Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D kwaliteit en MB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 350D kwaliteit en MB

Hallo,

Wie wil mij aub helpen, ik zou aan de canon EOS350D-gebruikers het volgende willen vragen :
    Zou iemand aub de grootte en de resolutie willen geven van de verschillende kwaliteiten instellingen van de EOS350D (aantal MB en aantal pixels)

Bij voorbaat dank.

Orca45

Re: 350D kwaliteit en MB

Groot/Fijn - JPEG - 3456x2304 - 2,3 MB - A3 of groter
    Groot/Normaal - JPEG - 3456x2304 - 1,7 MB - A3 of groter
    Middel/Fijn - JPEG - 2496x1664 - 2,0 MB - A5/A4
    Middel/Normaal - JPEG - 2496x1664 - 1 MB - A5/A4
    Klein/Fijn- JPEG - 1728x1152- 1,2 MB - A5 of kleiner
    Klein/Normaal- JPEG - 1728x1152- 0,6 MB - A5 of kleiner
    RAW - .CR2- 3456x2304 - 8,3 MB - A3 of groter

Groeten,
    Rudy
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rud
      Groot/Fijn - JPEG - 3456x2304 - 2,3 MB - A3 of groter
      Groot/Normaal - JPEG - 3456x2304 - 1,7 MB - A3 of groter
      Middel/Fijn - JPEG - 2496x1664 - 2,0 MB - A5/A4
      Middel/Normaal - JPEG - 2496x1664 - 1 MB - A5/A4
      Klein/Fijn- JPEG - 1728x1152- 1,2 MB - A5 of kleiner
      Klein/Normaal- JPEG - 1728x1152- 0,6 MB - A5 of kleiner
      RAW - .CR2- 3456x2304 - 8,3 MB - A3 of groter

Groeten,
      Rudy
      Bedankt, wat is het verschil tussen Fijn en normaal, kan je misschien een foto erop zetten met fijn en normaal, zodat ik het verschil kan zien !!

En moet Groot/Fijn - JPEG - 3456x2304 - 2,3 MB - A3 of groter geen 3,3 MB zijn

Comment

Als antwoord op je vraag, zou ik je de raad willen geven om steeds op maximaal formaat te werken, liefst nog in RAW gaan werken. Dit is de enige werkwijze om de maximale kwaliteit uit je toestel te halen. Vergeet niet dat je koos voor dit toestel, dus je betaalde voor de kwaliteit waarom zou je dan op minder gaan werken? Later na de opname kan je op je computer altijd versie's maken van een lagere resolutie dat is geen probleem, en voor wat de plaats op de kaarten aangaat, met de huidige prijzen is een aantal CF kaarten aankopen niet echt een probleem meer.

my2cents

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Voor het geld hoef je de aanschaf van CF kaartjes niet meer te laten.
          Van apacer zijn er er bijzonder goedkope imagetanks te kopen. Er kleeft een 'nadeel' aan; je hebt een aparte cf reader nodig.
          De Apacer CD211 kost ongeveer €59,- je moet er dan nog wel een 2.5" ide schijfje in schroeven.

Ik ben er heel erg te vreden mee en hij gaat zeker mee op vakantie.

Gr Robert
          Canon 20d / sigma 18-55 / canon 75-300 / canon 28-135
          remember : The ark was build by amateurs, the titanic by professionals.

Comment

voor +/- 150 EUR de VP3310 van vosonic, met 40GB...

search maar eens

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robert den Ouden
              Voor het geld hoef je de aanschaf van CF kaartjes niet meer te laten.
              Van apacer zijn er er bijzonder goedkope imagetanks te kopen. Er kleeft een 'nadeel' aan; je hebt een aparte cf reader nodig.
              De Apacer CD211 kost ongeveer €59,- je moet er dan nog wel een 2.5" ide schijfje in schroeven.

Ik ben er heel erg te vreden mee en hij gaat zeker mee op vakantie.

Gr Robert
              Robert,

Ik heb de cd211 ook aangeschaft, alleen krijg ik de harde schijf niet geformateerd. Weet jij hoe dit moet?

Groet,
              Kelvin

Comment

Working...
              X