar ik de focus bepaal door nen klare zoeker en waar er enkel een digitale sensor inzit in plaats van een filmke???? Straks moek nog een zonnepaneel op mijn kop zetten veur ne foto te maken?...... Nota, ik moet wel mee met mijnen tijd, of ik geraak gene foto kwijt!
    Last edited by Gop; 5 mei 2005, 23:08.

  • #2
    Re: D-70

    Je kan precies niet zo overweg met de Nikon-menustructuur?
    Dat kan altijd gebeuren natuurlijk, daarom bestaan er die andere merken ook nog
    en pak je je camera best eens even vast voor je hem koopt.
    == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

    Comment


    • #3
      Re: D-70

      ik begrijp het toch ook niet helemaal hoor.......


      blijkbaar niet iemand van het digitale tijdperk heb ik de indruk

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: D-70

        Kijk eens rond in den Aldi
        3 knoppekes en geen geld
        natuurlijk is het commercie, daar draait roch alles om
        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
        en ewa flitsspeelgoed

        Comment


        • #5
          Re: D-70

          Op de M-stand kan je toch zelf de sluitertijd en het diafragma kiezen, en als je dan de camera op MF (manuele focus) zet, dan kan je scherpstellen net zoals vroeger. En met een f2,8 lens zal de zoeker ook zeker helder genoeg zijn.

          En als je helemaal niet zelf aan de knopjes wil prutsen, zet dan de camera op één van de automatische programma's. Maar dan haal je maar een heel klein percentage van wat er mogelijk is uit je camera.

          Het lijkt in het begin allemaal wat veel, vroeger stak je een rolletje van bijvoorbeeld 100 iso (of ASA) en dan stelde je zelf ook je belichtingstijd en diafragma af op die gevoeligheid om een goed belicht negatief te krijgen. Nu heb je veel meer keuze, en kan je de iso aanpassen zonder elke keer een ander rolletje te steken. Ook de juiste witbalans kan aangepast worden, iets wat vroeger ook niet mogelijk was (er bestonden wel aangepaste filmpjes en filters om met kunstlicht te werken, maar dan mocht je met hetzelfde filmpje buiten geen foto maken want dan zag alles blauw).

          Zo zijn er nog heel veel extra mogelijkheden met de moderne camera's, en dat noemen ze vooruitgang . Dat dient dus allemaal om een zo perfect mogelijke foto te kunnen maken .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: D-70

            Oorspronkelijk geplaatst door Gop
            Ben ik nu de enige, die vind dat de D-70 net nen tuperware pot is? Met instellingen, die je NOOIT gebruikt. Waarbij je, je een aap schrikt als die onozele flits plots tot leven komt?

            Word men voor zulke uitspraken niet verbannen voor de rest van 'tjaar?
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: D-70

              Damed, als den d-70 een tuperware pot is, moet ik eens wat meer met mijn vriendin naar tuperware avonden meegaan... wie weet wat ze daar nog verkopen


              Welkom in het digitale tijdperk, staan er in windows geen 1000 toeters en bellen, die je nooit gebruikt ? (komt er ook af en toe geen scherm te voorschijn, dat je niet verwachte )... Als je een pda koopt ? Who the fuck gebruikt daar al die functies van...... 't is juist hetzelfde met al die digitale camera's.... er zitten 100en functies op die jij nooit zult gebruiken, maar waar een ander misschien wel zoveel geniet van heeft........ 't is de kunst in dit tijdperk, of het nu over een pc, over een microwave, of over een tv of...... gaat, juist dat toestel te vinden, die de functies heeft, die jij nodig hebt ! En al de rest van toeters en bellen die er nog opzit...... Dat is mooi meegenomen, maar niemand zegt, dat je ze moet gebruiken
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: D-70

                idd veel knoppekes op nen d70 (alle dslr's trouwens) maar dat is net het voordeel van een digitale slr (witbalans instelln, lichtcompensatie...)


                maar om dan de d70 afteschilderen als BROL?? dat lijkt mij toch erg zenne.

                aangezien er hier veel mensen zijn met een d70 en die dan ook nog es hele mooie foto's er mee kunne trekken ,..., mss ligt het probleem hier eerder bij de fotograaf dan bij de d70

                Comment


                • #9
                  Re: D-70

                  @Gop: Je zoekt geen DSLR maar een simpele point & shoot. Voor 250 Eur zijn al je wens ingevuld. DE camera opzetten en afdrukken. Het machien doet het denkwerk.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: D-70

                    Ik kan niks anders dan de meeste van julie gelijk geven, maar na jaren werken met eenvoud, waar het koppeke het meeste werk moest doen, loop je echt verloren met zovele mogelijkheden! Het plastic geeft geen goed gevoel in de hand, niet na lang, zeg maar twintig jaar, met een metalen body te hebben gewerkt. Toen de eerste AF nikons op de markt kwamen had ik al aanpassingsproblemen, deze toestellen konden me niet aanspreken. Nu met de komst van de digitale camera's, kan je niet anders dan een SLR kopen, als je enkele noodzakelijke functie's wil gebruiken. Ik weet dat je de D-70 manueel kunt instellen, maar toch is dit niet erg gebruiksvriendelijk. De resultaten van de camera zijn top, dat wel! Een compact....te traag in gebruik, geen essentie in het gebruik. Ik wacht met spanning de komst van de digitale M6 af ergens in 2006. Ik geef toe, dat ik sommige functie's al als onmisbaar beschouw, spotmeting, matrix, zoekerraster...vroeg of laat raak ik overtuigd? En inderdaad het aanbod van de D-70 is overweldigend! Oude gewoontes leer je moeilijk af, nieuwe methoden leer je moeilijk aan!

                    Comment


                    • #11
                      Re: D-70

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gop
                      Ik kan niks anders dan de meeste van julie gelijk geven, maar na jaren werken met eenvoud, waar het koppeke het meeste werk moest doen, loop je echt verloren met zovele mogelijkheden! Het plastic geeft geen goed gevoel in de hand, niet na lang, zeg maar twintig jaar, met een metalen body te hebben gewerkt. Toen de eerste AF nikons op de markt kwamen had ik al aanpassingsproblemen, deze toestellen konden me niet aanspreken. Nu met de komst van de digitale camera's, kan je niet anders dan een SLR kopen, als je enkele noodzakelijke functie's wil gebruiken. Ik weet dat je de D-70 manueel kunt instellen, maar toch is dit niet erg gebruiksvriendelijk. De resultaten van de camera zijn top, dat wel! Een compact....te traag in gebruik, geen essentie in het gebruik. Ik wacht met spanning de komst van de digitale M6 af ergens in 2006. Ik geef toe, dat ik sommige functie's al als onmisbaar beschouw, spotmeting, matrix, zoekerraster...vroeg of laat raak ik overtuigd? En inderdaad het aanbod van de D-70 is overweldigend! Oude gewoontes leer je moeilijk af, nieuwe methoden leer je moeilijk aan!
                      Als je niet wilt aanpassen dan is dat jouw probleem ...

                      Vooruitgang zal er altijd zijn ...

                      Je kan natuurlijk wel zelf eens B2B digitale toestellen ontwikkelen..
                      [Nikon D5100 & Nikon D70]
                      [Yves en Liesbeths blog Resort]

                      Comment


                      • #12
                        Re: D-70

                        Oorspronkelijk geplaatst door Gop
                        Ik kan niks anders dan de meeste van julie gelijk geven, maar na jaren werken met eenvoud, waar het koppeke het meeste werk moest doen, loop je echt verloren met zovele mogelijkheden! Het plastic geeft geen goed gevoel in de hand, niet na lang, zeg maar twintig jaar, met een metalen body te hebben gewerkt. Toen de eerste AF nikons op de markt kwamen had ik al aanpassingsproblemen, deze toestellen konden me niet aanspreken. Nu met de komst van de digitale camera's, kan je niet anders dan een SLR kopen, als je enkele noodzakelijke functie's wil gebruiken. Ik weet dat je de D-70 manueel kunt instellen, maar toch is dit niet erg gebruiksvriendelijk. De resultaten van de camera zijn top, dat wel! Een compact....te traag in gebruik, geen essentie in het gebruik. Ik wacht met spanning de komst van de digitale M6 af ergens in 2006. Ik geef toe, dat ik sommige functie's al als onmisbaar beschouw, spotmeting, matrix, zoekerraster...vroeg of laat raak ik overtuigd? En inderdaad het aanbod van de D-70 is overweldigend! Oude gewoontes leer je moeilijk af, nieuwe methoden leer je moeilijk aan!
                        Heb vroeger ook jaren met een Leica M3 gewerkt(nog altijd een van de beste camera's waar ik mee gewerkt heb), is natuurlijk anders fotograferen, dan met een reflex (analoog met Nikon F2, die ik nog altijd heb en sinds begin de jaren 70 mij nooit in de steek heeeft gelaten).
                        Maar ik moet zeggen, nu met de D70 buiten de zoeker (die natuurlijk te klein is, daarom overweeg om een D2X te kopen) vind ik het toch een zeer goed toestel, en ik werk nooit op auto, 90% op A en 10% op S
                        Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                        Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: D-70

                          [QUOTE=Gop]Ben ik nu de enige, die vind dat de D-70 net nen tuperware pot is? Met instellingen, die je NOOIT gebruikt.

                          Wat moeten mensen dan zeggen die in het bezit zijn van een Canon MarkII
                          of een Nikon D2x??

                          Comment


                          • #14
                            Re: D-70

                            Blijkbaar zijn sommigen in hun "gat" gebeten, maar dan hebben die mensen me verkeerd begrepen! Als vrnmlk reportage fotograaf, was ik door de jaren heen getraind om snel en efficient te werken met mijn M6. Scherpstelling gebeurde meestal op voorhand, met voornamelijk gebruik van diafragma en gekoppelde dieptescherpte. Met 20, 24 of 35mm diende ik zelden scherp te stellen. Met de d70 word ik veelal verast door de autofocus, die me tijd doet verliezen! Vaste echte 20mm voor deze body heb ik nog niet gezien. Mijn lens, de 17-55/1:2,8 G ED is zeer goed van kwaliteit, maar dermate zwaar, opvallend, dat van snap shot fotografie nog weinig sprake is. De stilte van de meetzoeker verlies je bij alle slr camera's, digi of niet,moet je aanvaarden. De d-70 is voor mij instap in de digi fotografie, de springplank naar een procamera , maar ik vrees dat een D2X in gebruik al even erg is. Dat is wat ik bedoelde, als je de bagage hebt, dan heb je weinig aan al die keuzes. Tenslotte kies je maar één sluitertijd en één diafragma. Voor mij zou de ideale camera, eenvoud zijn. Want met eenvoud maak je de mooiste dingen, zonder afgeleid te worden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D-70

                              Hélaas verkoopt eenvoud nu eenmaal niet, de reden hiervoor heet ehhh "marketing" met een vies woord...maar marketing zou anderzijds niet ontstaan zijn als er geen vraag naar was...en we staan weer waar we stonden...namelijk in het begin...

                              Géén paniek echter, door de tijden heen heeft de mens één ding geleerd...we passen ons uiteindelijk aan...de ene al sneller dan de andere...

                              Of dit nu gerechtvaardigd is laat ik in het spreekwoordelijke midden.

                              PS wij zijn nie zo vlug in ons gat gebeten zenne (voor de Nederlandse medemens : dit is een uitdrukking , gat = kont = achterste = )

                              En nu ga ik mijn €10 drinkgeld die ik daarnet heb ontvangen (ik heb wachtdienst ) lekker verbrassen aan een ijsje van de crème-car
                              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                              Comment

                              Working...
                              X